Cíl: Rally končí totálním triumfem Škodovky. Vítězí Jan Kopecký s Petrem Starým, druhý Hännien a třetí Wilks.
Dnešní ráno začal nejlépe Vieira a Fuster, ale ti do IRc nebodují. Kopecký zajel třetí čas, čtvrtý čas zajel Wilks a pátý Hännien. Meeke měl na Fina ztrátu 2,4 sekundy. Zkouška byla hodně z kopce, a tak byla náročná na brzdy a pneumatiky.
Druhou rz dne jel velmi dobře Meeke a po zásluze ji vyhrál. Nejbližším pronásledovatelů odjel o téměř pět a více vteřin. Bohužel na této rychlostní zkoušce končí Franz Wittmann jr. s vylomeným zadním kolem. Další zkouška je kořistí Kopeckého. Nyní následoval servis, kde třeba Hänninen říká, že sice je mezi ním a Janem opravdu minimální rozdíl, ale že bude asi velmi velmi těžké jej dohonit. Magalhaes upravoval zadní diferenciál svého Peugeotu 207 S2000. Hevia má nějaký problém s tlumičema.
Do druhé části dnešního dne odstartovalo 43. posádek. V servisu se nejlépe zrelaxoval Meeke, když vyhrál zvývající tři testy. Hännien i Kopecký si drželi svůj standart. Tím, že Meeke zatroubil ke stíhací jízdě dokázal se dostat na celkové čtvrté místo, když předstihl Magalhaese. První tři místa tedy Škoda Fabia S2000, vítězem Kopecký, druhý Hänninen a třetí Wilks.
Výsledky v cíli
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 2:12:27,4 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +9,1 3. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +36,4 4. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:05,5 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +1:17,8 6. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +2:25,1 7. Vinyes J. - Mercader J. Suzuki Swift S1600 +7:05,0 8. Gracia R. - Sanjuan D. Mitsubishi Lancer Evo X +10:06,5 9. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +12:49,7 10. Garcia R. - Rivero E. Subaru Impreza WRX +13:12,8
Výsledky po RZ 7:
Krátce po druhé hodině našeho času se na Kanárských Ostrovech pět rozezvučely motory účastníků IRC. Wilks zvolil pro svoji Fabii o něco trvdší odpružení a Magalhaes, jehož převodovka nebyla úplně v kondici, dostal novou. Hned to na jeho jízdě bylo znát, když zaznamenal, za Meekem a Kopeckým, třetí čas na RZ 4. Čtvrté až šesté místo si mezi sebou rozdělili jezdci na Fabiích v pořadí Hänninen, Wilks, Hevia. Díky svému času Kopecký nahradil na průběžném druhém místě týmového kolegu Hänninena.
Ve stejném duchu se nesla i RZ 5, kde Meeke porazil Kopeckého a Hänninena o 8,4, respektive 10 sekund. O něco těsnější boj přinesla následující RZ 6. Nejrychleji ji sice zajel Meeke, ale jeho náskok byl velmi hubený, Kopecký zaostal je o 0,1 s. Stejný rozdíl dělil i třetího Magalhaese, čtvrtého Hänninena a pátého Fustera!
Na RZ 7 si připsal další vítězství Meeke. Druhý, třetí a čtvrtý čas zajely opět Fabie, přesněji Hänninen, Wilks a Kopecký. Daleko více do pořadí promluvila téměř třicetikilometrová RZ 8 Ingenio. Velkou skůlu měl dosud vedoucí Meeke, který musel přímo na zkoušce měnit gumu a jeho ztáta v cíli tak narostla až na minutu a tři čtvrtě, což znamená průběžně až šestí místo. Do vedení se tak dostal Kopecký, který také zkoušku vyhrál.
Poslední dnešní RZ 9 byla zrušena.
