První část ovládl András Hadik s Istvánem Juhászem a Mitsubisho Lancer EVO IX. Druhou část byl vyhrál Josef Béreš s Róbertem Müllerem a Octavií WRC.
První den se nesl v duchu vítězství Hadika s Imprezou. Druhý byl Béreš s Octavií WRC. Béreš neměl závodění vůbec jednoduché, když celou první sekci absolvoval s nefungujícími diferenciály a druhou sekci začal defektem. Jelikož měli pouze dvě mokré rezervy, tak tři kola obuty na suchých a jedna mokrá znamenaly, že vůz na cestě klouzal. Aby toho ještě nebylo málo, tak odešlo servo. Celý den jim na záda dýchal Grzyb na Fabii S2000. Melichárkovi s Lancerem WRC patřila po vítězství na první RZ, čtvrtá pozice. Také to neměl s novou technikou jednoduché, protože se mu nedařily starty a snad pokaždé mu zhasl motor.
Skvělé časy při premiéře s Octavií WRC zajížděl mladý Cvrček. Pravidelnému účastníkovi slovenského mistrovství Drotárovi se na Fabii WRC pokazila spojka. Stejně dopadl i Karel Trněný se stejným vozem.
Hned z rána druhého dne zajel dva nejrychlejší časy Béreš, před RZ 11 se mu odporoučela poloosa, ale v servisu mechanici vše spravili. Do čela tak šel znovunastoupivší Drotár. Pronásledovaný Hadikem +6,8 . Béreš byl třetí se ztrátou 11,6 s na vedení, dvě vteřiny za ním byl Grzyb, další desetinu zpět byl Melichárek.
Do posledních tří Rz tak nebylo o ničem rozhodnuto. První rz po servisu vyhrál Drotár, když dal Bérešovi deset vteřin, Hadikovi pět. Na další zkoušce jeli Béreš s Drotárem stejný čas, dvě desetiny za nimi byl Melichárek. Před poslední rychlostní zkouškou tak vedl Drotár, druhý byl Hadik 8,3, třetí Béreš 11,9 a čtvrtý Melichárek 13,9.
Poslední rychlostní zkouška dlouhá třináct kilometrů tak měla rozhodnout o vítězi. Tu vyhrál Béreš před druhým Cvrčkem o deset vteřin. Hadik byl třetí šest vteřin zpět. Drotár rally nedokončil.
Fotogalerii Tibora Szabosiho najdete ZDE
Výsledky v časech
I.den
1.András HADIK - István JUHÁSZ H H SUBARU Impreza N12 N4 0:42:12.3 2.Jozef jr. BÉREŠ - Róbert MÜLLER SK SKODA Octavia WRC A8 +3.73.Grzegorz GRZYB - Przemyslaw ZAWADA PL ŠKODA Fabia S2000 +37.04.Zsolt SZÍJJ - Julianna NYIRFÁS H MITSUBISHI Lancer Evo VI A8 +1:03.35.Róbert BÚTOR - Dániel HOLCZER H CITROEN C2 S1600 A6 +1:08.86.Jaroslav MELICHÁREK - Richard LASEVIČ SK MITSUBISHI WRC 05 A8 +1:14.57.István ELEK - Gábor MAGYAR H MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 +1:16.08.Maciej RZEZNIK - Przemyslaw MAZUR PL ŠKODA Fabia S2000 +2:00.79.Věroslav CVRČEK - Petr TEŠÍNSKY CZ ŠKODA Octavia WRC A8 +2:03.710.László HANKÓ - Gábor VERBA H MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 +2:09.3
II.den
1. BÉREŠ-MÜLLER SKODA Octavia WRC A8 1 35:48.7 2. HADIK-JUHÁSZ SUBARU Impreza N12 N4 1 +10.63. MELICHÁREK-LASEVIČ MITSUBISHI WRC 05 A8 2 +17.84. GRZYB-ZAWADA ŠKODA Fabia S2000 S2000 1 +19.75. ELEK-MAGYAR MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 2 +36.56. BÚTOR-HOLCZER CITROEN C2 S1600 A6 3 +46.87. SZÍJJ-NYIRFÁS MITSUBISHI Lancer Evo VI A8 4 +1:01.88. CVRČEK-TEŠÍNSKY ŠKODA Octavia WRC A8 5 +1:13.59. RZEZNIK-MAZUR ŠKODA Fabia S2000 S2000 2 +1:14.710.TRNĚNÝ-PRITZL ŠKODA Fabia WRC A8 6 +1:32.8
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.