Jezdci šampionátu WRC volají po kvalifikaci, která by rozhodovala o pořadí na tratích jednotlivých RZ. Tato kvalifikace by se vždy konala přímo na místě soutěže den před startem, využit by byl pro tyto účely shakedown.
Víkendová rally v Jordánsku se totiž nesla ve znamení taktické bitvy obou zúčastněných značek, které udělaly doslova vše pro to, aby pomohly jezdcům, kteří bojovali o vítězství. Šestinásobný šampión WRC, Sébastien Loeb, se za jezdce vyjádřil a navrhl řešení.„Sice to pro nás není příjemné, že musíme o podobných věcech mluvit, ale už to znovu nechceme zažít. Musíme se zaměřit na to, jak změnit danou situaci. Všichni jezdci navrhují jedno řešení. Použít shakedown pro určení startovních pozic na trati,“ shrnuje mínění kolegů Loeb.„Trať bychom měli čtyřikrát projet podle pořadí v šampionátu. První tři průjezdy by posloužily pro vyčištění tratě a až čtvrtý průjezd by se měřil. Vítěz by si poté mohl vybrat pozici pro páteční etapu. V dalších etapách by si opět mohl vítěz dané etapy vybrat pozici, na které by startoval další den. Bylo by to fair pro každého, každý bychom startovali do soutěže se stejnou šancí na vítězství.“„Také by se výrazně zatraktivnil shakedown. Media by měla o čem psát a problém by se vyřešil. Výrazně by se také zvýšila atraktivnost soutěží, protože na některých z nich vlastně dva dny jen taktizujeme a pořádně si zazávodíme až v neděli,“ přiznává Francouz.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.