Výsledky po 1. etapě:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 1:20:25,0 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +13,7 3. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +31,4 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +49,3 5. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +1:17,4 6. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 +1:28,0 7. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +3:35,6 8. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +3:40,9 9. Vinyes J. - Mercader J. Suzuki Swift S1600 +4:00,1 10. Barrios J. Sanjuan D. Mitsubishi Lancer Evo X +5:51,5
Výsledky po RZ 3:
Všichni pravidelní účastnící šampionátu IRC očekávali, že domácí borci budou rychlí a je to také pravda. Hned na RZ 1 ukázal svoji rychlost Miguel Fuster, když zajel absolutně nejrychlejší čas na pro nás na rally exotickém Porsche 911. Do hodnocení IRC se jeho výsledek ale nepočítá, takže si vítězství připsal vlastně Meeke, jen o 0,1 s pomalejší. Následovali ho Kopecký, Wilks, Magalhaes a Hänninen.
Hned na další RZ se však karta obrátila a nejrychlejší čas si připsala zásluhou Hänninena Škoda. O půl sekundy zaostal Meeke a třetí čas bral domácí Alfonso Viera, jež sedlá Focus WRC, který u nás již také neuvidíme. Čtrvrtý čas Kopecký, pátý Magalhaes.
Třetí RZ a třetí vítěz. Tentokrát Jan Kopecký, který by se po slabších výkonech na předchozích šotolinových soutěžích měl opět řadit mezi favority soutěže. Druhý a shodný čas zajeli Meeke a Häninnen, o 0,2 s pomaleji. Čtvrtý čas s diferencí 3,5 s brala další škodovka s Wilksem a pak až do osmého místa patří časy místím jezdců. Nejrychlejším z nich byl s pátým časem Viera s Focusem WRC, šestý čas v barvách španělského importéra Škody bral Hevia.
Výsledky po dopolední sekci zkoušek ukazuje naše tabulka. Z pravidelných účastníků IRC jede ještě Wittmann, kterému náleží 11. pozice se ztrátou 42,3 s. Jede také Brazilec Daniel Oliveira, který chyboval už na první RZ a nyní mu pomenší kolizi patří až 22. příčka.
Výsledky po RZ 3 Teror 1:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P. Peugeot 207 S2000 28:18,6 --- 2. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +3,7 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +3,8 4. Viera A. - Perez V. Ford Focus WRC +10,1 5. Fuster M. - Pugh P. Ford Fiesta S2000 +10,7 6. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +13,3 7. Hevia A - Iglesias A. Škoda Fabia S2000 +26,6 8. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +31,0 9. Vallejo S. - Vallejo D. Ford Fiesta S2000 +34,0 10. Neuville T. - Klinger N. Peugeot 207 S2000 +34,6
Slunečné počasí Kanaráských ostrovů seděle nejlépe Meekovi. Třetí čas Vieira, startující v národním šampionátuis Focusem WRC. Třetí a čtvrtý čas patřil jezdcům Škoda Motorsport, Kopeckému a Hänninenovi. Začíná se projevovat, že Hännien je na asfaltu stále lepší a lepší. Rally startuje zítra v 08:00.
1. Kris Meeke-Paul Nagle Peugeot 207 S2000 1:27.7 2. Alfonso Viera-Victor Perez Ford Focus WRC +0.9 3. Jan Kopecký-Petr Starý Škoda Fabia S2000 +1.0 4. Juho Hänninen-Mikko Markkula Škoda Fabia S2000 +1.1 -. Bruno Magalhaes-Carlos MagalhaesPeugeot 207 S2000 +1.1 6. Miguel Fuster-Ignacio Aviňo Porsche 911 GT3 +1.5 7. Sergio Vallejo-Diego Vallejo Ford Fiesta S2000 +2.2 8. Guy Wilks-Phil Pugh Škoda Fabia S2000 +2.3 -. Thierry Neuville-Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +2.3 10. Alberto Hevia-Alberto Iglesias Škoda Fabia S2000 +3.2
11. Franz Wittmann-Klaus Wicha Peugeot 207 S2000 +3.6
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.