Tři otázky pro Fréderica Banzeta, generálního manažera Citroën.
Jak hodnotíte vystoupení Citroënu a jeho posádek po pěti rally sezony?„Díky jejich třem vítězstvím, Sébastien Loeb a Daniel Elena vedou mistrovství světa a Citroën je první v Poháru konstruktérů, a to je samozřejmě všechno velice pozitivní. I když jsme na Novém Zélandu nevyhráli, byla to velice vzrušující soutěž. Tato sezona je velice vyrovnaná a pro nás to znamená, že nesmíme nikde polevit. Na čele Poháru konstruktérů máme pouze pětibodový náskok, což naznačuje, jak těsný je náš souboj s největšími rivaly. Rád bych řekl bravo Dani Sordovi, Sébastienu Ogierovi za zlepšení a Kimi Raikkönenovi za jeho odvahu. Naše čtyři posádky jsou vskutku výkladní skříní našich barev." Pouta Citroënu k WRC jsou pevná, že? Proč?„Naše historie je spojená se silničním sportem. Rally je součástí našeho DNA a WRC představuje vrcholek tohoto sportu. Tím, že se odehrává po celém světě a je proto také součástí našeho image. Pro Citroën, jako výrobce, pro kterého jsou typické inovace a neustálé hledání nových technologií, je rally sport ideální možností prezentace. Každé naše vítězství kdekoli na světě demonstruje naše hodnoty kreativní technologie." Budete u toho osobně i v Portugalsku? Co pro Citroën znamená právě tato rally?„Zaprvé je to velice důležitý komerční trh, na kterém je Citroën mezi lídry co se týče prodeje osobních vozů a v prodejích užitkových vozů je dokonce jedničkou na tamějším trhu. Naše prodeje osobních vozů tu šly od začátku roku do konce dubna nahoru o více než 19 procent. Portugalská rallye je jednou z mála historických v programu mistrovství světa. Organizátoři ale netěží jen z minulosti a dělají ohromný kus práce při propagaci. Všechno dělají pro diváky, počínaje zahajovací superspeciálkou na stadionu v Algarve. Citroën a naši partneři berou tenhle podnik jako příležitost upevnit vztahy s nejširší veřejností. O víkendu nás bude určitě hodně podporovat spousta lidí."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?