Argentinská rally se nesla ve znamení vozů Škoda. Juho Hänninen přesvědčivě zvítězil, druhý byl Guy Wilks, třetí místo obsadil Jan Kopecký.
Vozy Škoda tak poprvé ve své historii slaví "hattrick" a Juho Hänninen vévodí celkovému pořadí jezdců šampionátu IRC s pětibodovým náskokem před Wilksem; na třetí místo poskočil díky výsledku v Argentině Kopecký. Vedení si upevnila plným bodovým ziskem i značka Škoda v hodnocení výrobců, před druhým Peugeotem a třetím Fordem.Náročná šotolinová rally byla rozložena do tří dnů, na jezdce čekalo 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 231 km. Páteční supererzetu dlouhou 3.3 km, která se jela na městském okruhu, vyhrál jezdec Peugeotu a loňský vítěz seriálu IRC Kris Meeke před Guyem Wilksem. Hänninen s Kopeckým obsadili čtvrté a páté místo se shodným časem a ztrátou 2,9 sekundy na vítěze. Jak se však ukázalo, bylo to první a poslední vítězství jiné značky, než Škoda.Sobotní etapu, která byla charakteristická extrémně rychlým a tvrdým povrchem, odstartoval ve velkém stylu Hänninen, vyhrál hned první ranní erzetu, dostal se do čela celkového hodnocení a do konce soutěže pak zvyšoval náskok na všechny své soupeře. Ze sedmi sobotních erzet vyhrál Hänninen šest a jen v jedné zaostal o vteřinu za Wilksem. Pořadí po sobotní etapě - Hänninen, Wilks, Meeke, Kopecký.V neděli čekal na jezdce odlišný charakter trati. Znatelně techničtější, s nižšími rychlostními průměry, s kamenitým a bahnitým povrchem. Ve famozním představení pokračoval Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří zvítězili v pěti ze sedmi nedělních erzet a celkově si připsali dílčí vítězství v 11 erzetách!! Druhý v pořadí Guy Wilks s Philipem Pughem udrželi bezpečně druhou příčku. Stále se zrychlující Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým se posunul i diky odstoupení jednoho z favoritů soutěže Krise Meeka pro technickou závadu v předposlední erzetě na vysněné podium.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, komentuje úspěšný výsledek: "Vynikající výsledek je zúročením důkladné přípravy na obě jihoamerické soutěže. Vítězství v podniku IRC je vždy velice prestižní a fakt, že vozy Škoda Fabia Super 2000 obsadily všechny stupně vítězů je maximum, kterého lze dosáhnout. Tento úspěch patří nejen firmě Škoda a celému našemu týmu, ale i všem našim věrným fanouškům. Vzhledem k pozměněnému programu šampionátu IRC musíme nyní neprodleně zahájit přípravu na následující podnik, který se uskuteční koncem dubna na Kanárských ostrovech."Juho Hänninen: „Skvělé vítězství, jsem ohromně šťastný. Po Brazílii jsem byl trochu smutný, ale udělal jsem skutečně maximum, abych zde vyhrál. Teď si užiju oslavy a pak se vrhneme s Mikkem a celým týmem na přípravu na další závody.“Guy Wilks: „Fantastické oba závody v Jižní Americe, skvělý týmový výkon, vynikající představení značky Škoda. Juhovi gratuluji, celou soutěž přímo proletěl.“Jan Kopecký: „Jsem šťastný, že se nám podařilo doprovodit na podium týmové kolegy. V letošni sezoně je to pro mne a Petra dosud nejlepši umistění a věřim, že se v následujicích závodech dokážeme posunout ještě výše."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.