VÝSLEDKY V CÍLI Do druhé etapy nenastoupil pro poškození vozu Odložilík. Hned na první rz dne dostali defekt Basso a Betti. Kopecký se posunul na deváté místo. Bassa postihnul další defekt a tím bylo v podstatě rozhodnuto.
V rámi ME tedy zvítězil Rossetti, a Kopecký je tedy sedmý a Tlusťák jedenáctý a Černý třináctý.
Dvoukolky vyhrál celkově Albertini před Campedelim o více než minutu, Černý byl devátý. Stejné pořadí je i v poháru Renault Clio R3.
do cíle dorazilo 59. posádek. Další soutěží je Croatia Rally 14.května s centrem v Rijece. Určitě zde uvidíme nejaké české posádky.
Celkové výsledky1.Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 02:58:38.62.Rossetti Luca / Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 +45.03.Travaglia Renato / Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 N/4 +1:43.94.Chentre Elwis / Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 +3:30.25.Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 +3:46.96.Perico Alessandro / Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 +4:55.87.Michelini Rudy / Biondi Cristiana Peugeot 207 S2000 +5:33.78.Betti Luca / Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +6:09.09.Fontana Corrado / Casazza Renzo Peugeot 207 S2000 +6:26.210.Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 +6:36.9
26.Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +18:18.0
30.Černý Jan / Kohout Pavel Renault Clio R3 A/7 +19:41.1
Po první etpě je v čele Paolo Andreucci s Peugeotem S2000, Basso je necelcýh pět vteřina za ním, třetí je Rosseti. Posádkám komplikuje závodění hustá mlha a také déšť. Mnozí jezdci si stěžují na volbu pneumatik.
Mnozí jezdci se nevyvarovali defektů. Jan Kopecký jej měl hned na první rz dnešního dne a pak ještě v RZ7, kde jej asi měnili. Longi měnil defekt ve třetí rz, aby v sedmé havaroval. Andreucci dnes několikát předjel před ním jedoucího Protasova s Lancerem.
Jan kopecký byl na dohled vedoucí trojce, bohužel výměna defektu na sedmé rychlostní zkoušce jej posunula dozadu. Větší smůlu měl Odložilík, když u své fabie na posledním testu dne vylomil kolo. Ale asi využije superrally. Antonín Tlustťák má se svou Fabií také asi nějaké trápení, protože na každé zkoušce dostane téměř dvěm minuty.
Dvoukolky vedl Kubica, ale převodovka řekla na třetí RZ dost, tu ještě dojel, ale na další už nenanstoupil Jan Černý je ve třídě A7 třináctý se ztátou minuty a šestnácti vteřin, v hodnocení ME je ve dvoukolkách druhý.
Zítra se jede sedm dalších zkoušek, ale kratších. Do cíle první etapy dorazilo 69 ze 101 startujících.
Výsledky po I. etapě
1.Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 1:53:30.92.Basso Giandomenico / Dotta Mitia Fiat Grande Punto S2000 +4.73.Rossetti Luca / Chiarcossi Matteo Fiat Grande Punto S2000 +35.2 4.Travaglia Renato / Granai Lorenzo Peugeot 207 S2000 +1:48.05.Cantamessa Luca / Capolongo Piercarlo Fiat Grande Punto S2000 +2:33.76.Chentre Elwis / Pogliano Erica Peugeot 207 S2000 +2:33.87.Michelini Rudy / Biondi Cristiana Peugeot 207 S2000 +3:39.48.Betti Luca / Scalvini Pierangelo Peugeot 207 S2000 +3:46.49.Perico Alessandro / Carrara Fabrizio Peugeot 207 S2000 +4:03.510.Di Benedetto Davide / Giordano Lorenzo Peugeot 207 S2000 +4:55.211.Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 N/ +5:09.2 27.Odložilík Roman / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +10:18.631. Černý Jan / Kohout Pavel Renault Clio R3 +12:11.1
32.Tlusťák Antonín / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000 +12:38.2
Jan Kopecký s Petrem Starým jsou desátí, ale s jen nepatrnou ztrátou 1,5 vteřiny. Do soutěže odstartovali i další čeští zástupci. Roman Odložilík s Romanem Turečkem a Fabií S2000 jsou sedmnáctí, Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem se stejným vozem jsou jedenatřicátí.
Jan Černý s Cliem R3 je absolutně na 68. pozici, ve třídě jsou 24. se ztrátou 9,1 na vedoucího třídy. Dvoukolky vede s Cliem S1600 Robert Kubica. Soutěž dnes pokračuje dalšími rychlostními zkouškami.
VÝSLEDKY PO RZ1
1.G.BASSO/M.DOTTA ABARTH GRANDE PUNTO S2000 3'13.1 2.L.TOSINI/M.DE LUIS N PEUGEOT 207 S2000 +0.03.E.SCIESSERE/L.BAU FORD FIESTA S2000 +0.34.P.ANDREUCCI/A.ANDREUSSI PEUGEOT 207 S2000 +0.4 5.R.TRAVAGLIA/L.GRANAI PEUGEOT 207 S2000 +0.5 6.G.CUNICO/L.PIROLLO ABARTH GRANDE PUNTO S2000 +0.8 7.P.LONGHI/L.BAGGIO PEUGEOT 207 S2000 +1.0 8.M.SIGNOR/M.BARONE SKODA FABIA S2000 +1.4 9.D.DI BENEDETTO/L.GIORDANO PEUGEOT 207 S2000 +1.4 10.J. KOPECKY/P.STARY SKODA FABIA S2000 +1.5
17.R.ODLOZILIK/M.TURECEK SKODA FABIA S2000 +4.6 21.R.KUBICA/J.GERBER A6 RENAULT CLIO S1600 +5.331.A.TLUSTAK/J.SKALOUD SKODA FABIA S2000 +8.8 63.J.CERNY/P. KOHOUT RENAULT NEW CLIO (R3C) +15.6
Rally Mille Miglia odstartuje už zítra večer v italské Brescii. Na startu i Jan Kopecký a další češi.
V Brescii odstartuje superspeciálkou tradiční italská soutěž a první soutěž mistrovství Evropy. Na soutěžící čeká v pátek 6 rychlostních zkoušek s nejdelší rz 32,5km, v sobotu soutěž pokračuje šesti rz. První posádky v cíli budeme mít v šest večer. Povrchem je samo sebou asfalt.
V seznamu přihlášených je 114 posádek mezi kterými nechybí české posádky. Se startovním číslem 7 Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Fabií S2000, s číslem 10 bratři Odložilíkové s Fabií S2000 a do třetice Fabia S2000 s janem Kopeckým a Petrem Startým. Číslo 58 mají Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Renaultem Clio R3, startujících v seriálu Clio Cup.
Mezi dalšími posádkami jsou Paolo Andreucci, Renato travagli, Piero Longi, Corrado Fontana, Luca Betti s Peugeotem S2000, Basso a Rosseti s továrními Fiaty S2000, s Fiestou S2000 Polák Oleksovicz.
O výsledcích našich jezdců budeme informovat.
Časový harmonogam najdete ZDE.Mapy najdete ZDE.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.