AKTUALIZACE PO RZ23; Sébastien Loeb nedopustil žádné překvapení a připsal si další vítězství, letos již třetí. Další sklamání u Fordu.
Výsledky po RZ23:
Sébastien Loeb v poslední sekci ještě zabral a svůj náskok ještě navýšil. Druhé místo si s přehledem udržel Petter Solberg a zaznamenal tak další velmi slušný výsledek, který ho katapultoval na průběžné druhé místo v hodnocení mezi jezdci. Ze třetího místa musel po RZ21 odstoupit kvůli technickým potížím Dani Sordo. Je to další smůla pro španělskou dvojku týmu Citroën. Na jeho místo se tak posunul Mikko Hirvonen na Fordu. Čtvrtý byl Sébastien Ogier, který vyhrál poslední zkoušku rally.
Solidní páté místo si připsal nováček MS, Kimi Räikkönen. Nebýt výpadků Sorda a ztráty Latvaly by asi takového místa dosáhl jen těžko. Šestý byl Federico Villagra na Fordu, pak byl Matthew Wilson také na Fordu. Je to další mlhavý výkon tohoto Angličana. Na osmém místě se nakonec umístil Jarri-Matti Latvala, který po sobotní velké ztrátě dokázal získat alepsoň nějaký bodový příděl. Do elitní desítky se vešly i vozy specifikací S2000 (Dennis Kuipers) a S1600 (Aaron Burkart).
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:01:37,8 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +54,5 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:43,4 4. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +3:46,0 5. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +6:44,3 6. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +7:56,7 7. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +8:29,8 8. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +19:44,2 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta S2000 +23:22,2 10. Burkart A. - Kachel A. Suzuki Swift S1600 +27:04,7
Výsledky po RZ20:
Dnes se z původně plánovaných dopoledních třech RZ odjela jen jedna. Jednalo se o RZ s číslem 20 (Ballica 1). Vítězství si zde připsal Sébastien Loeb a upevnil si tak vedení v průběžné klasifikaci. Druhý čas zaznamenal Petter Solberg (+0,3s) a třetí byl Sébastien Ogier. Dále pak následovali Latvala, Sordo, Henning Solberg, Räikkönen, Wilson, Villagra a Block. Až jedenáctý čas a časové manko 48s si připsal Mikko Hirvonen, v celkovém pořadí se tak propadl až za Daniho Sorda na 4. místo, stalo se tak kvůli defektu pneumatiky. Z průběžného pořadí kvůli nehodě vypadl do té doby devatý Ott Tänak.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:29:14,0 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +16,5 3. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +30,3 4. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +1:05,6 5. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +3:21,7 6. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +5:00,0 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +5:39,2 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +6:41,4 9. Kuipers D. - Miclotte F. Ford Fiesta S2000 +18:45,2 12. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +19:19,3
Výsledky po RZ17:
Po poledním servisu se nejlépe rozjel Loeb, když na RZ14 púorazil Pettera Solberga o více než pět sekund a vložku vyhrál.
Zásadnější událost se však stala na následující RZ15. Jezdec juniorského týmu Citroen Sebastien Ogier do ní nastupoival jako vedoucí muž s osmi sekundami k dobru. V rychlé sekci o něco málo více než kilometr před cílem RZ však přišel defekt pneumatiky. Ogier na chvíli opustil trať a potom byl nucen pneumatiku vyměnit. Při této smůle ztratil asi tři minuty času, propadl se celkově na páté místo a ve vedení byl vystřídán právě Loebem.
A nebyl to nikdo jiný než Loeb, kdo vyhrál další zkoušku, RZ16. Svůj náskok ve vedení takřka zdvojnásobil. Dále se v této RZ za ním poskládaly další vozy Citroen v pořadí Ogier a Sordo. Čtvrtý čas patřil Latvalovi, který se prokousává po nehodě pořadím nahoru.
