Argentinská rally se nesla ve znamení vozů Škoda. Juho Hänninen přesvědčivě zvítězil, druhý byl Guy Wilks, třetí místo obsadil Jan Kopecký.
Vozy Škoda tak poprvé ve své historii slaví "hattrick" a Juho Hänninen vévodí celkovému pořadí jezdců šampionátu IRC s pětibodovým náskokem před Wilksem; na třetí místo poskočil díky výsledku v Argentině Kopecký. Vedení si upevnila plným bodovým ziskem i značka Škoda v hodnocení výrobců, před druhým Peugeotem a třetím Fordem.Náročná šotolinová rally byla rozložena do tří dnů, na jezdce čekalo 15 rychlostních zkoušek o celkové délce 231 km. Páteční supererzetu dlouhou 3.3 km, která se jela na městském okruhu, vyhrál jezdec Peugeotu a loňský vítěz seriálu IRC Kris Meeke před Guyem Wilksem. Hänninen s Kopeckým obsadili čtvrté a páté místo se shodným časem a ztrátou 2,9 sekundy na vítěze. Jak se však ukázalo, bylo to první a poslední vítězství jiné značky, než Škoda.Sobotní etapu, která byla charakteristická extrémně rychlým a tvrdým povrchem, odstartoval ve velkém stylu Hänninen, vyhrál hned první ranní erzetu, dostal se do čela celkového hodnocení a do konce soutěže pak zvyšoval náskok na všechny své soupeře. Ze sedmi sobotních erzet vyhrál Hänninen šest a jen v jedné zaostal o vteřinu za Wilksem. Pořadí po sobotní etapě - Hänninen, Wilks, Meeke, Kopecký.V neděli čekal na jezdce odlišný charakter trati. Znatelně techničtější, s nižšími rychlostními průměry, s kamenitým a bahnitým povrchem. Ve famozním představení pokračoval Juho Hänninen se spolujezdcem Mikko Markkulou, kteří zvítězili v pěti ze sedmi nedělních erzet a celkově si připsali dílčí vítězství v 11 erzetách!! Druhý v pořadí Guy Wilks s Philipem Pughem udrželi bezpečně druhou příčku. Stále se zrychlující Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým se posunul i diky odstoupení jednoho z favoritů soutěže Krise Meeka pro technickou závadu v předposlední erzetě na vysněné podium.Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport, komentuje úspěšný výsledek: "Vynikající výsledek je zúročením důkladné přípravy na obě jihoamerické soutěže. Vítězství v podniku IRC je vždy velice prestižní a fakt, že vozy Škoda Fabia Super 2000 obsadily všechny stupně vítězů je maximum, kterého lze dosáhnout. Tento úspěch patří nejen firmě Škoda a celému našemu týmu, ale i všem našim věrným fanouškům. Vzhledem k pozměněnému programu šampionátu IRC musíme nyní neprodleně zahájit přípravu na následující podnik, který se uskuteční koncem dubna na Kanárských ostrovech."Juho Hänninen: „Skvělé vítězství, jsem ohromně šťastný. Po Brazílii jsem byl trochu smutný, ale udělal jsem skutečně maximum, abych zde vyhrál. Teď si užiju oslavy a pak se vrhneme s Mikkem a celým týmem na přípravu na další závody.“Guy Wilks: „Fantastické oba závody v Jižní Americe, skvělý týmový výkon, vynikající představení značky Škoda. Juhovi gratuluji, celou soutěž přímo proletěl.“Jan Kopecký: „Jsem šťastný, že se nám podařilo doprovodit na podium týmové kolegy. V letošni sezoně je to pro mne a Petra dosud nejlepši umistění a věřim, že se v následujicích závodech dokážeme posunout ještě výše."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?