Czech Ford National Team dlouho plánoval start na Rally Sardinia, která je letos součástí seriálu IRC. Posádka Martin Prokop - Jan Tománek s vozem Ford Fiesta S2000 ale bude nakonec ve startovním poli chybět. Tým nebude mít včas k dispozici motor, který byl po Rally Nový Zéland odeslán do Anglie na repasi.
Prioritou Czech Ford National Teamu jsou v letošní sezoně starty v mistrovství světa v automobilových soutěžích. Přesto se měl jihlavský jezdec Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem objevit také na šotolinových tratích Rally Sardinia, která letos z kalendáře MS rally vypadla a pojede se příští týden jako pátý podnik seriálu Intercontinental Rally Challenge. Italská soutěž patří k nejoblíbenějším podnikům Martina Prokopa. Úřadující juniorský mistr světa nevynechal její jediný ročník od roku 2005 a v loňské sezoně se zde radoval z vítězství v hodnocení jezdců přihlášených do juniorského mistrovství světa v rally (J-WRC) a z dvanáctého místa absolutně.Ford Fiesta S2000 v českých barvách ale bude nakonec na Sardinii chybět. Po Rally Nový Zéland musel tým odeslat motor na plánovanou repasi do sídla společnosti M-Sport ve Velké Británii a pohonná jednotka se nevrátí tak, aby tým mohl na Sardinii vyrazit.Martin Prokop: „Strašně mě to mrzí, protože Rally Sardinia mám opravdu rád. Líbí se mi tamní tratě, ale také atmosféra, protože právě na Sardinii se tradičně vydává velké množství českých fanoušků. I proto jsme chtěli na Sardinii jet i letos. Bohužel se nám to ale nepodaří. Motor na repasi musel a nebyla žádná možnost, jak ji urychlit. Budeme proto hledat nějakou alternativu. Zřejmě pojedeme nějakou soutěž v Maďarsku nebo v Itálii.“V mistrovství světa v rally 2010 se Czech Ford National Team znovu představí až na konci července (29-31/07) při Finské rally.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?