Cíl: Rally končí totálním triumfem Škodovky. Vítězí Jan Kopecký s Petrem Starým, druhý Hännien a třetí Wilks.
Dnešní ráno začal nejlépe Vieira a Fuster, ale ti do IRc nebodují. Kopecký zajel třetí čas, čtvrtý čas zajel Wilks a pátý Hännien. Meeke měl na Fina ztrátu 2,4 sekundy. Zkouška byla hodně z kopce, a tak byla náročná na brzdy a pneumatiky.
Druhou rz dne jel velmi dobře Meeke a po zásluze ji vyhrál. Nejbližším pronásledovatelů odjel o téměř pět a více vteřin. Bohužel na této rychlostní zkoušce končí Franz Wittmann jr. s vylomeným zadním kolem. Další zkouška je kořistí Kopeckého. Nyní následoval servis, kde třeba Hänninen říká, že sice je mezi ním a Janem opravdu minimální rozdíl, ale že bude asi velmi velmi těžké jej dohonit. Magalhaes upravoval zadní diferenciál svého Peugeotu 207 S2000. Hevia má nějaký problém s tlumičema.
Do druhé části dnešního dne odstartovalo 43. posádek. V servisu se nejlépe zrelaxoval Meeke, když vyhrál zvývající tři testy. Hännien i Kopecký si drželi svůj standart. Tím, že Meeke zatroubil ke stíhací jízdě dokázal se dostat na celkové čtvrté místo, když předstihl Magalhaese. První tři místa tedy Škoda Fabia S2000, vítězem Kopecký, druhý Hänninen a třetí Wilks.
Výsledky v cíli
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 2:12:27,4 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +9,1 3. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +36,4 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:05,5 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +1:17,8 6. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +2:25,1 7. Vinyes J. - Mercader J. Suzuki Swift S1600 +7:05,0 8. Gracia R. - Sanjuan D. Mitsubishi Lancer Evo X +10:06,5 9. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +12:49,7 10. Garcia R. - Rivero E. Subaru Impreza WRX +13:12,8
Výsledky po RZ 7:
Krátce po druhé hodině našeho času se na Kanárských Ostrovech pět rozezvučely motory účastníků IRC. Wilks zvolil pro svoji Fabii o něco trvdší odpružení a Magalhaes, jehož převodovka nebyla úplně v kondici, dostal novou. Hned to na jeho jízdě bylo znát, když zaznamenal, za Meekem a Kopeckým, třetí čas na RZ 4. Čtvrté až šesté místo si mezi sebou rozdělili jezdci na Fabiích v pořadí Hänninen, Wilks, Hevia. Díky svému času Kopecký nahradil na průběžném druhém místě týmového kolegu Hänninena.
Ve stejném duchu se nesla i RZ 5, kde Meeke porazil Kopeckého a Hänninena o 8,4, respektive 10 sekund. O něco těsnější boj přinesla následující RZ 6. Nejrychleji ji sice zajel Meeke, ale jeho náskok byl velmi hubený, Kopecký zaostal je o 0,1 s. Stejný rozdíl dělil i třetího Magalhaese, čtvrtého Hänninena a pátého Fustera!
Na RZ 7 si připsal další vítězství Meeke. Druhý, třetí a čtvrtý čas zajely opět Fabie, přesněji Hänninen, Wilks a Kopecký. Daleko více do pořadí promluvila téměř třicetikilometrová RZ 8 Ingenio. Velkou skůlu měl dosud vedoucí Meeke, který musel přímo na zkoušce měnit gumu a jeho ztáta v cíli tak narostla až na minutu a tři čtvrtě, což znamená průběžně až šestí místo. Do vedení se tak dostal Kopecký, který také zkoušku vyhrál.
Poslední dnešní RZ 9 byla zrušena.
Výsledky po 1. etapě:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 1:20:25,0 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +13,7 3. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +31,4 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +49,3 5. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +1:17,4 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:28,0 7. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +3:35,6 8. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +3:40,9 9. Vinyes J. - Mercader J. Suzuki Swift S1600 +4:00,1 10. Barrios J. Sanjuan D. Mitsubishi Lancer Evo X +5:51,5
Výsledky po RZ 3:
Všichni pravidelní účastnící šampionátu IRC očekávali, že domácí borci budou rychlí a je to také pravda. Hned na RZ 1 ukázal svoji rychlost Miguel Fuster, když zajel absolutně nejrychlejší čas na pro nás na rally exotickém Porsche 911. Do hodnocení IRC se jeho výsledek ale nepočítá, takže si vítězství připsal vlastně Meeke, jen o 0,1 s pomalejší. Následovali ho Kopecký, Wilks, Magalhaes a Hänninen.
Hned na další RZ se však karta obrátila a nejrychlejší čas si připsala zásluhou Hänninena Škoda. O půl sekundy zaostal Meeke a třetí čas bral domácí Alfonso Viera, jež sedlá Focus WRC, který u nás již také neuvidíme. Čtrvrtý čas Kopecký, pátý Magalhaes.
Třetí RZ a třetí vítěz. Tentokrát Jan Kopecký, který by se po slabších výkonech na předchozích šotolinových soutěžích měl opět řadit mezi favority soutěže. Druhý a shodný čas zajeli Meeke a Häninnen, o 0,2 s pomaleji. Čtvrtý čas s diferencí 3,5 s brala další škodovka s Wilksem a pak až do osmého místa patří časy místím jezdců. Nejrychlejším z nich byl s pátým časem Viera s Focusem WRC, šestý čas v barvách španělského importéra Škody bral Hevia.
Výsledky po dopolední sekci zkoušek ukazuje naše tabulka. Z pravidelných účastníků IRC jede ještě Wittmann, kterému náleží 11. pozice se ztrátou 42,3 s. Jede také Brazilec Daniel Oliveira, který chyboval už na první RZ a nyní mu pomenší kolizi patří až 22. příčka.
Výsledky po RZ 3 Teror 1:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 28:18,6 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +3,7 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +3,8 4. Viera A. - Perez V. Ford Focus WRC +10,1 5. Fuster M. - Pugh P. Ford Fiesta S2000 +10,7 6. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +13,3 7. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +26,6 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +31,0 9. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +34,0 10. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +34,6
Slunečné počasí Kanaráských ostrovů seděle nejlépe Meekovi. Třetí čas Vieira, startující v národním šampionátuis Focusem WRC. Třetí a čtvrtý čas patřil jezdcům Škoda Motorsport, Kopeckému a Hänninenovi. Začíná se projevovat, že Hännien je na asfaltu stále lepší a lepší. Rally startuje zítra v 08:00.
1. Kris Meeke-Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:27.7 2. Alfonso Viera-Victor Perez Ford Focus WRC +0.9 3. Jan Kopecký-Petr Starý Škoda Fabia S2000 +1.0 4. Juho Hänninen-Mikko Markkula Škoda Fabia S2000 +1.1 -. Bruno Magalhaes-Carlos MagalhaesPeugeot 207 S2000 +1.1 6. Miguel Fuster-Ignacio Aviňo Porsche 911 GT3 +1.5 7. Sergio Vallejo-Diego Vallejo Ford Fiesta S2000 +2.2 8. Guy Wilks-Phil Pugh Škoda Fabia S2000 +2.3 -. Thierry Neuville-Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +2.3 10. Alberto Hevia-Alberto Iglesias Škoda Fabia S2000 +3.2
11. Franz Wittmann-Klaus Wicha Peugeot 207 S2000 +3.6
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?