Na nových soutěžích je Mikko Hirvonen vždy velmi silný. Tomu odpovídají i jeho naděje na dobré umístění před rally v Turecku, která změnila svoji polohu.
V Turecké rally, která je čtvrtou soutěží z třináctidílného kalendáře, by chtěla dvojice od Fordu zopakovat svůj double z roku 2008. Tehdy zvítězila posádka Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen před kolegy Jarim-Mattim Latvalou/Miikkou Anttilou. Hirvonen, který je momentálně v hodnocení jezdců až třetí, by chtěl z této situace v páteční etapě vytěžit: „Mám rád nové soutěže. Baví mě vytvářet si nový rozpis a závodit na neznámých tratích. V roce 2009 jsme vyhráli na nových tratích v Polsku a Austrálii. Rok předtím při premiéře v Jordánsku a v roce 2007 v Norsku. Bylo by pěkné, kdyby se nám podařilo udržet tuto bilanci i teď v Turecku.“
„V Jordánsku jsem udělal hloupou chybu, která už se nesmí opakovat. Rally na smíšeném povrchu v MS nejsou moc obvyklé, ale tato velká výzva teď stojí před námi,“ pokračuje Hirvonen. To týmový kolega zná střídání povrchů během jedné zkoušky ze svých učednických let v Itálii: „Na pomalých zkouškách to není problém, ale jet na asfaltu rychle se šotolinovými pneumatikami bude velmi těžké. Auto se dost těžko ovládá a kdyby zapršelo, tak bude kritické odhadovat brzdné body. Pokud budou asfaltové úseky až na konci zkoušek, budou šotolinové pneumatiky vypadat spíše jako slicky a budou tak lépe fungovat. V Turecku je to však spíše naopak, budeme tedy muset dávat větší pozor na to, abychom pneumatiky na asfaltu nezničili, protože později na šotolině bude zapotřebí jejich gripu,“ říká Jari-Matti Latvala.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.