Poslední dnešní zkoužka, RZ17, již pořadím nijak nezamíchala. Před závěrečným dnem jsou tedy karty rozdány. Nejlépe na tom je Loeb se 16 sekundami náskoku na Pettera Solberga, který ukazuje, že pokud má k dispozici kvalitní techniku, špičce stačí. Jenom pouhou sekundu je za ním Hirvonen a lze očekávat, že se to zítra pokusí změnit.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:19:13,5 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +16,2 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +17,3 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +22,4 5. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC +3:21,4 6. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +3:16,6 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +3:32,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +4:37,5 9. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +14:33,6 12. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +19:14,2
Výsledky po RZ13:
Dnešek začal osmnáctikolimetrovou RZ10 Göcbeyli 1. Do nepříjemné situace se dostal Latvala. Měl nehodu a diváci se ho snažili vrátit na trať. Podařilo se a Latvala také pokračuje dál. POsádka je v pořádky, ale to se nedá říci o voze. Latvala sice absolvoval všechny zatím odjeté RZ, ale po nehodě mu již nepracuje turbo, díky čemuž zajíždí časy až ve čtvrté desítce. Nejrychlejhší byly opět vozy C4 WRC. První byl P. Solberg, druhý čas zaznamenal Ogier. Další pořadí: Hirvonen, Loeb, Sordo.
Na následující RZ11 za to vzal Hirvonen a připsal si první čas. Nejen, že se tím dostal na druhé místo před Sorda, ale i dokázal zkrátit odskok od Ogiera na polovinu. Nyní na vedoucí místo ztrácí jen 6,2 s. Těsně druhý čas zaznamenal P. Solberg, Loeb třetí.
Již na další RZ12 se však váhy začínají opět převažovat na stranu Ogiera. I přes stížnosti mnohých jezdců na povrch tratí zajel první čas a sekundovat mu mohl pouze Loeb. Třetí Sordo již ztratil v této RZ 6 sekund. Čtvrtý čas zaznamenal Hirvonen a jeho ztráta na vedení se opět natáhla na 12 s.
Neslaný nemastný výsledek zajel Hirvonen i na RZ13, kde pátým místem ztratil dokonce 10s. Jeho zaváhání využil mladší z bratrů Solbergů a dostal se tak před něj na druhé místo a ještě se vybuvola náskok necelých 5 sekund. Polepšíl si také Loeb, který se dostal na průběžné čtvrté místo a na Hirvonenova záda dýchá již s odstupem pouhých 0,4s! Schyluje se tak k velkému boji.
Průběžné pořadí po dopolední sekci (po RZ13) ukazuje naše tabulka:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 1:37:50,0 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +10,9 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +14,6 4. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +15,0 5. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +15,2 6. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +3:16,6 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +3:32,8 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +3:52,6 9. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +9:59,6 17. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +18:52,9
Výsledky po RZ9:
Mladý Francouz Ogier udržel vynikající tempo (dvě vítězství na RZ) i na odpolední sekci páteční etapy. Jeho vedení je sice hubené (+5,5s), ale Sébastien potvrzuje svou rychlost. Za ním se drží rychlý Dani Sordo, který je příjemným překvapením soutěže. Do 10s by se nebýt menšího zaváhání na poslední divácké speciálce v Istanbulu vešel i Mikko Hirvonen s Focusem WRC.
Během odpoledne se "výrazně" odpoutal od dvojice jezdců, kteří jsou momentálně na čele průběžné tabulky MS, Petter Solberg se soukromou C4 WRC. Nor dokázal jeden test vyhrát a jednou zaznamenal druhé místo. Latvala teď ztrácí na Solberga 6s a Loeb 9s. Odstup mezi Francouzem s Finem na továrních strojích se během celého dne nepřehoupl přes 10s.
O pozici nejlepšího ze zbytku světa spolu svádějí souboj Wilson, Villagra a Räikkönen. Zatím z něj vítězně vychází Argentinec Villagra na Focusu, je ale nutné podotknout, že mladého Wilsona během dopolední sekce zlobilo řízení Fordu. Časy Kimiho jsou velmi sympatické a bývalý mistr světa F1 se už těší na zítřejší asfaltovou část.
