ROZHOVOR; Hvězda Citroënu, Sébastien Loeb, v rozhovoru hovoří o dosavadní sezoně, nových kandidátech na titul, trati turecké rally a také taktizování.
Sezona 2010 pro Vás začala velmi dobře: Ve Švédsku jste byl druhý a pak přišla dvě vítězství. Tím jste si vypracoval docela solidní náskok.Moje druhé místo bylo specifické. Slyšel jsem totiž, že jsem ztratil motivaci, protože jsem byl až druhý. Ale aby bylo jasno, i po 56 vítězstvích v MS jsem motivaci neztratil. Zatím to vypadá, že sezona 2010 nebude pouze duelem o vítězství mezi mnou a Mikkem. Velmi dobře jezdí také Jari-Matti Latvala, který už svou rychlost ukázal. Teď to vypadá, že se mu podařilo skloubit rychlost i spolehlivost. Petter Solberg a Sébastien Ogier jsou velmi rychlí. Všichni mohou bojovat o vítězství. Ale zapomínat se nesmí ani na Daniho Sorda.Turecká Rally se pojede na nových tratích, co se pro Vás mění?Musím se na tento závod mnohem víc koncentrovat. Ve srovnání s minulými ročníky je to sice změna, ale neměla být zas tak velká. Musíme se soustředit na detaily. Když někde závodíme poprvé, tak je to vždy komplikované. Musím si během průjezdů zapamatovat celou trať, na které se bude závodit. Když jedeme poprvé novou soutěž, tak mám vždy trošku víc strach než normálně. Po prvních ostrých průjezdech také přepisujeme rozpis.Taktika je opět velmi ožehavé téma...Ano, ale konkrétně mě se to netýká. Je škoda, že pozornost veřejnosti je soustředěna právě na toto téma a ne na souboje na trati. Myslím, že taktika zde byla vždy a za posledních pár let se nic nezměnilo. Nejlepším výsledkem taktiky je, když nejrychlejší jezdci startují do posledního dne v rozmezí 15s. To už nemůže nikdo taktizovat, ale musí je absolutně naplno. Také nápad, že by se shakedown využil jako kvalifikace, je velmi dobrý. Doufám, že se již brzy změní pravidla.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.