Podruhé v této sezoně si Citroën připsal trojnásobný úspěch. Po Rally Mexiko patřily stupně vítězů Citroënu také na Rally Portugalsko.
Za Sébastienem Ogierem a Julienem Ingrassiasem zkompletovaly pódium další dvě posádky Citroën Total World Rally Teamu. Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili druzí a zvýšili svůj náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa FIA. Díky třetímu místu Dani Sorda a Marca Martiho náskok Citroënu v Poháru konstruktérů ještě narostl. Bezchybný OgierTřetí den Rally Portugalsko byl samozřejmě kratší než předchozí etapy, ale výsledek byl na vážkách až do konce. Hned za svítání vyjížděli ze servisního parku Sébastien Oqier a Sébastien Loeb s odstupem 21,1 sekundy. Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team dal pilotům jasné pokyny: "Bojujte oba o vítězství, ale hlavně musíte zůstat na trati!"Sébastien Loeb byl průběžně druhý a věděl, že umazání ztráty musí přijít zejména v prvních průjezdech. Laťku nasadil hned na zahajovacích dvou rychlostních zkouškách nejrychlejšími časy a šestinásobný mistr světa tak vjížděl do servisu už jen s jedenáctisekundovou ztrátou. "Měli jsme dobrý začátek, ale vyhrát celkově, bude hodně obtížné," soudil v tu chvíli Loeb. "I když Sébastien musí vymetat trať, jede velice dobře a bez chyb. Šance na vítězství je vždycky, a jakmile uvidíme, že by to šlo, půjdeme do toho naplno."Loeb: Skvělý soubojDani Sordo byl čtvrtý na začátku třetí etapy."Po první zkoušce jsem nebyl příliš v pohodě, bylo tam dost prachu. V další už to bylo lepší a byl jsem schopen jen naplno. Náskok na Pettera Solberga je velmi malý a proto musím držet rychlost, abych poprvé dojel na stupně vítězů," řekl Španěl. Loeb byl znovu nejrychlejší při druhém průjezdu na šotolinových testech, ale na skvěle jedoucího Ogiera to bylo málo. Držel druhé místo i na závěrečné super speciálce. "Byl to skvělý a vyrovnaný souboj. Hodně času jsme ztratili vymetáním trati hned první den. I když jsme pořád tlačili, pořád nám chyběl malý kousek k extra rychlosti. Když se podívám zpětně, moje pilotování asi tentokrát nebylo dost agresivní. Dnes vyhrál opravdu nejrychlejší, ale naše druhé místo je velmi dobrý výsledek, takže nyní máme 38bodový náskok na čele mistrovství světa pilotů."Spokojený SordoDíky Danimu Sordovi a jeho třetímu místo si Citroën připsal plný bodový zisk pro Pohár konstruktérů a jeho vedení tak z 5 bodů narostl na bodů 26. "Jsem velice pyšný, že jsem k tomuto výsledku mohl přispět," řekl Sordo v cíli. "Mohli jsme dojet s oběma Sébastieny mnohem těsněji nebýt drobných problémů, ale nejdůležitější jsou maximální body pro Citroën. Jsem šťastný, že první polovina sezony skončila tak dobře a že nemusím s úspěchem čekat až na asfaltové rally."Frédéric Banzet, ředitel Citroënu, byl potěšen monopolním postavením C4 WRC na stupních vítězů. "Souhlasil jsem s volbou Oliviera Quesnela, která byla opravdu velice sportovní. Nechali jsme dva skvělé piloty svést ohromnou bitvu o vítězství a ještě jsme zaznamenali velkolepý výsledek. Sébastien Ogier a Citroën Junior Team si zasloužili vyhrát, když jim v tom pomohl Citroën Total World Rally Team. Loebovo druhé a Sordovo třetí místo pomohlo Citroënu zvýšit náskok v Poháru konstruktérů, takže naše výsledky jsou velmi pozitivní."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.