AKTUALIZUJEME PO RZ 18; Sébastien Ogier si na superspeciálce udržel svoje první místo a získal první vítězství ve WRC své kariéry. Až na čtvrtou pozici se propadl Petter Solberg, který tak na superspeciálce ztratil pódiové umístění na úhor Mikky Hirvonena.
Výsledky po RZ18:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 3:51:16,1 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +7,9 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +1:17,6 4. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:32,0 5. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +1:35,7 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +7:10,1 7. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 +7:28,3 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10:36,1 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 09 +10:55,8 10. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +11:34,3
Výsledky po RZ17:
První dopolední RZ 16 nebyla ničím jiným, než pokračováním Loebovy spanilé jízdy, když o pouhých 0,6 s překonal dosud vedoucího Ogiera, který zajel druhý čas. Pěkného třetího času dosáhl dosáhl Hirvonen, čtvrtý a pátý čas patřil Sordovi, respektive P. Solbergovi, tedy dalším Cirtoenům. Až třináctý čas na úrovni nejrychlejších vozů S2000 zajel Räikkönnen a neustál tak tlak Villagry a Al-Qassimiho, kteří se oba dostali v průběžném pořadí před něj.
Ve stejném duchu se odjela i RZ 17, ta přinesla již šestý nejrychlejší čas pro Loeba v řadě a na této soutěži již osmý. Druhý čas zajel Petter Solberg a až třetí čas zajel průběžně vedoucí Ogier. Svoji příčku by si však již mohl udržet, protože nás čeká již poslední zkouška. Bude jí opět divácká superspeciálka na stadiónu Algarve. RZ 18 startuje pět minut před třetí hodinou našeho času.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 3:49:04,2 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +7,7 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +1:18,4 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +1:23,0 5. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:31,4 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +7:11,4 7. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 +7:26,4 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10:38,1 9. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 09 +10:55,9 10. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +11:35,2
Výsledky po RZ15:
Sébastien Loeb se stal vítězem obou RZ první sekce dnešní etapy, ale jeho největší rival, Sébastien Ogier, neztrácel mnoho (RZ14: +6,2 a RZ15: +4,8s). Do cíle celé soutěže zbývají opakované průjezdy oběma RZ a ještě závěrečná divácká superspeciálka. Ogier dnes ráno na Loeba ztratil v součtu 11s a jeho současný náskok je 10,1s. Jenže teď by mohlo hrát do karet mladšímu z dvou Francouzů zkutečnost, že se pojede už po vyčištěných tratích. Každopádně nás čeká bitva až do konce!
Další velmi těsná bitva je mezi trojicí jezdců Sordo, Solberg a Hirvonen o stupně vítězů. V současné době je dělí 7,7s a zatím vítězně vychází z tohoto souboje Sordo. Ten v průběhu dnešní etapy přeskočil Solberga, který neubránil bronzovou pozici. Mikko Hirvonen je ale ze zmiňované trojice v dnešní etapě nejrychlejší, protože stáhl ztrátu zhruba 20s.
Na trati RZ15 zůstal stát Henning Solberg kvůli prolbémům s baterkou a přehřívajícím se motorem. Nora se tak opět drží jeho letošní smůla. Velmi těsný souboj je také mezi Räikkönenem, Villagrou a Al-Qassimim. Tento souboj se stal po odstoupení Henninga Solberga soubojem o osmé místo.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 3:19:57,4 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +10,1 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +1:14,4 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +1:16,6 5. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:23,3 6. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +5:57,6 7. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 +6:30,5 8. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +9:10,6 9. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +9:22,8 10. Al-Qassimi K. - Orr M. Ford Focus RS WRC 09 +9:26,0
Výsledky po RZ13:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 2:50:48,1 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +21,1 3. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +52,2 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +1:05,7 5. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:13,9 6. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Focus RS WRC 08 +3:02,8 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +4:41,8 8. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 +5:36,7 9. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +7:29,7 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +7:55,1
Výsledky po RZ10:
První a druhou zkoušku dnešního dne vyhrál Sébastien Loeb a ukázal tak, že když nemusí startovat jako první, je velmi rychlý. Třetí dopolední zkouška se stala kořistí Pettera Solberga. V průběžném pořadí na čele žádná změna. Pořád průběžně vede Sébastien Ogier. Jeho náskok 22,9s se jeví jako solidní, i když je před námi ještě stále dost ostrých kilometrů.
Na druhou příčku se vyhoupl Sébastien Loeb. Ten se tak dnes dostal před svého týmového kolegu, Daniho Sorda. Dani však na Seba nemá moc velkou ztrátu. Další změna průběžného pořadí se udála hned na třetí pozici. Petter Soberg se dostal před Mikka Hirvonena, který se tak již není na bedně. Mikko nejede špatně, ale ani v této soutěži není schopen držet krok s absolutní špičkou.
