Tři otázky pro Benoit Nogiera, šéfa Citroën Junior týmu.
Vraťme se na Nový Zéland… Jak hodnotíte výkon Sébastiena Ogiera?„Nový Zéland byl velkým zážitkem pro celý tým. Musím zopakovat, že Sébastien se s autem cítil velice dobře. Jel naplno od začátku bez toho, že by mu někdo něco radil. Neustále naplno útočil a doufám, že tohle rozpoložení v něm je pořád. Bylo to poprvé, co byl přinucen takto útočit od začátku až do konce. Určitě se mu tato zkušenost hodí v budoucnu." Od začátku sezony nikdo z Citroën Junior Teamu na C4 WRC neměl žádné technické problémy. To je pro vás určitě veliká satisfakce, že?„Je to výsledek tvrdé několikaměsíční práce celého týmu. Naše konstrukce vyprodukovala nejlepší auta WRC a my děláme všechno, abychom z nich vytěžili maximum. Od lidí, kteří připravují náhradní díly, až po inženýry, kteří analyzují data, je to dlouhá práce, která nám umožňuje těžit z vysoké míry spolehlivosti vozů. Nesmíme zapomenout ani na množství práce, která souvisí se samotnou přípravou aut a pilotů před každou soutěží. Tato důslednost a profesní zkušenosti přinášejí to, že jsme schopní produkovat výsledky." Teď sezona pokračuje v Portugalsku, které není nové pro Sébastiena Ogiera, ale je novinkou pro Kimi Räikkönena. Jaké jsou vaše cíle?„Kimi má pořád stejný cíl - pokračovat v práci, kterou začal na startu sezony, nic víc a nic méně. Nepochybně bude mít těžší pozici než ostatní, kteří už v Portugalsku startovali. Je si velmi dobře vědom toho, že je před ním ještě dlouhá cesta, ale společně s Kajem mají extrémně profesionální přístup. Sébastien se potřebuje udržet ve hře. I když jeho nedávné výsledky byly vynikající, nemělo by to ovlivnit jeho myšlení, což vidím jako rozhodující. Jeho cíl je na startu jasný - bojovat se čtyřmi továrními piloty. Zatím jsme lepší, než jsme si plánovali před začátkem sezony, ale naše mise není kompletní. Sébastien potřebuje dojet do cíle a tudíž neudělat chybu."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?