Organizátoři Geko Ypres Rally mají stále na to, aby dosáhli svého cíle: 30 vozů S2000 na jejich asfaltové soutěži. Ypres se jede 24. až 26. června jako šestý podnik IRC.
V provizorní startovní listině čtyřicátého šetého ročníku této soutěže najdeme již dvacet osm vozů S2000. Vzhledem k tomu, že registrace do soutěže končí až v pátek, je Alain Penasse (manažér podniku) stále optimistický. Mohli by se nějaké vozy ještě přihlásit.
"Startovní listina je vskutku fantastická," říká Penasse. "Přihlášky přijímáme až do pátku, takže je tu stále možnost, překročit hranici třiceti vozů S2000. Bylo by to vůbec poprvé, co se na soutěži tolik těchto vozů sešlo."
Na Ypres nebude chybět špička IRC. S "es-dvoutisícovkami" pojedou samozřejmě Hänninen, Kopecký a Meeke. Tovární dvojice české automobilky by měly vůbec poprvé naostro nasadit Fabie Evo II. Navíc nebudou chybět domácí matadoři Freddy Loix a Patrick Snyers, první se Škodou, druhý s Peugeotem. Letos poprvé v IRC uvidíéme i tovární tým Protonu. Pojedou za něj Chris Atkinson a Alister McRae.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.