Prezident FIA, Jean Todt, utnul spekulace, podle kterých by se mělo sloučit World Rally Championship a Intercontinental Rally Challenge. Existovaly totiž zvěsti, podle kterých se měly tyto dvě série sloučit.
O možném spojení se mluvilo asi nejvíce v době, kdy se začalo spekulovat o tom, že se Rally Monte Carlo pojede v rámci obou šampionátů. Todt sice připustil, že by rád viděl Monako v kalendáři WRC, zároveň ale dodal, že tomu zatím nic nenaznačuje. „Podle toho, co vím já, tak je tu jen World Rally Championship, za který je zodpovědná FIA. Není v kompetenci FIA, aby o nějakém slučování rozhodovala. FIA rozhoduje jen o bezpečnosti a o předpisech. IRC odvádí dobrou práci, ale s WRC nemají co dočinění. IRC je absolutně privátní a komerční série.“„Co se týče Monte Carla, tak musím říci, že i mně osobně je líto, že není součástí kalendáře WRC. Ale je to rozhodnutí Automobile Club de Monaco. Oni o všem rozhodují a já můžu jen doufat, že někdy v budoucnu přijmou naši pozvánku a zařadí se do WRC,“ říká nový prezident FIA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.