Podruhé v této sezoně si Citroën připsal trojnásobný úspěch. Po Rally Mexiko patřily stupně vítězů Citroënu také na Rally Portugalsko.
Za Sébastienem Ogierem a Julienem Ingrassiasem zkompletovaly pódium další dvě posádky Citroën Total World Rally Teamu. Sébastien Loeb a Daniel Elena skončili druzí a zvýšili svůj náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa FIA. Díky třetímu místu Dani Sorda a Marca Martiho náskok Citroënu v Poháru konstruktérů ještě narostl. Bezchybný OgierTřetí den Rally Portugalsko byl samozřejmě kratší než předchozí etapy, ale výsledek byl na vážkách až do konce. Hned za svítání vyjížděli ze servisního parku Sébastien Oqier a Sébastien Loeb s odstupem 21,1 sekundy. Olivier Quesnel, šéf Citroën Racing Team dal pilotům jasné pokyny: "Bojujte oba o vítězství, ale hlavně musíte zůstat na trati!"Sébastien Loeb byl průběžně druhý a věděl, že umazání ztráty musí přijít zejména v prvních průjezdech. Laťku nasadil hned na zahajovacích dvou rychlostních zkouškách nejrychlejšími časy a šestinásobný mistr světa tak vjížděl do servisu už jen s jedenáctisekundovou ztrátou. "Měli jsme dobrý začátek, ale vyhrát celkově, bude hodně obtížné," soudil v tu chvíli Loeb. "I když Sébastien musí vymetat trať, jede velice dobře a bez chyb. Šance na vítězství je vždycky, a jakmile uvidíme, že by to šlo, půjdeme do toho naplno."Loeb: Skvělý soubojDani Sordo byl čtvrtý na začátku třetí etapy."Po první zkoušce jsem nebyl příliš v pohodě, bylo tam dost prachu. V další už to bylo lepší a byl jsem schopen jen naplno. Náskok na Pettera Solberga je velmi malý a proto musím držet rychlost, abych poprvé dojel na stupně vítězů," řekl Španěl. Loeb byl znovu nejrychlejší při druhém průjezdu na šotolinových testech, ale na skvěle jedoucího Ogiera to bylo málo. Držel druhé místo i na závěrečné super speciálce. "Byl to skvělý a vyrovnaný souboj. Hodně času jsme ztratili vymetáním trati hned první den. I když jsme pořád tlačili, pořád nám chyběl malý kousek k extra rychlosti. Když se podívám zpětně, moje pilotování asi tentokrát nebylo dost agresivní. Dnes vyhrál opravdu nejrychlejší, ale naše druhé místo je velmi dobrý výsledek, takže nyní máme 38bodový náskok na čele mistrovství světa pilotů."Spokojený SordoDíky Danimu Sordovi a jeho třetímu místo si Citroën připsal plný bodový zisk pro Pohár konstruktérů a jeho vedení tak z 5 bodů narostl na bodů 26. "Jsem velice pyšný, že jsem k tomuto výsledku mohl přispět," řekl Sordo v cíli. "Mohli jsme dojet s oběma Sébastieny mnohem těsněji nebýt drobných problémů, ale nejdůležitější jsou maximální body pro Citroën. Jsem šťastný, že první polovina sezony skončila tak dobře a že nemusím s úspěchem čekat až na asfaltové rally."Frédéric Banzet, ředitel Citroënu, byl potěšen monopolním postavením C4 WRC na stupních vítězů. "Souhlasil jsem s volbou Oliviera Quesnela, která byla opravdu velice sportovní. Nechali jsme dva skvělé piloty svést ohromnou bitvu o vítězství a ještě jsme zaznamenali velkolepý výsledek. Sébastien Ogier a Citroën Junior Team si zasloužili vyhrát, když jim v tom pomohl Citroën Total World Rally Team. Loebovo druhé a Sordovo třetí místo pomohlo Citroënu zvýšit náskok v Poháru konstruktérů, takže naše výsledky jsou velmi pozitivní."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?