Tři otázky pro Benoit Nogiera, šéfa Citroën Junior týmu.
Vraťme se na Nový Zéland… Jak hodnotíte výkon Sébastiena Ogiera?„Nový Zéland byl velkým zážitkem pro celý tým. Musím zopakovat, že Sébastien se s autem cítil velice dobře. Jel naplno od začátku bez toho, že by mu někdo něco radil. Neustále naplno útočil a doufám, že tohle rozpoložení v něm je pořád. Bylo to poprvé, co byl přinucen takto útočit od začátku až do konce. Určitě se mu tato zkušenost hodí v budoucnu." Od začátku sezony nikdo z Citroën Junior Teamu na C4 WRC neměl žádné technické problémy. To je pro vás určitě veliká satisfakce, že?„Je to výsledek tvrdé několikaměsíční práce celého týmu. Naše konstrukce vyprodukovala nejlepší auta WRC a my děláme všechno, abychom z nich vytěžili maximum. Od lidí, kteří připravují náhradní díly, až po inženýry, kteří analyzují data, je to dlouhá práce, která nám umožňuje těžit z vysoké míry spolehlivosti vozů. Nesmíme zapomenout ani na množství práce, která souvisí se samotnou přípravou aut a pilotů před každou soutěží. Tato důslednost a profesní zkušenosti přinášejí to, že jsme schopní produkovat výsledky." Teď sezona pokračuje v Portugalsku, které není nové pro Sébastiena Ogiera, ale je novinkou pro Kimi Räikkönena. Jaké jsou vaše cíle?„Kimi má pořád stejný cíl - pokračovat v práci, kterou začal na startu sezony, nic víc a nic méně. Nepochybně bude mít těžší pozici než ostatní, kteří už v Portugalsku startovali. Je si velmi dobře vědom toho, že je před ním ještě dlouhá cesta, ale společně s Kajem mají extrémně profesionální přístup. Sébastien se potřebuje udržet ve hře. I když jeho nedávné výsledky byly vynikající, nemělo by to ovlivnit jeho myšlení, což vidím jako rozhodující. Jeho cíl je na startu jasný - bojovat se čtyřmi továrními piloty. Zatím jsme lepší, než jsme si plánovali před začátkem sezony, ale naše mise není kompletní. Sébastien potřebuje dojet do cíle a tudíž neudělat chybu."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?