Díky vítězství v roce 2007 a 2009 Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën C4 WRC jsou na Rally Portugalsko dosud neporažení. Jsou také žhavými kandidáty na portugalský hattrick, který by jim pomohl upevnit vedení v soutěži pilotů mistrovství světa WRC. V průběžném pořadí Poháru konstruktérů má Citroën Total World Rally Team pětibodový náskok před největšími soupeři. Pro udržení tohoto postavení před letní přestávkou seriálu proto bude Citroën potřebovat co nejlepší výsledek druhé posádky Dani Sordo a Marc Marti.
Loeb: Lidé rally milujíRally Portugalsko byla pevnou součástí mistrovství světa až do roku 2001. Zpátky se do programu světového šampionátu vrátila před čtyřmi lety. Současná rally je situovaná do Algarve a dostává se jí obrovské popularity typické pro jihoevropské podniky. „Máme rádi nadšení diváků," říká Sébastien Loeb. „Oblast je velmi příjemná, bývá obvykle krásně a vy cítíte, jak lidé rally sport milují. Co víc si můžeme přát?"Šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb stihl Portugalsko vyhrát dvakrát při dvou startech a jeho cíl je jasný i tentokrát: Vyhrát i poosmapadesáté v kariéře. „Mám rád tuhle rally, ale všechno není tak snadné," vysvětluje Séb. „Od začátku sezony bylo na rychlostních zkouškách každé rally hodně hřebenovek, s nerovnostmi, které brání dokonale přečíst trať. Portugalsko bude jiné. I tak ale bude tato rally jednou z nejobtížnějších. Je to takový mix všeho, co mohou šotolinové povrchy nabídnout, od rychlých úseků až po pomalejší točivé pasáže."Šest kandidátů na vítězstvíDíky jeho třem vítězstvím a dvěma umístěním na stupních vítězů v dosavadních pěti podnicích má Loeb pohodlný náskok na čele mistrovství světa. I když na poslední rally na Novém Zélandu zaznamenal dosud nejhorší výsledek sezony (3.), odvezl si z cesty k protinožcům pozitivní závěry. „Do Aucklandu jsme přijížděli se čtyřicetibodovým náskokem na Pettera Solberga a domů jsme se vrátili s šestatřiceti body na Jari - Matti Latvalu. Jen čtyři ztracené body právě z této rally, to není špatný výsledek našeho snažení. V této sezoně je zatím šest kandidátů na vítězství v dalších startech. Dojet mezi nejlepšími by se nám samozřejmě hodilo i nyní, takže zatím žádný prostor pro odpočinek."Sordó jako domaPro Daniho Sorda bude Rally Portugalsko další "domácí" soutěží. „Vedle Mexika a Španělska je tohle další rally pro mě. Víc než kde jinde nám diváci fandí, když bojujeme v barvách Iberského poloostrova. Ale to nijak nemohlo ovlivnit naší přípravu na tuto soutěž. Je mi jasné, že Citroën počítá s co největším počtem bodů pro hodnocení Poháru konstruktérů. Jako obvykle odstartuji s tím, že chci dojet na pódium. Zatím jsem tu dojel dvakrát třetí při mých dvou startech. Byl bych rád, kdyby to samé vyšlo i letos."Na Rally Portugalsko ponesou vozy C4 WRC týmu Citroën Total WRT barvy dopravně bezpečnostní kampaně - Udělej silnice bezpečnější - se kterou přišla FIA za podpory Citroën Racing a jeho pilotů.
Rally Portugalsko ve faktech(kolo 6/13)Povrch: šotolinaKde: VilamouraProgram - Shakedown: čtvrtek 27. května 8 – 12 hod. ve Vale de Judeu na trati 5,03 km dlouhé, situované 12,76 km od servisního parku.Start: čtvrtek 27. května na Estadio Algarve v 19.35 hod.Trať: celkem 1223,07 km, z toho 355,32 km měřených v 18 RZ.1.etapa – čtvrtek 27. května a pátek 28. května: celkem 463,53 km, z toho 130,61 km měřených v 7 RZ. Start: čtvrtek 27. května ve 20.25 – RZ 1: SSS Estadio Algarve 1’ (2,03 km) – Cíl ve 20.40 – Start: pátek 28. května 8.10 – Servis A (8.10 / 15 min) – RZ 2: ‘Santa Clara 1’ (22,72 km) – RZ 3: ‘Ourique 1’ (20,21 km) – RZ 4 : ‘Silves 1’ (21,36 km) – Servis B (12.35 / 30 min) – RZ 5 : ‘Santa Clara 2’ (22,72 km) – RZ 6 : ‘Ourique 2’ (20,21 km) – RZ 7 : ‘Silves 2’ (21,36 km) – Servis C (17.00 / 45 min) – Cíl kolem 21.00. 2.etapa - sobota 29. května: 435,24 km, z toho 135,10 km měřených v 6 RZ. Start: 8.10 – Servis D (8.10 / 15 min) – RZ 8 : ‘Almodovar 1’ (26,20 km) – RZ 9: ‘Vascao 1’ (25,23 km) – RZ 10 : ‘S. Bras de Alportel 1’ (16,12 km) – Servis E (12.35 / 30 min) – RZ 11 : ‘Almodovar 2’ (14,07 km) – RZ 12 : ‘Vascao 2’ (25,23 km) – RZ 13 : ‘S. Bras de Alportel 2’ (16,12 km) – Asistence F (17.00 / 45 min) – Cíl kolem 21.00. 3. etapa – neděle 30. května: 324,30 km, z toho 89,61 km měřených v 5 RZ. Start: 6.20 – Servis G (6.20 / 15 min) – RZ 14: ‘Felizes 1’ (21,28 km) – RZ 15: ‘Loulé 1’ (22,51 km) – Servis H (9.35 / 30 min) – RZ 16: ‘Felizes 2’ (21,28 km) – RZ 17 : ‘Loulé 2’ (22,51 km) – Servis I (12.53 / 10 min) – RZ 18 : ‘Stadio Algarve 2’ (2,03 km) – Cíl v 14.05. Pódium: neděle 30. května v 14.45.
Posádky Citroën před Rally Portugalsko:Sébastien Loeb a Daniel Elena: WRC debut: Španělsko 98 (Saxo Kit-Car / vypadli)WRC startů: 129 WRC vítězství: 57 WRC titulů: 6 (2004 až 2009)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.