Rally Islas Canarias (IRC): Další triumf Škodovky

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
RallyZone.cz 29. dubna 2010 22:25
Sdílej:

Cíl: Rally končí totálním triumfem Škodovky. Vítězí Jan Kopecký s Petrem Starým, druhý Hännien a třetí Wilks.

Dnešní ráno začal nejlépe Vieira a Fuster, ale ti do IRc nebodují. Kopecký zajel třetí čas, čtvrtý čas zajel Wilks a pátý Hännien. Meeke měl na Fina ztrátu 2,4 sekundy. Zkouška byla hodně z kopce, a tak byla náročná na brzdy a pneumatiky.

Druhou rz dne jel velmi dobře Meeke a po zásluze ji vyhrál. Nejbližším pronásledovatelů odjel o téměř pět a více vteřin. Bohužel na této rychlostní zkoušce končí Franz Wittmann jr. s vylomeným zadním kolem. Další zkouška je kořistí Kopeckého. Nyní následoval servis, kde třeba Hänninen říká, že sice je mezi ním a Janem opravdu minimální rozdíl, ale že bude asi velmi velmi těžké jej dohonit. Magalhaes upravoval zadní diferenciál svého Peugeotu 207 S2000. Hevia má nějaký problém s tlumičema.

Do druhé části dnešního dne odstartovalo 43. posádek. V servisu se nejlépe zrelaxoval Meeke, když vyhrál zvývající tři testy. Hännien i Kopecký si drželi svůj standart. Tím, že Meeke zatroubil ke stíhací jízdě dokázal se dostat na celkové čtvrté místo, když předstihl Magalhaese. První tři místa tedy Škoda Fabia S2000, vítězem Kopecký, druhý Hänninen a třetí Wilks.

Výsledky v cíli

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 2:12:27,4  ---     2.   Hänninen J. - Markula M.  Škoda Fabia S2000   +9,1     3.   Wilks G. - Pugh P.  Škoda Fabia S2000   +36,4     4.     Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000 +1:05,5     5.   Magalhaes B. - Magalhaes C.  Peugeot 207 S2000  +1:17,8     6.   Hevia A - Iglesias A.  Škoda Fabia S2000  +2:25,1     7.    Vinyes J. - Mercader J.  Suzuki Swift S1600   +7:05,0     8.    Gracia R. - Sanjuan D.  Mitsubishi Lancer Evo X   +10:06,5     9.   Vallejo S. - Vallejo D.   Ford Fiesta S2000 +12:49,7    10.   Garcia R. - Rivero E.  Subaru Impreza WRX +13:12,8

 

Výsledky po RZ 7:

Krátce po druhé hodině našeho času se na Kanárských Ostrovech pět rozezvučely motory účastníků IRC. Wilks zvolil pro svoji Fabii o něco trvdší odpružení a Magalhaes, jehož převodovka nebyla úplně v kondici, dostal novou. Hned to na jeho jízdě bylo znát, když zaznamenal, za Meekem a Kopeckým, třetí čas na RZ 4. Čtvrté až šesté místo si mezi sebou rozdělili jezdci na Fabiích v pořadí Hänninen, Wilks, Hevia. Díky svému času Kopecký nahradil na průběžném druhém místě týmového kolegu Hänninena.

Ve stejném duchu se nesla i RZ 5, kde Meeke porazil Kopeckého a Hänninena o 8,4, respektive 10 sekund. O něco těsnější boj přinesla následující RZ 6. Nejrychleji ji sice zajel Meeke, ale jeho náskok byl velmi hubený, Kopecký zaostal je o 0,1 s. Stejný rozdíl dělil i třetího Magalhaese, čtvrtého Hänninena a pátého Fustera!

Na RZ 7 si připsal další vítězství Meeke. Druhý, třetí a čtvrtý čas zajely opět Fabie, přesněji Hänninen, Wilks a Kopecký. Daleko více do pořadí promluvila téměř třicetikilometrová RZ 8 Ingenio. Velkou skůlu měl dosud vedoucí Meeke, který musel přímo na zkoušce měnit gumu a jeho ztáta v cíli tak narostla až na minutu a tři čtvrtě, což znamená průběžně až šestí místo. Do vedení se tak dostal Kopecký, který také zkoušku vyhrál.

Poslední dnešní RZ 9 byla zrušena.

