Argentinská rally se nesla ve znamení vozů Škoda. Juho Hänninen přesvědčivě zvítězil, druhý byl Guy Wilks, třetí místo obsadil Jan Kopecký.
Vozy Škoda tak poprvé ve své historii slaví "hattrick" a Juho Hänninen vévodí celkovému pořadí jezdců šampionátu IRC s pětibodovým náskokem před Wilksem; na třetí místo poskočil díky výsledku v Argentině Kopecký. Vedení si upevnila plným bodovým ziskem i značka Škoda v hodnocení výrobců, před druhým Peugeotem a třetím Fordem.Náročná šotolinová rally byla rozložena do tří dnů, na jezdce čekalo 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 231 km. Páteční supererzetu dlouhou 3.3 km, která se jela na městském okruhu, vyhrál jezdec Peugeotu a loňský vítěz seriálu IRC Kris Meeke před Guyem Wilksem. Hänninen s Kopeckým obsadili čtvrté a páté místo se shodným časem a ztrátou 2,9 sekundy na vítěze. Jak se však ukázalo, bylo to první a poslední vítězství jiné značky, než Škoda.Sobotní etapu, která byla charakteristická extrémně rychlým a tvrdým povrchem, odstartoval ve velkém stylu Hänninen, vyhrál hned první ranní erzetu, dostal se do čela celkového hodnocení a do konce soutěže pak zvyšoval náskok na všechny své soupeře. Ze sedmi sobotních erzet vyhrál Hänninen šest a jen v jedné zaostal o vteřinu za Wilksem. Pořadí po sobotní etapě - Hänninen, Wilks, Meeke, Kopecký.V neděli čekal na jezdce odlišný charakter trati. Znatelně techničtější, s nižšími rychlostními průměry, s kamenitým a bahnitým povrchem. Ve famozním představení pokračoval Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří zvítězili v pěti ze sedmi nedělních erzet a celkově si připsali dílčí vítězství v 11 erzetách!! Druhý v pořadí Guy Wilks s Philipem Pughem udrželi bezpečně druhou příčku. Stále se zrychlující Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým se posunul i diky odstoupení jednoho z favoritů soutěže Krise Meeka pro technickou závadu v předposlední erzetě na vysněné podium.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, komentuje úspěšný výsledek: "Vynikající výsledek je zúročením důkladné přípravy na obě jihoamerické soutěže. Vítězství v podniku IRC je vždy velice prestižní a fakt, že vozy Škoda Fabia Super 2000 obsadily všechny stupně vítězů je maximum, kterého lze dosáhnout. Tento úspěch patří nejen firmě Škoda a celému našemu týmu, ale i všem našim věrným fanouškům. Vzhledem k pozměněnému programu šampionátu IRC musíme nyní neprodleně zahájit přípravu na následující podnik, který se uskuteční koncem dubna na Kanárských ostrovech."Juho Hänninen: „Skvělé vítězství, jsem ohromně šťastný. Po Brazílii jsem byl trochu smutný, ale udělal jsem skutečně maximum, abych zde vyhrál. Teď si užiju oslavy a pak se vrhneme s Mikkem a celým týmem na přípravu na další závody.“Guy Wilks: „Fantastické oba závody v Jižní Americe, skvělý týmový výkon, vynikající představení značky Škoda. Juhovi gratuluji, celou soutěž přímo proletěl.“Jan Kopecký: „Jsem šťastný, že se nám podařilo doprovodit na podium týmové kolegy. V letošni sezoně je to pro mne a Petra dosud nejlepši umistění a věřim, že se v následujicích závodech dokážeme posunout ještě výše."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?