Obě automobilky, tedy Ford i Citroën, plánují, že budou příští rok startovat ve World Rally Championship se čtyřmi novými speciály specifikace WRC.
Žádná ze značek však ještě nemá nový speciál WRC hotový. U Fordu se očekává, že pojede s Fiestou RS WRC a Citroën by měl svůj DS3 WRC dokončit v září. Obě automobilky by přitom chtěli nasadit dvě auta v továrních týmech a dvě v zákaznických. Znamená to, že do únorové Švédské Rally by museli stihnout vyrobit minimálně osm vozů. Obě automobilky sice již intenzivně testují nové vozy, nicméně vše zatím vázne na zbrusu nových motorech o objemu 1,6l s turbem. Je to kvůli tomu, že definitivně jasno ohledně motorizací je poměrně krátko. „Do první soutěže bychom chtěli mít hotovy dvě zákaznická auta. Nicméně prioritou samozřejmě zůstávají dvě tovární auta. Ano, je na to málo času, ale my jsme schopni postavit nové auto poměrně rychle. Nemáme pochybnosti, stihneme to. Všecko dohromady jde dobře. Už jsme měli motor na testech. Motor samozřejmě stále vyvíjíme. Ještě nejsme blízko finální specifikaci, ale budeme jí mít na konci léta,“ říká šéf BP Abu Dhabi Fordu, Malcolm Wilson. „Myslím, že maximum, které bychom mohli postavit, jsou čtyři vozy. Máme teď hodně napilno a to není zrovna to, co máme u Citroënu rádi. Normálně máme rádi, když si můžeme vzít určitý čas na testování a na to, abychom se ujistili, že je vše v pořádku. V tomto případě to však není možné. Rád bych si byl jistý tím, že na první závod dovezeme čtyři auta,“ říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?