Prezident FIA, Jean Todt, utnul spekulace, podle kterých by se mělo sloučit World Rally Championship a Intercontinental Rally Challenge. Existovaly totiž zvěsti, podle kterých se měly tyto dvě série sloučit.
O možném spojení se mluvilo asi nejvíce v době, kdy se začalo spekulovat o tom, že se Rally Monte Carlo pojede v rámci obou šampionátů. Todt sice připustil, že by rád viděl Monako v kalendáři WRC, zároveň ale dodal, že tomu zatím nic nenaznačuje. „Podle toho, co vím já, tak je tu jen World Rally Championship, za který je zodpovědná FIA. Není v kompetenci FIA, aby o nějakém slučování rozhodovala. FIA rozhoduje jen o bezpečnosti a o předpisech. IRC odvádí dobrou práci, ale s WRC nemají co dočinění. IRC je absolutně privátní a komerční série.“„Co se týče Monte Carla, tak musím říci, že i mně osobně je líto, že není součástí kalendáře WRC. Ale je to rozhodnutí Automobile Club de Monaco. Oni o všem rozhodují a já můžu jen doufat, že někdy v budoucnu přijmou naši pozvánku a zařadí se do WRC,“ říká nový prezident FIA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?