Loeb: Místo jednoho konkurenta v boji o titiul hned pět!

rally cyprus
rally cyprus, foto: Citroën Sport
iM2 15. dubna 2010 15:43
Sdílej:

ROZHOVOR; Hvězda Citroënu, Sébastien Loeb, v rozhovoru hovoří o dosavadní sezoně, nových kandidátech na titul, trati turecké rally a také taktizování.

Sezona 2010 pro Vás začala velmi dobře: Ve Švédsku jste byl druhý a pak přišla dvě vítězství. Tím jste si vypracoval docela solidní náskok.Moje druhé místo bylo specifické. Slyšel jsem totiž, že jsem ztratil motivaci, protože jsem byl až druhý. Ale aby bylo jasno, i po 56 vítězstvích v MS jsem motivaci neztratil. Zatím to vypadá, že sezona 2010 nebude pouze duelem o vítězství mezi mnou a Mikkem. Velmi dobře jezdí také Jari-Matti Latvala, který už svou rychlost ukázal. Teď to vypadá, že se mu podařilo skloubit rychlost i spolehlivost. Petter Solberg a Sébastien Ogier jsou velmi rychlí. Všichni mohou bojovat o vítězství. Ale zapomínat se nesmí ani na Daniho Sorda.Turecká Rally se pojede na nových tratích, co se pro Vás mění?Musím se na tento závod mnohem víc koncentrovat. Ve srovnání s minulými ročníky je to sice změna, ale neměla být zas tak velká. Musíme se soustředit na detaily. Když někde závodíme poprvé, tak je to vždy komplikované. Musím si během průjezdů zapamatovat celou trať, na které se bude závodit. Když jedeme poprvé novou soutěž, tak mám vždy trošku víc strach než normálně. Po prvních ostrých průjezdech také přepisujeme rozpis.Taktika je opět velmi ožehavé téma...Ano, ale konkrétně mě se to netýká. Je škoda, že pozornost veřejnosti je soustředěna právě na toto téma a ne na souboje na trati. Myslím, že taktika zde byla vždy a za posledních pár let se nic nezměnilo. Nejlepším výsledkem taktiky je, když nejrychlejší jezdci startují do posledního dne v rozmezí 15s. To už nemůže nikdo taktizovat, ale musí je absolutně naplno. Také nápad, že by se shakedown využil jako kvalifikace, je velmi dobrý. Doufám, že se již brzy změní pravidla.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.