Thierry Neuville začne jeho letošní program v rámci IRC na Rally Islas Canarias, která startuje již 29. dubna. Jezdec v rozhovoru hovoří o jeho kariéře, o jeho cílech pro sezonu a dalším.
Kdy jste jel Vaší první rally?Byla to East Belgian Rally v roce 2008. Tehdy jsem jel s Fordem Fiesta. V Belgii jsem tehdy vyhrál soutěž pořádanou Fordem a mohl jsem tak rok jezdit zcela zdarma.Jak se Vám dařilo?Na konci roku jsme byli celkově třetí. Na všech soutěžích jsme byli dostatečně rychlí, ale měli jsme nějaké problémy s autem, takže jsem nakonec šampiónem nebyl. Naší rychlosti si však všimla Belgická federace a pomohla nám pro rok 2009, to jsme jezdili s Citroënem. Tehdy jsme vyhráli Citroën Racing Trophy Belux. Odjeli jsme hodně závodů a získali jsme i nějaké solidní výsledky. Doufám, že se nám bude dařit i v roce 2010.Řídil jste něco před Fiestou?Předtím jsem měl Opel Corsa, se kterým jsem jezdil po silnicích a také na horách. Jel jsem dva závody do vrchu, ale ty měly jen 10 km, takže to nemůžu brát jako zkušenost.Jezdil někdo z Vaší rodiny rally?Ne, nikdy. Můj otec byl velký fanda rally a autokrosu, takže jsme se chodili dívat.Jak jste se tedy k rally dostal?Vždycky jsme na závody chodili a měl jsem také hodně kamarádů, kteří rally jezdili, takže jsem se rozhodl zkusit to. I přes nízký budget, který jsem měl k dispozici, jsem měl celkem slušnou možnost si zajezdit. Co Vás za volantem dělá tak dobrým?Nemyslím si, že bych byl dobrý, ale vždy se snažím být dobře připravený, abych mohl odvést dobrou práci. Důležité také je, být koncentrovaný. Celkově jsme dosáhli několika solidních výsledků a já jsem za to rád. Lidé mě sledují a to je opravdu zajímavé. Co děláte, když zrovna neřídíte auto?Když mám čas, tak stále na něčem pracuji. Samozřejmě teď nemám moc času, ale když už se nějaký najde, snažím s trochu pracovat, abych si vydělal nějaké peníze. Pracuji v kanceláři. Dá se s tím vyžít, ale není to lehké.Kde bydlíte?Jsem z Hünningenu, což je v německé části Belgie, takže mluvím německy. Je to malá oblast mezi Belgií a Lucemburkem. Bydlím s přítelkyní, Jessicou.Co Vás ještě zajímá kromě rally?Hodně sportuji. Rád se také svezu v motokáře a tak dále. Mám rád cokoliv s motorem.
Thiery během loňské Ypres předvedl velmi slušný výkon
Máte nějaký cíl, kterého byste v kariéře chtěl dosáhnout?Jednoho dne bych se chtěl stát mistrem světa, ale nejsem si jistý, zda-li toho dosáhnu. Tento rok je pro mě velice zajímavý. Budu závodit v Intercontinental Rally Challenge, ale také v FIA Junior World Rally Championship, takže potřebuji dosáhnout nějakých solidních výsledků. V JWRC bych na konci roku měl být někde na špici, v IRC to letos bude spíše o sbírání zkušeností.Cítíte se pod nějakým tlakem?Momentálně ne. Možná až na konci roku, když budeme v dobré pozici, tak samozřejmě před posledním závodem bych byl pod tlakem.Co víte o podnicích, které pojedete v rámci IRC?Začínáme na Rally Islas Canaries a pak máme Sardinii a Ypres. To je na asfaltu. Ypres mám rád, jel jsem zde vloni poprvé s Peugeotem 207 Super 2000. Pak je Barumka, Sanremo a Skotsko.Takže jediná rally, kterou znáte, je Ypres...To je pravda. Na Ypres budeme moci zabojovat s ostatními o dobrý výsledek, protože vloni jsem neměl žádné zkušenosti a dojel jsem čtvrtý za Kopeckým, Meekem a Loixem, takže to nebylo nijak špatné. Tento rok můžeme vybojovat nejlepší výsledek. Kdo je Váš rallyový vzor?Sébastien Loeb. Má velmi oslnivou kariéru, když začínal od nuly a teď má na kontě několik světových titulů. Je opravdovou inspirací.S jakým rallyovým autem byste chtěl jezdit nejvíce?Teď nevím. Vždy, když měním auto, tak změním i názor, takže aktuálně je to můj Peugeot 207 S2000. Jednoho dne bych si chtěl zkusit WRCčko. Řídit WRC by pro mě byla opravdu čest.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.