Na nových soutěžích je Mikko Hirvonen vždy velmi silný. Tomu odpovídají i jeho naděje na dobré umístění před rally v Turecku, která změnila svoji polohu.
V Turecké rally, která je čtvrtou soutěží z třináctidílného kalendáře, by chtěla dvojice od Fordu zopakovat svůj double z roku 2008. Tehdy zvítězila posádka Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen před kolegy Jarim-Mattim Latvalou/Miikkou Anttilou. Hirvonen, který je momentálně v hodnocení jezdců až třetí, by chtěl z této situace v páteční etapě vytěžit: „Mám rád nové soutěže. Baví mě vytvářet si nový rozpis a závodit na neznámých tratích. V roce 2009 jsme vyhráli na nových tratích v Polsku a Austrálii. Rok předtím při premiéře v Jordánsku a v roce 2007 v Norsku. Bylo by pěkné, kdyby se nám podařilo udržet tuto bilanci i teď v Turecku.“
„V Jordánsku jsem udělal hloupou chybu, která už se nesmí opakovat. Rally na smíšeném povrchu v MS nejsou moc obvyklé, ale tato velká výzva teď stojí před námi,“ pokračuje Hirvonen. To týmový kolega zná střídání povrchů během jedné zkoušky ze svých učednických let v Itálii: „Na pomalých zkouškách to není problém, ale jet na asfaltu rychle se šotolinovými pneumatikami bude velmi těžké. Auto se dost těžko ovládá a kdyby zapršelo, tak bude kritické odhadovat brzdné body. Pokud budou asfaltové úseky až na konci zkoušek, budou šotolinové pneumatiky vypadat spíše jako slicky a budou tak lépe fungovat. V Turecku je to však spíše naopak, budeme tedy muset dávat větší pozor na to, abychom pneumatiky na asfaltu nezničili, protože později na šotolině bude zapotřebí jejich gripu,“ říká Jari-Matti Latvala.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?