VÝSLEDKY V CÍLI Do druhé etapy nenastoupil pro poškození vozu Odložilík. Hned na první rz dne dostali defekt Basso a Betti. Kopecký se posunul na deváté místo. Bassa postihnul další defekt a tím bylo v podstatě rozhodnuto.
V rámi ME tedy zvítězil Rossetti, a Kopecký je tedy sedmý a Tlusťák jedenáctý a Černý třináctý.
Dvoukolky vyhrál celkově Albertini před Campedelim o více než minutu, Černý byl devátý. Stejné pořadí je i v poháru Renault Clio R3.
do cíle dorazilo 59. posádek. Další soutěží je Croatia Rally 14.května s centrem v Rijece. Určitě zde uvidíme nejaké české posádky.
Celkové výsledky1.Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 02:58:38.62.Rossetti Luca / Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 +45.03.Travaglia Renato / Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 N/4 +1:43.94.Chentre Elwis / Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 +3:30.25.Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 +3:46.96.Perico Alessandro / Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 +4:55.87.Michelini Rudy / Biondi Cristiana Peugeot 207 S2000 +5:33.78.Betti Luca / Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +6:09.09.Fontana Corrado / Casazza Renzo Peugeot 207 S2000 +6:26.210.Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 +6:36.9
26.Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +18:18.0
30.Černý Jan / Kohout Pavel Renault Clio R3 A/7 +19:41.1
Po první etpě je v čele Paolo Andreucci s Peugeotem S2000, Basso je necelcýh pět vteřina za ním, třetí je Rosseti. Posádkám komplikuje závodění hustá mlha a také déšť. Mnozí jezdci si stěžují na volbu pneumatik.
Mnozí jezdci se nevyvarovali defektů. Jan Kopecký jej měl hned na první rz dnešního dne a pak ještě v RZ7, kde jej asi měnili. Longi měnil defekt ve třetí rz, aby v sedmé havaroval. Andreucci dnes několikát předjel před ním jedoucího Protasova s Lancerem.
Jan kopecký byl na dohled vedoucí trojce, bohužel výměna defektu na sedmé rychlostní zkoušce jej posunula dozadu. Větší smůlu měl Odložilík, když u své fabie na posledním testu dne vylomil kolo. Ale asi využije superrally. Antonín Tlustťák má se svou Fabií také asi nějaké trápení, protože na každé zkoušce dostane téměř dvěm minuty.
Dvoukolky vedl Kubica, ale převodovka řekla na třetí RZ dost, tu ještě dojel, ale na další už nenanstoupil Jan Černý je ve třídě A7 třináctý se ztátou minuty a šestnácti vteřin, v hodnocení ME je ve dvoukolkách druhý.
Zítra se jede sedm dalších zkoušek, ale kratších. Do cíle první etapy dorazilo 69 ze 101 startujících.
Výsledky po I. etapě
1.Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 1:53:30.92.Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 +4.73.Rossetti Luca / Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 +35.2 4.Travaglia Renato / Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 +1:48.05.Cantamessa Luca / Capolongo Piercarlo Fiat Grande Punto S2000 +2:33.76.Chentre Elwis / Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 +2:33.87.Michelini Rudy / Biondi Cristiana Peugeot 207 S2000 +3:39.48.Betti Luca / Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:46.49.Perico Alessandro / Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 +4:03.510.Di Benedetto Davide / Giordano Lorenzo Peugeot 207 S2000 +4:55.211.Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 N/ +5:09.2 27.Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +10:18.631. Černý Jan / Kohout Pavel Renault Clio R3 +12:11.1
32.Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +12:38.2
Jan Kopecký s Petrem Starým jsou desátí, ale s jen nepatrnou ztrátou 1,5 vteřiny. Do soutěže odstartovali i další čeští zástupci. Roman Odložilík s Romanem Turečkem a Fabií S2000 jsou sedmnáctí, Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem se stejným vozem jsou jedenatřicátí.
Jan Černý s Cliem R3 je absolutně na 68. pozici, ve třídě jsou 24. se ztrátou 9,1 na vedoucího třídy. Dvoukolky vede s Cliem S1600 Robert Kubica. Soutěž dnes pokračuje dalšími rychlostními zkouškami.
VÝSLEDKY PO RZ1
1.G.BASSO/M.DOTTA ABARTH GRANDE PUNTO S2000 3'13.1 2.L.TOSINI/M.DE LUIS N PEUGEOT 207 S2000 +0.03.E.SCIESSERE/L.BAU FORD FIESTA S2000 +0.34.P.ANDREUCCI/A.ANDREUSSI PEUGEOT 207 S2000 +0.4 5.R.TRAVAGLIA/L.GRANAI PEUGEOT 207 S2000 +0.5 6.G.CUNICO/L.PIROLLO ABARTH GRANDE PUNTO S2000 +0.8 7.P.LONGHI/L.BAGGIO PEUGEOT 207 S2000 +1.0 8.M.SIGNOR/M.BARONE SKODA FABIA S2000 +1.4 9.D.DI BENEDETTO/L.GIORDANO PEUGEOT 207 S2000 +1.4 10.J. KOPECKY/P.STARY SKODA FABIA S2000 +1.5
17.R.ODLOZILIK/M.TURECEK SKODA FABIA S2000 +4.6 21.R.KUBICA/J.GERBER A6 RENAULT CLIO S1600 +5.331.A.TLUSTAK/J.SKALOUD SKODA FABIA S2000 +8.8 63.J.CERNY/P. KOHOUT RENAULT NEW CLIO (R3C) +15.6
Rally Mille Miglia odstartuje už zítra večer v italské Brescii. Na startu i Jan Kopecký a další češi.
V Brescii odstartuje superspeciálkou tradiční italská soutěž a první soutěž mistrovství Evropy. Na soutěžící čeká v pátek 6 rychlostních zkoušek s nejdelší rz 32,5km, v sobotu soutěž pokračuje šesti rz. První posádky v cíli budeme mít v šest večer. Povrchem je samo sebou asfalt.
V seznamu přihlášených je 114 posádek mezi kterými nechybí české posádky. Se startovním číslem 7 Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Fabií S2000, s číslem 10 bratři Odložilíkové s Fabií S2000 a do třetice Fabia S2000 s janem Kopeckým a Petrem Startým. Číslo 58 mají Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Renaultem Clio R3, startujících v seriálu Clio Cup.
Mezi dalšími posádkami jsou Paolo Andreucci, Renato travagli, Piero Longi, Corrado Fontana, Luca Betti s Peugeotem S2000, Basso a Rosseti s továrními Fiaty S2000, s Fiestou S2000 Polák Oleksovicz.
O výsledcích našich jezdců budeme informovat.
Časový harmonogam najdete ZDE.Mapy najdete ZDE.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?