Tři otázky pro Fréderica Banzeta, generálního manažera Citroën.
Jak hodnotíte vystoupení Citroënu a jeho posádek po pěti rally sezony?„Díky jejich třem vítězstvím, Sébastien Loeb a Daniel Elena vedou mistrovství světa a Citroën je první v Poháru konstruktérů, a to je samozřejmě všechno velice pozitivní. I když jsme na Novém Zélandu nevyhráli, byla to velice vzrušující soutěž. Tato sezona je velice vyrovnaná a pro nás to znamená, že nesmíme nikde polevit. Na čele Poháru konstruktérů máme pouze pětibodový náskok, což naznačuje, jak těsný je náš souboj s největšími rivaly. Rád bych řekl bravo Dani Sordovi, Sébastienu Ogierovi za zlepšení a Kimi Raikkönenovi za jeho odvahu. Naše čtyři posádky jsou vskutku výkladní skříní našich barev." Pouta Citroënu k WRC jsou pevná, že? Proč?„Naše historie je spojená se silničním sportem. Rally je součástí našeho DNA a WRC představuje vrcholek tohoto sportu. Tím, že se odehrává po celém světě a je proto také součástí našeho image. Pro Citroën, jako výrobce, pro kterého jsou typické inovace a neustálé hledání nových technologií, je rally sport ideální možností prezentace. Každé naše vítězství kdekoli na světě demonstruje naše hodnoty kreativní technologie." Budete u toho osobně i v Portugalsku? Co pro Citroën znamená právě tato rally?„Zaprvé je to velice důležitý komerční trh, na kterém je Citroën mezi lídry co se týče prodeje osobních vozů a v prodejích užitkových vozů je dokonce jedničkou na tamějším trhu. Naše prodeje osobních vozů tu šly od začátku roku do konce dubna nahoru o více než 19 procent. Portugalská rallye je jednou z mála historických v programu mistrovství světa. Organizátoři ale netěží jen z minulosti a dělají ohromný kus práce při propagaci. Všechno dělají pro diváky, počínaje zahajovací superspeciálkou na stadionu v Algarve. Citroën a naši partneři berou tenhle podnik jako příležitost upevnit vztahy s nejširší veřejností. O víkendu nás bude určitě hodně podporovat spousta lidí."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?