Kimi Räikönen na Rally della Lanterna 2010 získal s jeho Citroënem druhé místo. Úspěch je o to cennější, že svedl velmi těsný souboj s týmovým parťákem a pozdějším vítězem soutěže, Sébastienem Ogierem.
Fin měl před závěrečnou zkouškou těsný náskok v podobě dvou sekund. To mu nakonec nestačilo a velmi rychlý Francouz vyhrál o 5,7s. Po prvních čtyřech zkouškách soutěže však Ogier ztrácel na Räikkönena 30 sekund. „Byla to výborná rally. Bohužel jsme ztratili první místo v poslední zkoušce, ale pro nás to bylo poprvé, kdy jsme řídili auto na asfaltu a posbírali jsme hodně zkušeností. Neměli jsme prohrát s tak špatným chlapíkem jako Ogier. Byla to dobrá rally a dost jsme se toho naučili,“ žertuje Kimi ohledně Ogiera.
Ogierovi se poslední dobou za volantem C4 WRC daří
„Kimi byl dnes velmi rychlý a pro nás bylo velmi těžké ho dojet, protože jsme dnes ráno zvolili špatné pneumatiky a ztratili jsme 30s. Kimimu můžu pogratulovat, protože odjel velmi dobrou rally a to jel poprvé na asfaltu s C4 WRC,“ říká Ogier.Lanterna Rally byla první soutěží, které se Kimi zúčastnil s vozem specifikace WRC. Bylo to také poprvé, kdy Kimi vyhrál zkoušku, vedl soutěž a dokončil na podiu. Citroën Junior Team se účastnil soutěže s centrem v Genoi v rámci příprav na Rally Bulgaria, která je součástí WRC. 2010 Rally della Lanterna – prvních pět závodníků:1 Sébastien Ogier Citroën C4 WRC 1.32.16,72 Kimi Raikkonen Citroën C4 WRC +5,73 Ferrecchi Maurizio Ford Focus WRC +1.56,04 Luca Pedersoli Ford Focus WRC +3.27,85 Marco Strata Peugeot 206 WRC +4.48,9
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?