AKTUALIZACE PO RZ23; Sébastien Loeb nedopustil žádné překvapení a připsal si další vítězství, letos již třetí. Další sklamání u Fordu.
Výsledky po RZ23:
Sébastien Loeb v poslední sekci ještě zabral a svůj náskok ještě navýšil. Druhé místo si s přehledem udržel Petter Solberg a zaznamenal tak další velmi slušný výsledek, který ho katapultoval na průběžné druhé místo v hodnocení mezi jezdci. Ze třetího místa musel po RZ21 odstoupit kvůli technickým potížím Dani Sordo. Je to další smůla pro španělskou dvojku týmu Citroën. Na jeho místo se tak posunul Mikko Hirvonen na Fordu. Čtvrtý byl Sébastien Ogier, který vyhrál poslední zkoušku rally.
Solidní páté místo si připsal nováček MS, Kimi Räikkönen. Nebýt výpadků Sorda a ztráty Latvaly by asi takového místa dosáhl jen těžko. Šestý byl Federico Villagra na Fordu, pak byl Matthew Wilson také na Fordu. Je to další mlhavý výkon tohoto Angličana. Na osmém místě se nakonec umístil Jarri-Matti Latvala, který po sobotní velké ztrátě dokázal získat alepsoň nějaký bodový příděl. Do elitní desítky se vešly i vozy specifikací S2000 (Dennis Kuipers) a S1600 (Aaron Burkart).
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:01:37,8 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +54,5 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:43,4 4. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +3:46,0 5. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +6:44,3 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +7:56,7 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +8:29,8 8. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +19:44,2 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta S2000 +23:22,2 10. Burkart A. - Kachel A. Suzuki Swift S1600 +27:04,7
Výsledky po RZ20:
Dnes se z původně plánovaných dopoledních třech RZ odjela jen jedna. Jednalo se o RZ s číslem 20 (Ballica 1). Vítězství si zde připsal Sébastien Loeb a upevnil si tak vedení v průběžné klasifikaci. Druhý čas zaznamenal Petter Solberg (+0,3s) a třetí byl Sébastien Ogier. Dále pak následovali Latvala, Sordo, Henning Solberg, Räikkönen, Wilson, Villagra a Block. Až jedenáctý čas a časové manko 48s si připsal Mikko Hirvonen, v celkovém pořadí se tak propadl až za Daniho Sorda na 4. místo, stalo se tak kvůli defektu pneumatiky. Z průběžného pořadí kvůli nehodě vypadl do té doby devatý Ott Tänak.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:29:14,0 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +16,5 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +30,3 4. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:05,6 5. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +3:21,7 6. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +5:00,0 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +5:39,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +6:41,4 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta S2000 +18:45,2 12. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +19:19,3
Výsledky po RZ17:
Po poledním servisu se nejlépe rozjel Loeb, když na RZ14 púorazil Pettera Solberga o více než pět sekund a vložku vyhrál.
Zásadnější událost se však stala na následující RZ15. Jezdec juniorského týmu Citroen Sebastien Ogier do ní nastupoival jako vedoucí muž s osmi sekundami k dobru. V rychlé sekci o něco málo více než kilometr před cílem RZ však přišel defekt pneumatiky. Ogier na chvíli opustil trať a potom byl nucen pneumatiku vyměnit. Při této smůle ztratil asi tři minuty času, propadl se celkově na páté místo a ve vedení byl vystřídán právě Loebem.
A nebyl to nikdo jiný než Loeb, kdo vyhrál další zkoušku, RZ16. Svůj náskok ve vedení takřka zdvojnásobil. Dále se v této RZ za ním poskládaly další vozy Citroen v pořadí Ogier a Sordo. Čtvrtý čas patřil Latvalovi, který se prokousává po nehodě pořadím nahoru.
Poslední dnešní zkoužka, RZ17, již pořadím nijak nezamíchala. Před závěrečným dnem jsou tedy karty rozdány. Nejlépe na tom je Loeb se 16 sekundami náskoku na Pettera Solberga, který ukazuje, že pokud má k dispozici kvalitní techniku, špičce stačí. Jenom pouhou sekundu je za ním Hirvonen a lze očekávat, že se to zítra pokusí změnit.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:19:13,5 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +16,2 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +17,3 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +22,4 5. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +3:21,4 6. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +3:16,6 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +3:32,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +4:37,5 9. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +14:33,6 12. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +19:14,2
Výsledky po RZ13:
Dnešek začal osmnáctikolimetrovou RZ10 Göcbeyli 1. Do nepříjemné situace se dostal Latvala. Měl nehodu a diváci se ho snažili vrátit na trať. Podařilo se a Latvala také pokračuje dál. POsádka je v pořádky, ale to se nedá říci o voze. Latvala sice absolvoval všechny zatím odjeté RZ, ale po nehodě mu již nepracuje turbo, díky čemuž zajíždí časy až ve čtvrté desítce. Nejrychlejhší byly opět vozy C4 WRC. První byl P. Solberg, druhý čas zaznamenal Ogier. Další pořadí: Hirvonen, Loeb, Sordo.
Na následující RZ11 za to vzal Hirvonen a připsal si první čas. Nejen, že se tím dostal na druhé místo před Sorda, ale i dokázal zkrátit odskok od Ogiera na polovinu. Nyní na vedoucí místo ztrácí jen 6,2 s. Těsně druhý čas zaznamenal P. Solberg, Loeb třetí.
Již na další RZ12 se však váhy začínají opět převažovat na stranu Ogiera. I přes stížnosti mnohých jezdců na povrch tratí zajel první čas a sekundovat mu mohl pouze Loeb. Třetí Sordo již ztratil v této RZ 6 sekund. Čtvrtý čas zaznamenal Hirvonen a jeho ztráta na vedení se opět natáhla na 12 s.
