Cíl: Rally končí totálním triumfem Škodovky. Vítězí Jan Kopecký s Petrem Starým, druhý Hännien a třetí Wilks.
Dnešní ráno začal nejlépe Vieira a Fuster, ale ti do IRc nebodují. Kopecký zajel třetí čas, čtvrtý čas zajel Wilks a pátý Hännien. Meeke měl na Fina ztrátu 2,4 sekundy. Zkouška byla hodně z kopce, a tak byla náročná na brzdy a pneumatiky.
Druhou rz dne jel velmi dobře Meeke a po zásluze ji vyhrál. Nejbližším pronásledovatelů odjel o téměř pět a více vteřin. Bohužel na této rychlostní zkoušce končí Franz Wittmann jr. s vylomeným zadním kolem. Další zkouška je kořistí Kopeckého. Nyní následoval servis, kde třeba Hänninen říká, že sice je mezi ním a Janem opravdu minimální rozdíl, ale že bude asi velmi velmi těžké jej dohonit. Magalhaes upravoval zadní diferenciál svého Peugeotu 207 S2000. Hevia má nějaký problém s tlumičema.
Do druhé části dnešního dne odstartovalo 43. posádek. V servisu se nejlépe zrelaxoval Meeke, když vyhrál zvývající tři testy. Hännien i Kopecký si drželi svůj standart. Tím, že Meeke zatroubil ke stíhací jízdě dokázal se dostat na celkové čtvrté místo, když předstihl Magalhaese. První tři místa tedy Škoda Fabia S2000, vítězem Kopecký, druhý Hänninen a třetí Wilks.
Výsledky v cíli
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 2:12:27,4 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +9,1 3. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +36,4 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:05,5 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +1:17,8 6. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +2:25,1 7. Vinyes J. - Mercader J. Suzuki Swift S1600 +7:05,0 8. Gracia R. - Sanjuan D. Mitsubishi Lancer Evo X +10:06,5 9. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +12:49,7 10. Garcia R. - Rivero E. Subaru Impreza WRX +13:12,8
Výsledky po RZ 7:
Krátce po druhé hodině našeho času se na Kanárských Ostrovech pět rozezvučely motory účastníků IRC. Wilks zvolil pro svoji Fabii o něco trvdší odpružení a Magalhaes, jehož převodovka nebyla úplně v kondici, dostal novou. Hned to na jeho jízdě bylo znát, když zaznamenal, za Meekem a Kopeckým, třetí čas na RZ 4. Čtvrté až šesté místo si mezi sebou rozdělili jezdci na Fabiích v pořadí Hänninen, Wilks, Hevia. Díky svému času Kopecký nahradil na průběžném druhém místě týmového kolegu Hänninena.
Ve stejném duchu se nesla i RZ 5, kde Meeke porazil Kopeckého a Hänninena o 8,4, respektive 10 sekund. O něco těsnější boj přinesla následující RZ 6. Nejrychleji ji sice zajel Meeke, ale jeho náskok byl velmi hubený, Kopecký zaostal je o 0,1 s. Stejný rozdíl dělil i třetího Magalhaese, čtvrtého Hänninena a pátého Fustera!
Na RZ 7 si připsal další vítězství Meeke. Druhý, třetí a čtvrtý čas zajely opět Fabie, přesněji Hänninen, Wilks a Kopecký. Daleko více do pořadí promluvila téměř třicetikilometrová RZ 8 Ingenio. Velkou skůlu měl dosud vedoucí Meeke, který musel přímo na zkoušce měnit gumu a jeho ztáta v cíli tak narostla až na minutu a tři čtvrtě, což znamená průběžně až šestí místo. Do vedení se tak dostal Kopecký, který také zkoušku vyhrál.
Poslední dnešní RZ 9 byla zrušena.
Výsledky po 1. etapě:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 1:20:25,0 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +13,7 3. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +31,4 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +49,3 5. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +1:17,4 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:28,0 7. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +3:35,6 8. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +3:40,9 9. Vinyes J. - Mercader J. Suzuki Swift S1600 +4:00,1 10. Barrios J. Sanjuan D. Mitsubishi Lancer Evo X +5:51,5
Výsledky po RZ 3:
Všichni pravidelní účastnící šampionátu IRC očekávali, že domácí borci budou rychlí a je to také pravda. Hned na RZ 1 ukázal svoji rychlost Miguel Fuster, když zajel absolutně nejrychlejší čas na pro nás na rally exotickém Porsche 911. Do hodnocení IRC se jeho výsledek ale nepočítá, takže si vítězství připsal vlastně Meeke, jen o 0,1 s pomalejší. Následovali ho Kopecký, Wilks, Magalhaes a Hänninen.
Hned na další RZ se však karta obrátila a nejrychlejší čas si připsala zásluhou Hänninena Škoda. O půl sekundy zaostal Meeke a třetí čas bral domácí Alfonso Viera, jež sedlá Focus WRC, který u nás již také neuvidíme. Čtrvrtý čas Kopecký, pátý Magalhaes.
Třetí RZ a třetí vítěz. Tentokrát Jan Kopecký, který by se po slabších výkonech na předchozích šotolinových soutěžích měl opět řadit mezi favority soutěže. Druhý a shodný čas zajeli Meeke a Häninnen, o 0,2 s pomaleji. Čtvrtý čas s diferencí 3,5 s brala další škodovka s Wilksem a pak až do osmého místa patří časy místím jezdců. Nejrychlejším z nich byl s pátým časem Viera s Focusem WRC, šestý čas v barvách španělského importéra Škody bral Hevia.
Výsledky po dopolední sekci zkoušek ukazuje naše tabulka. Z pravidelných účastníků IRC jede ještě Wittmann, kterému náleží 11. pozice se ztrátou 42,3 s. Jede také Brazilec Daniel Oliveira, který chyboval už na první RZ a nyní mu pomenší kolizi patří až 22. příčka.
Výsledky po RZ 3 Teror 1:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 28:18,6 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +3,7 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +3,8 4. Viera A. - Perez V. Ford Focus WRC +10,1 5. Fuster M. - Pugh P. Ford Fiesta S2000 +10,7 6. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +13,3 7. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +26,6 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +31,0 9. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +34,0 10. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +34,6
Slunečné počasí Kanaráských ostrovů seděle nejlépe Meekovi. Třetí čas Vieira, startující v národním šampionátuis Focusem WRC. Třetí a čtvrtý čas patřil jezdcům Škoda Motorsport, Kopeckému a Hänninenovi. Začíná se projevovat, že Hännien je na asfaltu stále lepší a lepší. Rally startuje zítra v 08:00.
1. Kris Meeke-Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:27.7 2. Alfonso Viera-Victor Perez Ford Focus WRC +0.9 3. Jan Kopecký-Petr Starý Škoda Fabia S2000 +1.0 4. Juho Hänninen-Mikko Markkula Škoda Fabia S2000 +1.1 -. Bruno Magalhaes-Carlos MagalhaesPeugeot 207 S2000 +1.1 6. Miguel Fuster-Ignacio Aviňo Porsche 911 GT3 +1.5 7. Sergio Vallejo-Diego Vallejo Ford Fiesta S2000 +2.2 8. Guy Wilks-Phil Pugh Škoda Fabia S2000 +2.3 -. Thierry Neuville-Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +2.3 10. Alberto Hevia-Alberto Iglesias Škoda Fabia S2000 +3.2
11. Franz Wittmann-Klaus Wicha Peugeot 207 S2000 +3.6
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.