První část ovládl András Hadik s Istvánem Juhászem a Mitsubisho Lancer EVO IX. Druhou část byl vyhrál Josef Béreš s Róbertem Müllerem a Octavií WRC.
První den se nesl v duchu vítězství Hadika s Imprezou. Druhý byl Béreš s Octavií WRC. Béreš neměl závodění vůbec jednoduché, když celou první sekci absolvoval s nefungujícími diferenciály a druhou sekci začal defektem. Jelikož měli pouze dvě mokré rezervy, tak tři kola obuty na suchých a jedna mokrá znamenaly, že vůz na cestě klouzal. Aby toho ještě nebylo málo, tak odešlo servo. Celý den jim na záda dýchal Grzyb na Fabii S2000. Melichárkovi s Lancerem WRC patřila po vítězství na první RZ, čtvrtá pozice. Také to neměl s novou technikou jednoduché, protože se mu nedařily starty a snad pokaždé mu zhasl motor.
Skvělé časy při premiéře s Octavií WRC zajížděl mladý Cvrček. Pravidelnému účastníkovi slovenského mistrovství Drotárovi se na Fabii WRC pokazila spojka. Stejně dopadl i Karel Trněný se stejným vozem.
Hned z rána druhého dne zajel dva nejrychlejší časy Béreš, před RZ 11 se mu odporoučela poloosa, ale v servisu mechanici vše spravili. Do čela tak šel znovunastoupivší Drotár. Pronásledovaný Hadikem +6,8 . Béreš byl třetí se ztrátou 11,6 s na vedení, dvě vteřiny za ním byl Grzyb, další desetinu zpět byl Melichárek.
Do posledních tří Rz tak nebylo o ničem rozhodnuto. První rz po servisu vyhrál Drotár, když dal Bérešovi deset vteřin, Hadikovi pět. Na další zkoušce jeli Béreš s Drotárem stejný čas, dvě desetiny za nimi byl Melichárek. Před poslední rychlostní zkouškou tak vedl Drotár, druhý byl Hadik 8,3, třetí Béreš 11,9 a čtvrtý Melichárek 13,9.
Poslední rychlostní zkouška dlouhá třináct kilometrů tak měla rozhodnout o vítězi. Tu vyhrál Béreš před druhým Cvrčkem o deset vteřin. Hadik byl třetí šest vteřin zpět. Drotár rally nedokončil.
Fotogalerii Tibora Szabosiho najdete ZDE
Výsledky v časech
I.den
1.András HADIK - István JUHÁSZ H H SUBARU Impreza N12 N4 0:42:12.3 2.Jozef jr. BÉREŠ - Róbert MÜLLER SK SKODA Octavia WRC A8 +3.73.Grzegorz GRZYB - Przemyslaw ZAWADA PL ŠKODA Fabia S2000 +37.04.Zsolt SZÍJJ - Julianna NYIRFÁS H MITSUBISHI Lancer Evo VI A8 +1:03.35.Róbert BÚTOR - Dániel HOLCZER H CITROEN C2 S1600 A6 +1:08.86.Jaroslav MELICHÁREK - Richard LASEVIČ SK MITSUBISHI WRC 05 A8 +1:14.57.István ELEK - Gábor MAGYAR H MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 +1:16.08.Maciej RZEZNIK - Przemyslaw MAZUR PL ŠKODA Fabia S2000 +2:00.79.Věroslav CVRČEK - Petr TEŠÍNSKY CZ ŠKODA Octavia WRC A8 +2:03.710.László HANKÓ - Gábor VERBA H MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 +2:09.3
II.den
1. BÉREŠ-MÜLLER SKODA Octavia WRC A8 1 35:48.7 2. HADIK-JUHÁSZ SUBARU Impreza N12 N4 1 +10.63. MELICHÁREK-LASEVIČ MITSUBISHI WRC 05 A8 2 +17.84. GRZYB-ZAWADA ŠKODA Fabia S2000 S2000 1 +19.75. ELEK-MAGYAR MITSUBISHI Lancer Evo IX N4 2 +36.56. BÚTOR-HOLCZER CITROEN C2 S1600 A6 3 +46.87. SZÍJJ-NYIRFÁS MITSUBISHI Lancer Evo VI A8 4 +1:01.88. CVRČEK-TEŠÍNSKY ŠKODA Octavia WRC A8 5 +1:13.59. RZEZNIK-MAZUR ŠKODA Fabia S2000 S2000 2 +1:14.710.TRNĚNÝ-PRITZL ŠKODA Fabia WRC A8 6 +1:32.8
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?