Na nových soutěžích je Mikko Hirvonen vždy velmi silný. Tomu odpovídají i jeho naděje na dobré umístění před rally v Turecku, která změnila svoji polohu.
V Turecké rally, která je čtvrtou soutěží z třináctidílného kalendáře, by chtěla dvojice od Fordu zopakovat svůj double z roku 2008. Tehdy zvítězila posádka Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen před kolegy Jarim-Mattim Latvalou/Miikkou Anttilou. Hirvonen, který je momentálně v hodnocení jezdců až třetí, by chtěl z této situace v páteční etapě vytěžit: „Mám rád nové soutěže. Baví mě vytvářet si nový rozpis a závodit na neznámých tratích. V roce 2009 jsme vyhráli na nových tratích v Polsku a Austrálii. Rok předtím při premiéře v Jordánsku a v roce 2007 v Norsku. Bylo by pěkné, kdyby se nám podařilo udržet tuto bilanci i teď v Turecku.“
„V Jordánsku jsem udělal hloupou chybu, která už se nesmí opakovat. Rally na smíšeném povrchu v MS nejsou moc obvyklé, ale tato velká výzva teď stojí před námi,“ pokračuje Hirvonen. To týmový kolega zná střídání povrchů během jedné zkoušky ze svých učednických let v Itálii: „Na pomalých zkouškách to není problém, ale jet na asfaltu rychle se šotolinovými pneumatikami bude velmi těžké. Auto se dost těžko ovládá a kdyby zapršelo, tak bude kritické odhadovat brzdné body. Pokud budou asfaltové úseky až na konci zkoušek, budou šotolinové pneumatiky vypadat spíše jako slicky a budou tak lépe fungovat. V Turecku je to však spíše naopak, budeme tedy muset dávat větší pozor na to, abychom pneumatiky na asfaltu nezničili, protože později na šotolině bude zapotřebí jejich gripu,“ říká Jari-Matti Latvala.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.