Mezinárodní automobilová federace zveřejnila kalendář MS v rally pro rok 2011. Čeká nás 13 závodů, sezona startuje 13. února ve Švédsku a končí 13. listopadu ve Velké Británii.
Přesná data závodů zatím nejsou k dispozici. Termíny totiž musí také potvrdil pořadatelé soutěží. Do kalendáře se opět po roce vrací soutěže v Argentině, Itálii, Řecku nebo třeba Austrálii.
Je možné, že do šampionátu přibude ještě jedna soutěž. Tou soutěží by mohla být legendární Rally Monte Carlo, která by se jela v tradiční lednový termín. Pokud by se pořadatelé Rally Monte Carlo nedomluvili s promotéry seriálu WRC, tak by o místo první soutěže roku měli zájem organizátoři z Polska.
2011 WRC kalendář:
13. únor - Švédsko6. března - Mexiko27. března - Portugalsko17. dubna - Jordánsko8. května - Italie29. května - Argentina19. června - Řecko31. července - Finsko21. srpna - Německo11. září - Austrálie2. října - Francie23. října - Španělsko13. listopadu - Velká Británie
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.