Výsledky po RZ 9 SSS Istanbul:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 55:32,7 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +5,5 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +12,2 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +18,5 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +24,9 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +27,5 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +1:42,9 8. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +1:50,6 9. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +2:04,6 10. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +4:59,1
Výsledky po RZ4:
Nejrychlejším v RZ 1 se stal Petter Solberg v privátním Citroenu C4 WRC, o pouhou 0,1 sekundy zaostal Latvala. Třetí čas zaznamenal Loeb, čtvrtý jeho týmový kolega Sordo. Až pátý čas se ztrátou 1,5 sekundy zajel Hirvonen, který bude jistě chtít dohnat bodové manko z minulého podniku. Hned první RZ znamenala nepříjemnosti pro dvě z předních posádek. S poškozeným řízením museli v RZ zastavit jak Ken Block na Focusu WRC, tak i H. Solberg. Zanmenalo to por ně 34., respektive 35 místo na prvním testu. Už od začátku tedy mají co dohánět.
Na druhém testu již výrazně přidal Hirvonen a RZ vyhrál. Druhý dojel Ogier, ovšem již se ztrátou 2,9 s. Další pořadí: Sordo, Latvala, Loeb. Hirvonen se tak dostal do vedení a původně veoducí P. Solberg spadl až na šesté místo, v RZ ztratil více než 10 s.
Ovšem již na dalším testu se jméno vedoucího jezdce opět měnilo. Stal se jím Francouz Ogier, který siu připsal nejrychlejší čas. Hirvonen na této RZ dosáhl až čtvrtého času a musel se v pořadí RZ zařadit až za Sorda a P. Solberga.
Dopolední sekci prvního dne uzavřela právě odjetá RZ 4 Halli 1. Přesvědčivý výkon zde podali jedciu vozů Citroen. Obsadili první čtyři místa v pořadí P. Solberg, Ogier, Sordo a Loeb. Hirvonen si připsal pátý čas, Latvala šestý.
Průběžné pořadí po dopoledních sekcích ukazuje tabulka. Henning Solberg se po problémech v RZ 1 drží na dvacáté druhé příčce, Ken Block ještě o jednu míže.
Výsledky po RZ 4 Halli 1:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Ogier S. - Igrassi J. Citroën C4 WRC 27:15,2 --- 2. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +2,1 3. Hirvonen M. - Lehtine J. Ford Focus RS WRC 09 +3,0 4. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +7,4 5. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +7,8 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +12,6 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +40,4 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +51,7 9. Räikkönen K. - Lindström K. Citroen C4 WRC +58,6 10. Tänak O. - Sikk K. Mitsubishi Lancer Evo X +2:10,5
Výsledky shakodownu:
Vítězem shakedownu se stal Loeb.Druhý byl jeho týmový kolega Sordo. Třetí čas zajel Hirvonnen.
V okolí Istanbulu převažuje slunečné počasí s teplotami do dvaceti stupňů, velmi zřídka se ohou očekávat přeháňky.
Shakedown v časech
1. Sebastian Loeb Citroen C4 WRC 2:30.8 2. Dani Sordo Citroen C4 WRC 2:31.1 3. Mikko Hirvonen Ford Focus RS WRC 09 2:31.7 4. Henning Solberg Ford Focus RS WRC 08 2:32.2 5. Sebastien Ogier Citroen C4 WRC 2:32.5 5. Petter Solberg Citroen C4 WRC 2:32.5 7. Jari-Matti Latvala Ford Focus RS WRC 09 2:33.1 7. Kimi Raikkonen Citroen C4 WRC 2:33.1 9. Federico Villagra Ford Focus RS WRC 08 2:33.7 10. Matthew Wilson Ford Focus RS WRC 08 2:35.2 11. Ken Block Ford Focus RS WRC 08 2:38.5
Kompletní výsledky shakedownu najdete ZDE
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.