Neslaný nemastný výsledek zajel Hirvonen i na RZ13, kde pátým místem ztratil dokonce 10s. Jeho zaváhání využil mladší z bratrů Solbergů a dostal se tak před něj na druhé místo a ještě se vybuvola náskok necelých 5 sekund. Polepšíl si také Loeb, který se dostal na průběžné čtvrté místo a na Hirvonenova záda dýchá již s odstupem pouhých 0,4s! Schyluje se tak k velkému boji.
Průběžné pořadí po dopolední sekci (po RZ13) ukazuje naše tabulka:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 1:37:50,0 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +10,9 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +14,6 4. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +15,0 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +15,2 6. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +3:16,6 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +3:32,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:52,6 9. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +9:59,6 17. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +18:52,9
Výsledky po RZ9:
Mladý Francouz Ogier udržel vynikající tempo (dvě vítězství na RZ) i na odpolední sekci páteční etapy. Jeho vedení je sice hubené (+5,5s), ale Sébastien potvrzuje svou rychlost. Za ním se drží rychlý Dani Sordo, který je příjemným překvapením soutěže. Do 10s by se nebýt menšího zaváhání na poslední divácké speciálce v Istanbulu vešel i Mikko Hirvonen s Focusem WRC.
Během odpoledne se "výrazně" odpoutal od dvojice jezdců, kteří jsou momentálně na čele průběžné tabulky MS, Petter Solberg se soukromou C4 WRC. Nor dokázal jeden test vyhrát a jednou zaznamenal druhé místo. Latvala teď ztrácí na Solberga 6s a Loeb 9s. Odstup mezi Francouzem s Finem na továrních strojích se během celého dne nepřehoupl přes 10s.
O pozici nejlepšího ze zbytku světa spolu svádějí souboj Wilson, Villagra a Räikkönen. Zatím z něj vítězně vychází Argentinec Villagra na Focusu, je ale nutné podotknout, že mladého Wilsona během dopolední sekce zlobilo řízení Fordu. Časy Kimiho jsou velmi sympatické a bývalý mistr světa F1 se už těší na zítřejší asfaltovou část.
Výsledky po RZ 9 SSS Istanbul:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 55:32,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +5,5 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +12,2 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +18,5 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +24,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +27,5 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +1:42,9 8. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +1:50,6 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +2:04,6 10. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +4:59,1
Výsledky po RZ4:
Nejrychlejším v RZ 1 se stal Petter Solberg v privátním Citroenu C4 WRC, o pouhou 0,1 sekundy zaostal Latvala. Třetí čas zaznamenal Loeb, čtvrtý jeho týmový kolega Sordo. Až pátý čas se ztrátou 1,5 sekundy zajel Hirvonen, který bude jistě chtít dohnat bodové manko z minulého podniku. Hned první RZ znamenala nepříjemnosti pro dvě z předních posádek. S poškozeným řízením museli v RZ zastavit jak Ken Block na Focusu WRC, tak i H. Solberg. Zanmenalo to por ně 34., respektive 35 místo na prvním testu. Už od začátku tedy mají co dohánět.
Na druhém testu již výrazně přidal Hirvonen a RZ vyhrál. Druhý dojel Ogier, ovšem již se ztrátou 2,9 s. Další pořadí: Sordo, Latvala, Loeb. Hirvonen se tak dostal do vedení a původně veoducí P. Solberg spadl až na šesté místo, v RZ ztratil více než 10 s.
Ovšem již na dalším testu se jméno vedoucího jezdce opět měnilo. Stal se jím Francouz Ogier, který siu připsal nejrychlejší čas. Hirvonen na této RZ dosáhl až čtvrtého času a musel se v pořadí RZ zařadit až za Sorda a P. Solberga.
Dopolední sekci prvního dne uzavřela právě odjetá RZ 4 Halli 1. Přesvědčivý výkon zde podali jedciu vozů Citroen. Obsadili první čtyři místa v pořadí P. Solberg, Ogier, Sordo a Loeb. Hirvonen si připsal pátý čas, Latvala šestý.
Průběžné pořadí po dopoledních sekcích ukazuje tabulka. Henning Solberg se po problémech v RZ 1 drží na dvacáté druhé příčce, Ken Block ještě o jednu míže.
Výsledky po RZ 4 Halli 1:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 27:15,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +2,1 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +3,0 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +7,4 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +7,8 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +12,6 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +40,4 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +51,7 9. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +58,6 10. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +2:10,5
Výsledky shakodownu:
Vítězem shakedownu se stal Loeb.Druhý byl jeho týmový kolega Sordo. Třetí čas zajel Hirvonnen.
V okolí Istanbulu převažuje slunečné počasí s teplotami do dvaceti stupňů, velmi zřídka se ohou očekávat přeháňky.
Shakedown v časech
1. Sebastian Loeb Citroen C4 WRC 2:30.8 2. Dani Sordo Citroen C4 WRC 2:31.1 3. Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC 09 2:31.7 4. Henning Solberg Ford Focus RS WRC 08 2:32.2 5. Sebastien Ogier Citroen C4 WRC 2:32.5 5. Petter Solberg Citroen C4 WRC 2:32.5 7. Jari-Matti Latvala Ford Focus RS WRC 09 2:33.1 7. Kimi Raikkonen Citroen C4 WRC 2:33.1 9. Federico Villagra Ford Focus RS WRC 08 2:33.7 10. Matthew Wilson Ford Focus RS WRC 08 2:35.2 11. Ken Block Ford Focus RS WRC 08 2:38.5
Kompletní výsledky shakedownu najdete ZDE
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.