Boj o každou vteřinu předvádělo celé startovní pole na pátém podniku seriálu IRC na Sardínii. V cíli se nakonec radovala posádka Hänninen - Markkula.
Týmu Škoda Motorsport patřilo i třetí místo na stupních vítězů; obsadili ho týmoví kolegové Jan Kopecký s Petrem Starým. Velmi těžká šotolinová soutěž zamíchala pořadím již po první rychlostní zkoušce. Řada favoritů opustila soutěž pro technické problémy, havárie, nebo ztráty kvůli proraženým pneumatikám. O skutečně dramatické momenty nebylo na úzké trati plné kamenů a kluzkého povrchu nouze. Jedním z nešťastných aktérů byl bohužel i jezdec týmu Škoda UK Motorsport Guy Wilks, který po těžké havárii utrpěl zlomeninu dvou bederních obratlů a musel být transportován helikoptérou do nemocnice. První sobotní etapu čítající šest erzet a 110 ostrých kilometrů zakončil Hänninen na třetím místě se ztrátou pouhých 11,3 sekund za vedoucím Andreuccim, Kopecký byl o další půlminutu čtvrtý. Nedělních šest erzet a 106 kilometrů potvrdilo očekávání slibující tvrdý boj o každý kilometr trati až do poslední erzety. A zejména souboj o druhou příčku mezi Kopeckým a Andreuccim nabýval na intenzitě a byl skutečným vyvrcholením celé soutěže - celkový rozdíl mezi oběma jezdci činil v cíli pouhých 2.6 vteřiny! Vítězný Hänninen si připsal druhé letošní vítězství a upevnil si vedení v šampionátu. Škoda rovněž zvýšila své vedení v hodnocení značek. Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Především bych chtěl za celý tým popřát rychlé uzdravení našemu kolegovi z týmu Škoda UK Motorsport Guyu Wilksovi a věříme, že se k nám opět co nejdříve připojí. Co se týká sportovního výsledku, získali jsme třetí vítězství v řadě. Je to pocit, který všichni v týmu Škoda Motorsport zažíváme poprvé. Z letošních patnácti "podiových" umístění vybojovala Škoda dvanáct, co k tomu říci více. Šampionát však pokračuje dál a při systému konečného hodnocení bude každý další závod stejně důležitý“.
Juho Hänninen: „Byla to velmi náročná rally zejména ze začátku, kdy jsem všem čistil trať. Poté co jsem si vytvořil náskok jsem jen kontroloval situaci a sledoval, jak budou ostatní reagovat.“ Jan Kopecký: „Chtěl bych hlavně poděkovat celému týmu za přípravu vozu, díky jejich špičkové práci jsem po své chybě v první etapě mohl pokračovat a dál pomýšlet na dobré umístění. Byl to skutečně těžký závod a výborná zkušenost.“ Příští soutěží seriálu IRC, na které se tovární tým Škoda Motorsport s posádkami Kopecký - Starý a Hänninen - Markkula představí, bude belgická Ypres Rally ve dnech 24. - 26. června. Poprvé bude startovat s modernizovaným vozem Fabia Super 2000 facelift. Ten vychází z nových pravidel FIA pro kategorii Super 2000, umožňujících využít maximální šířku vozu 1820 mm, což je o 20 mm více než doposud. Další novinkou bude start belgického esa Freddyho Loixe, který pojede s továrně připraveným a servisovaným vozem Škoda Fabia Super 2000 s podporou belgického importéra Škody Auto.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?