Výsledky po 1. etapě:

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000 1:20:25,0  ---     2.   Hänninen J. - Markula M.  Škoda Fabia S2000   +13,7     3.   Wilks G. - Pugh P.  Škoda Fabia S2000   +31,4     4.   Magalhaes B. - Magalhaes C.  Peugeot 207 S2000 +49,3     5.   Hevia A - Iglesias A.  Škoda Fabia S2000  +1:17,4     6.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000  +1:28,0     7.    Vallejo S. - Vallejo D.   Ford Fiesta S2000   +3:35,6     8.   Neuville T. - Klinger N.  Peugeot 207 S2000   +3:40,9     9.   Vinyes J. - Mercader J.  Suzuki Swift S1600 +4:00,1    10.   Barrios J. Sanjuan D.  Mitsubishi Lancer Evo X +5:51,5

 

Výsledky po RZ 3:

Všichni pravidelní účastnící šampionátu IRC očekávali, že domácí borci budou rychlí a je to také pravda. Hned na RZ 1 ukázal svoji rychlost Miguel Fuster, když zajel absolutně nejrychlejší čas na pro nás na rally exotickém Porsche 911. Do hodnocení IRC se jeho výsledek ale nepočítá, takže si vítězství připsal vlastně Meeke, jen o 0,1 s pomalejší. Následovali ho Kopecký, Wilks, Magalhaes a Hänninen.

Hned na další RZ se však karta obrátila a nejrychlejší čas si připsala zásluhou Hänninena Škoda. O půl sekundy zaostal Meeke a třetí čas bral domácí Alfonso Viera, jež sedlá Focus WRC, který u nás již také neuvidíme. Čtrvrtý čas Kopecký, pátý Magalhaes.

Třetí RZ a třetí vítěz. Tentokrát Jan Kopecký, který by se po slabších výkonech na předchozích šotolinových soutěžích měl opět řadit mezi favority soutěže. Druhý a shodný čas zajeli Meeke a Häninnen, o 0,2 s pomaleji. Čtvrtý čas s diferencí 3,5 s brala další škodovka s Wilksem a pak až do osmého místa patří časy místím jezdců. Nejrychlejším z nich byl s pátým časem Viera s Focusem WRC, šestý čas v barvách španělského importéra Škody bral Hevia.

Výsledky po dopolední sekci zkoušek ukazuje naše tabulka. Z pravidelných účastníků IRC jede ještě Wittmann, kterému náleží 11. pozice se ztrátou 42,3 s. Jede také Brazilec Daniel Oliveira, který chyboval už na první RZ a nyní mu pomenší kolizi patří až 22. příčka.

 

Výsledky po RZ 3 Teror 1:

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Meeke K. - Nagle P.  Peugeot 207 S2000 28:18,6  ---     2.   Hänninen J. - Markula M.  Škoda Fabia S2000   +3,7     3.   Kopecký J. - Starý P.  Škoda Fabia S2000   +3,8     4.    Viera A. - Perez V.  Ford Focus WRC +10,1     5.   Fuster M. - Pugh P.  Ford Fiesta S2000  +10,7     6.   Wilks G. - Pugh P.  Škoda Fabia S2000  +13,3     7.   Hevia A - Iglesias A.  Škoda Fabia S2000   +26,6     8.   Magalhaes B. - Magalhaes C.  Peugeot 207 S2000   +31,0     9.    Vallejo S. - Vallejo D.   Ford Fiesta S2000 +34,0    10.   Neuville T. - Klinger N.  Peugeot 207 S2000 +34,6

 

Slunečné počasí Kanaráských ostrovů seděle nejlépe Meekovi. Třetí čas Vieira, startující v národním šampionátuis Focusem WRC. Třetí a čtvrtý čas patřil jezdcům Škoda Motorsport, Kopeckému a Hänninenovi. Začíná se projevovat, že Hännien je na asfaltu stále lepší a lepší. Rally startuje zítra v 08:00.

1. Kris Meeke-Paul Nagle  Peugeot 207 S2000   1:27.7 2. Alfonso Viera-Victor Perez  Ford Focus WRC +0.9 3. Jan Kopecký-Petr Starý  Škoda Fabia S2000 +1.0 4. Juho Hänninen-Mikko Markkula  Škoda Fabia S2000 +1.1 -. Bruno Magalhaes-Carlos MagalhaesPeugeot 207 S2000 +1.1 6. Miguel Fuster-Ignacio Aviňo  Porsche 911 GT3 +1.5 7. Sergio Vallejo-Diego Vallejo  Ford Fiesta S2000 +2.2 8. Guy Wilks-Phil Pugh  Škoda Fabia S2000 +2.3 -. Thierry Neuville-Nicolas Klinger Peugeot 207 S2000 +2.3 10. Alberto Hevia-Alberto Iglesias Škoda Fabia S2000 +3.2

11. Franz Wittmann-Klaus Wicha  Peugeot 207 S2000 +3.6

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?