První část ovládl András Hadik s Istvánem Juhászem a Mitsubisho Lancer EVO IX. Druhou část byl vyhrál Josef Béreš s Róbertem Müllerem a Octavií WRC.
První den se nesl v duchu vítězství Hadika s Imprezou. Druhý byl Béreš s Octavií WRC. Béreš neměl závodění vůbec jednoduché, když celou první sekci absolvoval s nefungujícími diferenciály a druhou sekci začal defektem. Jelikož měli pouze dvě mokré rezervy, tak tři kola obuty na suchých a jedna mokrá znamenaly, že vůz na cestě klouzal. Aby toho ještě nebylo málo, tak odešlo servo. Celý den jim na záda dýchal Grzyb na Fabii S2000. Melichárkovi s Lancerem WRC patřila po vítězství na první RZ, čtvrtá pozice. Také to neměl s novou technikou jednoduché, protože se mu nedařily starty a snad pokaždé mu zhasl motor.
Skvělé časy při premiéře s Octavií WRC zajížděl mladý Cvrček. Pravidelnému účastníkovi slovenského mistrovství Drotárovi se na Fabii WRC pokazila spojka. Stejně dopadl i Karel Trněný se stejným vozem.
Hned z rána druhého dne zajel dva nejrychlejší časy Béreš, před RZ 11 se mu odporoučela poloosa, ale v servisu mechanici vše spravili. Do čela tak šel znovunastoupivší Drotár. Pronásledovaný Hadikem +6,8 . Béreš byl třetí se ztrátou 11,6 s na vedení, dvě vteřiny za ním byl Grzyb, další desetinu zpět byl Melichárek.
Do posledních tří Rz tak nebylo o ničem rozhodnuto. První rz po servisu vyhrál Drotár, když dal Bérešovi deset vteřin, Hadikovi pět. Na další zkoušce jeli Béreš s Drotárem stejný čas, dvě desetiny za nimi byl Melichárek. Před poslední rychlostní zkouškou tak vedl Drotár, druhý byl Hadik 8,3, třetí Béreš 11,9 a čtvrtý Melichárek 13,9.
Poslední rychlostní zkouška dlouhá třináct kilometrů tak měla rozhodnout o vítězi. Tu vyhrál Béreš před druhým Cvrčkem o deset vteřin. Hadik byl třetí šest vteřin zpět. Drotár rally nedokončil.
Fotogalerii Tibora Szabosiho najdete ZDE
Výsledky v časech
I.den
1.András HADIK - István JUHÁSZ H H SUBARU Impreza N12 N4 0:42:12.3 2.Jozef jr. BÉREŠ - Róbert MÜLLER SK SKODA Octavia WRC A8 +3.73.Grzegorz GRZYB - Przemyslaw ZAWADA PL ŠKODA Fabia S2000 +37.04.Zsolt SZÍJJ - Julianna NYIRFÁS H MITSUBISHI Lancer Evo VI A8 +1:03.35.Róbert BÚTOR - Dániel HOLCZER H CITROEN C2 S1600 A6 +1:08.86.Jaroslav MELICHÁREK - Richard LASEVIČ SK MITSUBISHI WRC 05 A8 +1:14.57.István ELEK - Gábor MAGYAR H MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 +1:16.08.Maciej RZEZNIK - Przemyslaw MAZUR PL ŠKODA Fabia S2000 +2:00.79.Věroslav CVRČEK - Petr TEŠÍNSKY CZ ŠKODA Octavia WRC A8 +2:03.710.László HANKÓ - Gábor VERBA H MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 +2:09.3
II.den
1. BÉREŠ-MÜLLER SKODA Octavia WRC A8 1 35:48.7 2. HADIK-JUHÁSZ SUBARU Impreza N12 N4 1 +10.63. MELICHÁREK-LASEVIČ MITSUBISHI WRC 05 A8 2 +17.84. GRZYB-ZAWADA ŠKODA Fabia S2000 S2000 1 +19.75. ELEK-MAGYAR MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 2 +36.56. BÚTOR-HOLCZER CITROEN C2 S1600 A6 3 +46.87. SZÍJJ-NYIRFÁS MITSUBISHI Lancer Evo VI A8 4 +1:01.88. CVRČEK-TEŠÍNSKY ŠKODA Octavia WRC A8 5 +1:13.59. RZEZNIK-MAZUR ŠKODA Fabia S2000 S2000 2 +1:14.710.TRNĚNÝ-PRITZL ŠKODA Fabia WRC A8 6 +1:32.8
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?