Minulý měsíc se v Jordánsku odehrály takové taktickém manévry, jako ještě nikdy předtím. Jako nejvíce postižený z nich vyšel Sébastien Ogier, který musel vzdát souboj o svoje premiérové vítězství, aby tak pomohl krajanovi Loebovi. Teď o své frustraci otevřeně promluvil.
Ze servisu Ogier vyjel později, poté však Ford prokoukl taktiku Citroënu, a tak musel Ogier na přejezdu zabrat a do první RZ posledního dne startoval jako první... Sébastien Ogier se díky těmto taktickým hrátkám propadl ze skvělého druhého místa na místo šesté. Jezdec Juniorského týmu Citroënu tak pomohl k triumfu kolegovi z továrního týmu, Sébastienu Loebovi.
"Byl jsem velmi, opravdu velmi, zklamaný. Bojoval jsem o moje první vítězství a byl jsem velmi blízko zisku pódia. Bylo to pro mě vělmi těžké, přijmout takové rozhodnutí týmu. S odstupem času si však říkám, že jsem pomohl týmu. Je to součást učení. Doufám, že jednoho dne budu já tím jezdcem, kterému takové rozhodnutí pomůže," říká Francouz.
Dokonce se spekulovalo, že za odměnu za svou "poslušnost" a oddanost týmu v Jordánsku zaplatil Citroën Ogierovi start na Novém Zélandu. Obě strany však tuto teorii popírají. "Jsem velmi rád, že jsem tady, i když to původně nebylo v plánu. Je to pro mě něco jako bonus. Tyto tratě jsou fantastické," míní o rally na Novém Zélandu Ogier.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?