WRC 2011: Automobilky plánují po čtyřech vozech

Solowow, Michal
Solowow, Michal, foto: www.cersanitrally.pl
iM2 15. června 2010 17:26
Sdílej:

Obě automobilky, tedy Ford i Citroën, plánují, že budou příští rok startovat ve World Rally Championship se čtyřmi novými speciály specifikace WRC.

Žádná ze značek však ještě nemá nový speciál WRC hotový. U Fordu se očekává, že pojede s Fiestou RS WRC a Citroën by měl svůj DS3 WRC dokončit v září. Obě automobilky by přitom chtěli nasadit dvě auta v továrních týmech a dvě v zákaznických. Znamená to, že do únorové Švédské Rally by museli stihnout vyrobit minimálně osm vozů. Obě automobilky sice již intenzivně testují nové vozy, nicméně vše zatím vázne na zbrusu nových motorech o objemu 1,6l s turbem. Je to kvůli tomu, že definitivně jasno ohledně motorizací je poměrně krátko. „Do první soutěže bychom chtěli mít hotovy dvě zákaznická auta. Nicméně prioritou samozřejmě zůstávají dvě tovární auta. Ano, je na to málo času, ale my jsme schopni postavit nové auto poměrně rychle. Nemáme pochybnosti, stihneme to. Všecko dohromady jde dobře. Už jsme měli motor na testech. Motor samozřejmě stále vyvíjíme. Ještě nejsme blízko finální specifikaci, ale budeme jí mít na konci léta,“ říká šéf BP Abu Dhabi Fordu, Malcolm Wilson. „Myslím, že maximum, které bychom mohli postavit, jsou čtyři vozy. Máme teď hodně napilno a to není zrovna to, co máme u Citroënu rádi. Normálně máme rádi, když si můžeme vzít určitý čas na testování a na to, abychom se ujistili, že je vše v pořádku. V tomto případě to však není možné. Rád bych si byl jistý tím, že na první závod dovezeme čtyři auta,“ říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?