Boj o každou vteřinu předvádělo celé startovní pole na pátém podniku seriálu IRC na Sardínii. V cíli se nakonec radovala posádka Hänninen - Markkula.
Týmu Škoda Motorsport patřilo i třetí místo na stupních vítězů; obsadili ho týmoví kolegové Jan Kopecký s Petrem Starým. Velmi těžká šotolinová soutěž zamíchala pořadím již po první rychlostní zkoušce. Řada favoritů opustila soutěž pro technické problémy, havárie, nebo ztráty kvůli proraženým pneumatikám. O skutečně dramatické momenty nebylo na úzké trati plné kamenů a kluzkého povrchu nouze. Jedním z nešťastných aktérů byl bohužel i jezdec týmu Škoda UK Motorsport Guy Wilks, který po těžké havárii utrpěl zlomeninu dvou bederních obratlů a musel být transportován helikoptérou do nemocnice. První sobotní etapu čítající šest erzet a 110 ostrých kilometrů zakončil Hänninen na třetím místě se ztrátou pouhých 11,3 sekund za vedoucím Andreuccim, Kopecký byl o další půlminutu čtvrtý. Nedělních šest erzet a 106 kilometrů potvrdilo očekávání slibující tvrdý boj o každý kilometr trati až do poslední erzety. A zejména souboj o druhou příčku mezi Kopeckým a Andreuccim nabýval na intenzitě a byl skutečným vyvrcholením celé soutěže - celkový rozdíl mezi oběma jezdci činil v cíli pouhých 2.6 vteřiny! Vítězný Hänninen si připsal druhé letošní vítězství a upevnil si vedení v šampionátu. Škoda rovněž zvýšila své vedení v hodnocení značek. Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „Především bych chtěl za celý tým popřát rychlé uzdravení našemu kolegovi z týmu Škoda UK Motorsport Guyu Wilksovi a věříme, že se k nám opět co nejdříve připojí. Co se týká sportovního výsledku, získali jsme třetí vítězství v řadě. Je to pocit, který všichni v týmu Škoda Motorsport zažíváme poprvé. Z letošních patnácti "podiových" umístění vybojovala Škoda dvanáct, co k tomu říci více. Šampionát však pokračuje dál a při systému konečného hodnocení bude každý další závod stejně důležitý“.
Juho Hänninen: „Byla to velmi náročná rally zejména ze začátku, kdy jsem všem čistil trať. Poté co jsem si vytvořil náskok jsem jen kontroloval situaci a sledoval, jak budou ostatní reagovat.“ Jan Kopecký: „Chtěl bych hlavně poděkovat celému týmu za přípravu vozu, díky jejich špičkové práci jsem po své chybě v první etapě mohl pokračovat a dál pomýšlet na dobré umístění. Byl to skutečně těžký závod a výborná zkušenost.“ Příští soutěží seriálu IRC, na které se tovární tým Škoda Motorsport s posádkami Kopecký - Starý a Hänninen - Markkula představí, bude belgická Ypres Rally ve dnech 24. - 26. června. Poprvé bude startovat s modernizovaným vozem Fabia Super 2000 facelift. Ten vychází z nových pravidel FIA pro kategorii Super 2000, umožňujících využít maximální šířku vozu 1820 mm, což je o 20 mm více než doposud. Další novinkou bude start belgického esa Freddyho Loixe, který pojede s továrně připraveným a servisovaným vozem Škoda Fabia Super 2000 s podporou belgického importéra Škody Auto.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.