AKTUALIZACE V CÍLI; Dosavadní lídr Meeke havaroval a ze soutěže odstoupil. Opět se tak vzdálil své myšlence zopakovat svůj loňský titul.
Výsledky v cíli (po RZ 13):
Dalo by se řící, že dnešní dopoledne se neslo ve znamení nástupu značky Škoda do vedoucích pozic průběžného pořadí soutěže. Ač byl hned na první RZ nejrychlejší Meeke, druhý a třetí čas patřil dvojici továrních jezdců Škody v pořadí Hänninen, Kopecký. To byl také poslední Meekeho úspěch na této soutěži. Následjící RZ 9 už nejrychleji zajel Kopecký, těsně následován Hänninenem s odtupem 0,8 s. Už na RZ 10 skončila soutěž pro Meekea. Svoji nahu přehnal a rozbil vůz natolik, že nebyl schopen v soutěži pokračovat.
V odpolední sekci se již pořadí tolik neměnilo. Pořadí časů na RZ 11 bylo Andreucci, Kopecký, Hänninen, Mikkelsen a Neuville. Podobně dopadla i RZ12, jen na druhý čas dosáhl Kopecký, kterého jistě musí mrzet smůla z první etapy. Kdyby nebylo defektu, mohl bojovat o vítězství. Výsledky spečetila RZ 13, kde symbolicky vyhrál domácí borec Andreucci, který nakonec skončil před Kopeckým o velmi hubených 2,6 s.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 2:31:28,6 --- 2. Andreucci P - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +35,6 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +38,2 4. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +5:58,6 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +9:55,8 6. Arminen T. - Nikkola T. Subaru Impreza STi N15 +10:12,3 7. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza STi N14 +11:33,4 8. Batistini D. - Pinelli F. Peugeot 207 S2000 +11:58,1 9. Bordignon F. - Bardini J. Subaru Impreza STi +19:56,2 10. +21:07,0
Po RZ 7:Odpad favoritů Ogiera s Wilksem a havárie další posádek. To je letošní náročná Rally Sardinia. Alespoň první den byl takový. Pro českého fanouška je dobře, že v soutěži pokračují obě tovární škodovky. O tom kdo celou soutěž vyhraje rozhodne zítřejší druhá etapa.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci P - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 1:13:34,2 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +7,4 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +11,3 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +41,2 5. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:55,4 6. Arminen T. - Nikkola T. Subaru Impreza STi N15 +3:46,3 7. Andersson P. - Fredriksson A. Mitsubishi Lancer EVO X +5:31,7 8. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza STi N14 +5:35,4 9. Batistini D. - Pinelli F. Peugeot 207 S2000 +5:37,8 10. Magalh?es B. - Magalh?es C. Peugeot 207 S2000 +6:24,0Na Sardinii se dějí věci. Už na RZ2 havaroval se svou Fabií Wilks, když najel příliš rychle do zatáčky a poslal Fabii do velkých kamenů. Po vystoupení z auta bylo jané, že bude potřebovat neodkladnou zdravotnickou pomoc. Byl povolán vrtulník a odvezl jezdce do nemocnice. Podle prvních zpráv to vypadá na silné pohmožděniny okolo páteře.
V soutěži už nepokračuje ani Ogier, když mu na jeho Peugeotu přestal fungovat motor v RZ2 . Vypádá to, že nezasáhne ani do zítřejšího závodění v rámci superrally.
Mimo trať skončil i Wittman s peugeotem na RZ 5. Fiestu S 2000 rozbil i Mikkelsen.
Ve vedení po RZ5 je Chris Meeke s Peugeotem. Druhé místo patří Andreucci a třetí je Hänninen a čtvrtý Kopecký, když vyhrál RZ 5.
Statečně bojuje i Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou a Citroenem C2R2 MAX. Absolutně jim patří 23. místo, ve třídě jsou třetí.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 58:32,1 --- 2. Andreucci P - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +12,2 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +13,7 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +44,6 5. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:15,6 6. Arminen T. - Nikkola T. Subaru Impreza STi N15 +2:40,1 7. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza STi N14 +4:20,5 8. Batistini D. - Pinelli F. Peugeot 207 S2000 +4:37,3 9. Andersson P. - Fredriksson A. Mitsubishi Lancer EVO X +5:14,9 10. Dettori G. - Corda M. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:38,1Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.