AKTUALIZACE V CÍLI; Dosavadní lídr Meeke havaroval a ze soutěže odstoupil. Opět se tak vzdálil své myšlence zopakovat svůj loňský titul.
Výsledky v cíli (po RZ 13):
Dalo by se řící, že dnešní dopoledne se neslo ve znamení nástupu značky Škoda do vedoucích pozic průběžného pořadí soutěže. Ač byl hned na první RZ nejrychlejší Meeke, druhý a třetí čas patřil dvojici továrních jezdců Škody v pořadí Hänninen, Kopecký. To byl také poslední Meekeho úspěch na této soutěži. Následjící RZ 9 už nejrychleji zajel Kopecký, těsně následován Hänninenem s odtupem 0,8 s. Už na RZ 10 skončila soutěž pro Meekea. Svoji nahu přehnal a rozbil vůz natolik, že nebyl schopen v soutěži pokračovat.
V odpolední sekci se již pořadí tolik neměnilo. Pořadí časů na RZ 11 bylo Andreucci, Kopecký, Hänninen, Mikkelsen a Neuville. Podobně dopadla i RZ12, jen na druhý čas dosáhl Kopecký, kterého jistě musí mrzet smůla z první etapy. Kdyby nebylo defektu, mohl bojovat o vítězství. Výsledky spečetila RZ 13, kde symbolicky vyhrál domácí borec Andreucci, který nakonec skončil před Kopeckým o velmi hubených 2,6 s.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 2:31:28,6 --- 2. Andreucci P - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +35,6 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +38,2 4. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +5:58,6 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +9:55,8 6. Arminen T. - Nikkola T. Subaru Impreza STi N15 +10:12,3 7. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza STi N14 +11:33,4 8. Batistini D. - Pinelli F. Peugeot 207 S2000 +11:58,1 9. Bordignon F. - Bardini J. Subaru Impreza STi +19:56,2 10. +21:07,0
Po RZ 7:Odpad favoritů Ogiera s Wilksem a havárie další posádek. To je letošní náročná Rally Sardinia. Alespoň první den byl takový. Pro českého fanouška je dobře, že v soutěži pokračují obě tovární škodovky. O tom kdo celou soutěž vyhraje rozhodne zítřejší druhá etapa.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Andreucci P - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 1:13:34,2 --- 2. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +7,4 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +11,3 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +41,2 5. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:55,4 6. Arminen T. - Nikkola T. Subaru Impreza STi N15 +3:46,3 7. Andersson P. - Fredriksson A. Mitsubishi Lancer EVO X +5:31,7 8. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza STi N14 +5:35,4 9. Batistini D. - Pinelli F. Peugeot 207 S2000 +5:37,8 10. Magalh?es B. - Magalh?es C. Peugeot 207 S2000 +6:24,0Na Sardinii se dějí věci. Už na RZ2 havaroval se svou Fabií Wilks, když najel příliš rychle do zatáčky a poslal Fabii do velkých kamenů. Po vystoupení z auta bylo jané, že bude potřebovat neodkladnou zdravotnickou pomoc. Byl povolán vrtulník a odvezl jezdce do nemocnice. Podle prvních zpráv to vypadá na silné pohmožděniny okolo páteře.
V soutěži už nepokračuje ani Ogier, když mu na jeho Peugeotu přestal fungovat motor v RZ2 . Vypádá to, že nezasáhne ani do zítřejšího závodění v rámci superrally.
Mimo trať skončil i Wittman s peugeotem na RZ 5. Fiestu S 2000 rozbil i Mikkelsen.
Ve vedení po RZ5 je Chris Meeke s Peugeotem. Druhé místo patří Andreucci a třetí je Hänninen a čtvrtý Kopecký, když vyhrál RZ 5.
Statečně bojuje i Tomáš Pletka s Františkem Rajnohou a Citroenem C2R2 MAX. Absolutně jim patří 23. místo, ve třídě jsou třetí.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 58:32,1 --- 2. Andreucci P - Andreussi A. Peugeot 207 S2000 +12,2 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +13,7 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +44,6 5. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +2:15,6 6. Arminen T. - Nikkola T. Subaru Impreza STi N15 +2:40,1 7. Ricci L. - Pfister C. Subaru Impreza STi N14 +4:20,5 8. Batistini D. - Pinelli F. Peugeot 207 S2000 +4:37,3 9. Andersson P. - Fredriksson A. Mitsubishi Lancer EVO X +5:14,9 10. Dettori G. - Corda M. Mitsubishi Lancer EVO IX +5:38,1S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?