Sébastien Loeb vidí před startem soutěže na Novém Zélandu hned několik nepříjemností, které mu moc nepomůžou v boji o další vítězství. V pátek bude Francouze brzdit startovní pozice, v sobotu a neděli má naopak pršet.
Pokud by se Loebovi podařilo vyhrát i na Novém Zélandu, tak by získal již čtvrtý triumf v řadě. Francouz ale vidí tento úkol jako obtížně splnitelný. V pátek bude muset startovat jako první a sám počítá s velkou ztrátou: „V seznamovacích jízdách se ukázalo, že je na trati hodně šotoliny. Čištění cest tak v pátek bude hrát významnou roli a bude snadné nabrat až minutovou ztrátu,“ říká Loeb.Další jezdec na Citroënu, Petter Solberg, bude v pátek na tratě muset jako druhý. „Na takovémto typu šotoliny mají první čtyři nebo pět jezdců nevýhodu. Největší samozřejmě Sébastien. Bude to hodně klouzat. Loeb to bude mít těžké i v druhých průjezdech, my už o trošku méně. Jedno je jisté: Zde není dobré jet jako první,“ řekl k tomuto problému Nor.Dokázal by Sébastien zmiňovanou až minutovou ztrátu z prvního dne dohnat ve zbývajících dvou? „Nebylo by to lehké. Kdyby na cestách druhého a třetího dne už nebylo tolik prachu, tak už bychom neměli jednoduše žádnou šanci na vítězství. Byl bych rád, pokud by se nám podařilo vybojovat dobrý výsledek.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.