Obě automobilky, tedy Ford i Citroën, plánují, že budou příští rok startovat ve World Rally Championship se čtyřmi novými speciály specifikace WRC.
Žádná ze značek však ještě nemá nový speciál WRC hotový. U Fordu se očekává, že pojede s Fiestou RS WRC a Citroën by měl svůj DS3 WRC dokončit v září. Obě automobilky by přitom chtěli nasadit dvě auta v továrních týmech a dvě v zákaznických. Znamená to, že do únorové Švédské Rally by museli stihnout vyrobit minimálně osm vozů. Obě automobilky sice již intenzivně testují nové vozy, nicméně vše zatím vázne na zbrusu nových motorech o objemu 1,6l s turbem. Je to kvůli tomu, že definitivně jasno ohledně motorizací je poměrně krátko. „Do první soutěže bychom chtěli mít hotovy dvě zákaznická auta. Nicméně prioritou samozřejmě zůstávají dvě tovární auta. Ano, je na to málo času, ale my jsme schopni postavit nové auto poměrně rychle. Nemáme pochybnosti, stihneme to. Všecko dohromady jde dobře. Už jsme měli motor na testech. Motor samozřejmě stále vyvíjíme. Ještě nejsme blízko finální specifikaci, ale budeme jí mít na konci léta,“ říká šéf BP Abu Dhabi Fordu, Malcolm Wilson. „Myslím, že maximum, které bychom mohli postavit, jsou čtyři vozy. Máme teď hodně napilno a to není zrovna to, co máme u Citroënu rádi. Normálně máme rádi, když si můžeme vzít určitý čas na testování a na to, abychom se ujistili, že je vše v pořádku. V tomto případě to však není možné. Rád bych si byl jistý tím, že na první závod dovezeme čtyři auta,“ říká šéf Citroënu, Olivier Quesnel.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?