ROZHOVOR; Hvězda Citroënu, Sébastien Loeb, v rozhovoru hovoří o dosavadní sezoně, nových kandidátech na titul, trati turecké rally a také taktizování.
Sezona 2010 pro Vás začala velmi dobře: Ve Švédsku jste byl druhý a pak přišla dvě vítězství. Tím jste si vypracoval docela solidní náskok.Moje druhé místo bylo specifické. Slyšel jsem totiž, že jsem ztratil motivaci, protože jsem byl až druhý. Ale aby bylo jasno, i po 56 vítězstvích v MS jsem motivaci neztratil. Zatím to vypadá, že sezona 2010 nebude pouze duelem o vítězství mezi mnou a Mikkem. Velmi dobře jezdí také Jari-Matti Latvala, který už svou rychlost ukázal. Teď to vypadá, že se mu podařilo skloubit rychlost i spolehlivost. Petter Solberg a Sébastien Ogier jsou velmi rychlí. Všichni mohou bojovat o vítězství. Ale zapomínat se nesmí ani na Daniho Sorda.Turecká Rally se pojede na nových tratích, co se pro Vás mění?Musím se na tento závod mnohem víc koncentrovat. Ve srovnání s minulými ročníky je to sice změna, ale neměla být zas tak velká. Musíme se soustředit na detaily. Když někde závodíme poprvé, tak je to vždy komplikované. Musím si během průjezdů zapamatovat celou trať, na které se bude závodit. Když jedeme poprvé novou soutěž, tak mám vždy trošku víc strach než normálně. Po prvních ostrých průjezdech také přepisujeme rozpis.Taktika je opět velmi ožehavé téma...Ano, ale konkrétně mě se to netýká. Je škoda, že pozornost veřejnosti je soustředěna právě na toto téma a ne na souboje na trati. Myslím, že taktika zde byla vždy a za posledních pár let se nic nezměnilo. Nejlepším výsledkem taktiky je, když nejrychlejší jezdci startují do posledního dne v rozmezí 15s. To už nemůže nikdo taktizovat, ale musí je absolutně naplno. Také nápad, že by se shakedown využil jako kvalifikace, je velmi dobrý. Doufám, že se již brzy změní pravidla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?