Na RZ9 také vypadla dvojka Fordu, Jari-Matti Latvala. Šlo o jezdeckou chybu, když trefil zadní částí auta strom. Fin si tak z Portugalska asi žádný bod neodveze. Jen připomeňme, že vloni zde Jari-Matti zažil nejhorší havárii svého života, když jen se štěstím vyvázl nezraněn. Odpolední sekce slybuje bitvu o sedmé místo mezi lépe vybaveným Wilsonem (Ford Focus WRC) a méně zkušeným Ostbergem (Subaru Impreza WRC). Na poslední bodované místo se tak dostal Federico Villagra na Focusu.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 2:05:52,5 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +22,9 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +23,4 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +33,9 5. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +44,5 6. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Focus RS WRC 08 +2:11,5 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:09,2 8. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 +3:30,2 9. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +4:59,7 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +5:33,1
Výsledky po RZ7:
Dnes odpoledne byly na programu tři testy, všechny s délkou lehce nad 20 km. Všechny tři zkoušky vyhrál Sébastien Ogier. Svůj náskok na průběžně druhého Daniho Sorda navýšil na už 26,6s. Jako stín Francouze se dnes pohyboval Španěl Sordo. Výrazněji ztratil však na poslední zkoušce dne (18s), když měl problémy se zaseknutým plynovým pedálem v jedné ze zatáček.
Třetí příčku si během dvou RZ držel Petter Solberg také s Citroënem. Jenže na poslední odpolední zkoušce dostal defekt, ztratil a propadl se až na páté místo. Mohlo by to vypadat jako promyšlený taktický manévr, ale opravdu šlo o defekt pneumatiky. Proto se na třetí místo dostal Sébastien Loeb na Citroënu. Ten byl také celou dobu až jedničkou Fordu, Mikkem Hirvonenem, ale svým výkonem na poslední zkoušce se posunul před něj. Čtvrtý je tedy Mikko na Fordu.
Dále v elitní desítce již nenastala žádná změna v průběžném pořadí, a tak jen narůstali průběžné odstupy mezi jednotlivými jezdci.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 1:20:34,4 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +26,6 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +44,8 4. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +46,9 5. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +49,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:02,8 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Focus RS WRC 08 +1:20,7 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +1:54,6 9. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 +2:37,3 10. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +3:18,1
Výsledky po RZ4:
Soutěž začala již ve čtvrtek dvoukilometrovou diváckou puperspeciálkou na stadionu Algarve. Na krátké trati byly krátké i rozdíli mezi časy a do jedné vteřiny se vešlo šest jezdců v pořadí Hirvonen, Villagra, P. Solberg, Sordo, H. Solberg a Ogier.
Větší boje přinesla první páteční RZ2. Na pochybách nikoho nenechali jezdci Citroenu, kterým patřily první tři časy v pořadí Sordo, Ogier a Loeb. Krásného jedenáctého času a prvního mezi S2000 (byť mimo klasifikaci SWRC) dosáhl tovární "Škodovák" Hänninen. 30 vteřin ztratil Amričan Block kvůli hodinám, drobné problémy (zřejmě s posilovačem řízení) hlásil v cíli Henning Solberg.
I následující RZ3 patřila Citroenům, tentokrát v pořadí Ogier, Sordo a P. Solberg, který také v průběžném pořadí přeskočil Hirvonena a Loeba. Nejrychlejší vůz S2000 byla opět Hänninenova Fabia, tentorkát až na 16. místě.
RZ4, poslední páteční dopolední zkoušku, nevyhrál nikdo jiný, než Ogier. Následovali ho Sordo, Hirvonen a Latvala. S páteční částí soutěže se rozloučil Block, kdyžř se se svým Focusem odporoučel ze stráně. Podle informací je jezdec i spolujezdec bez zranění.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 41:30,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +1,8 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +19,9 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +20,7 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +23,0 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +35,1 7. Solberg H. - Minor-Petrasko I. Ford Focus RS WRC 08 +46,1 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +52,3 9. Ostberg M. - Andersson J. Subaru Impreza WRC 08 +1:05,3 10. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +1:48,5
Shakedown:
Čtyř hodinový test se jel na 5,03km dlouhé šotolinové zkoušce ve Vale de Judeu, 12km od servisního parku, který je situován do Fara. V průběhu testu bylo slunečno a teplota se pohybovala kolem 23 stupňů. Trať byla shodná s ročníkem 2009.
"Vím, že shakedown není důležitý, ale je to dobré pro sebejistotu jezdce. Auto je skvělé a přestože jsme vyzkoušeli pár změn, nakonec jsme zůstali u našeho obvyklého nastavení. Trať ale byla mnohem čistější, než budou opravdové zkoušky, alespoň myslím. V mém posledním průjezdu jsem byl o 16 sekund rychlejší, než když jsem jel poprvé," říká Ogier.
Druhý čas zajel Petter Solberg a třetí byl vedoucí jezdec průběžného pořadí, Sébastien Loeb: "Je to členitá zkouška, možná nejtěžší z celé rally. Zkoušeli jsme drobné změny v nastavení, ale nic velkého," říká Loeb.
On-line výsledky shakedownu naleznete zde.
Konečné výsledky shakedownu:
1. OGIER. Citroen C4 WRC. 3:05.02. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 3:06.33. LOEB. Citroen C4 WRC. 3:07.34. SORDO. Citroen C4 WRC. 3:07.95. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 3:08.06. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 3:08.47. H. SOLBERG. Ford Focus RS WRC 08. 3:09.28. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 3:10.09. VILLAGRA. Ford Focus RS WRC 08. 3:11.110. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 3:12.111. Al QASSIMI. Ford Focus RS WRC 09. 3:12.212. BLOCK. Ford Focus RS WRC 08. 3:15.7
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.