Preziden FIA Jean Todt byl po velkém taktizování v Jordánsku podle svých slov šokován. Pravidla se však měnit nebudou.
Stává se to celkem běžně. Jezdci na konci etapy na měřeném úseku prostě dají nohu z plynu, aby mohli mít další den lepší startovní pozici. Avšak to, co se stalo v Jordánsku, bylo už nejspíš příliš...
"Byl jsem šokován," musel přiznat prezident FIA Jean Todt, když se dozvěděl, co přesně se v Jordánsku událo. Přesto se však Mezinárodní automobilová federace neusnesla k žádné změně pravidel. "V pravidlech o startovních pozicích nechystáme žádně změny," pokračuje Todt. "Nemáme teď v pravidlech nic, čemu bychom mohli rychlým schválením zabránit. Změna pravidel by nás mohla přivést do jiné situace, ale to bychom museli teď dokázat. Tato taktika, to jsou chytré tahy šéfů jednotlivých týmu a my to tak musíme přijmout."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.