Na nových soutěžích je Mikko Hirvonen vždy velmi silný. Tomu odpovídají i jeho naděje na dobré umístění před rally v Turecku, která změnila svoji polohu.
V Turecké rally, která je čtvrtou soutěží z třináctidílného kalendáře, by chtěla dvojice od Fordu zopakovat svůj double z roku 2008. Tehdy zvítězila posádka Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen před kolegy Jarim-Mattim Latvalou/Miikkou Anttilou. Hirvonen, který je momentálně v hodnocení jezdců až třetí, by chtěl z této situace v páteční etapě vytěžit: „Mám rád nové soutěže. Baví mě vytvářet si nový rozpis a závodit na neznámých tratích. V roce 2009 jsme vyhráli na nových tratích v Polsku a Austrálii. Rok předtím při premiéře v Jordánsku a v roce 2007 v Norsku. Bylo by pěkné, kdyby se nám podařilo udržet tuto bilanci i teď v Turecku.“
„V Jordánsku jsem udělal hloupou chybu, která už se nesmí opakovat. Rally na smíšeném povrchu v MS nejsou moc obvyklé, ale tato velká výzva teď stojí před námi,“ pokračuje Hirvonen. To týmový kolega zná střídání povrchů během jedné zkoušky ze svých učednických let v Itálii: „Na pomalých zkouškách to není problém, ale jet na asfaltu rychle se šotolinovými pneumatikami bude velmi těžké. Auto se dost těžko ovládá a kdyby zapršelo, tak bude kritické odhadovat brzdné body. Pokud budou asfaltové úseky až na konci zkoušek, budou šotolinové pneumatiky vypadat spíše jako slicky a budou tak lépe fungovat. V Turecku je to však spíše naopak, budeme tedy muset dávat větší pozor na to, abychom pneumatiky na asfaltu nezničili, protože později na šotolině bude zapotřebí jejich gripu,“ říká Jari-Matti Latvala.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?