Po vítězství na Sardinii Škoda ohlásila, že na nadcházející Geko Ypres Rally nasadí novou Fabii, Fabii S2000 EVO II. Domácí Freddy Loix bude třetím jezdcem.
Český tovární tým nespí na vavřínech. Po trojici vítězství v Argentině, na Kanárských ostrovech a na Sardinii pokračuje na plný plyn. Na dalším podniku v Belgii (24. až 26. června) nasadí druhou evoluci úspěšného modelu Fabia S2000.
Nejen patrným faceliftem je dobře rozeznatelná nová evoluce. Nová zbraň továrny využije i možnosti větší šířky vozu, která se zvedá ze stávajících 1 798 mm na 1 820 mm. Další změny se skrývyjí pos kapotou.
Vedle stabilních jezdců Juho Hänninena a Jana Kopeckého se do tovární Fabie posadí na domácím podniku i Freddy Loix. "Fast Freddy" se již v přepracované Fabii i svezl. "Není to jen rozšíření o dva centimetry. Hodně se zapracovalo i na podvozku a tlumičích. Hodně se zlepšila stabilita vozu při průjezdu rychlými zatáčkami a při brždění," hodnotil Belgičan.
Ani konkurence však nespí. U Peugeotu také přiravili nějaké změny, ne však tak výrazné, jako u Škody.
foto: rallye-info.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.