FIA na svém jednání odsouhlasila nový světový motor, jenže ten se teprve vyvíjí, a tak se Ford rozhodl, že použije v testech nové Fiesty RS WRC motor ze současného Focusu RS WRC 09. Podobně postupuje i jeho rival Citroën u vývoje DS3 WRC, když používá motor z C4 WRC.
První test nového vozu Fiesta probíhá dnes a zítra na šotolinových tratích ostrova Sandínie v Itálii. Hlavní rival, Citroën, testuje nový DS3 WRC už od začátku roku. „Tento test je zaměřen na vývoj Fiesty S2000 a další program. Zatím nechceme v průběhu testů prozrazovat nic konkrétnějšího,“ říká technický ředitel Fordu, Christian Loriaux.Nová Fiesta WRC bude zatím používat motor o objemu 2,0l, který pochází z Focusu WRC. V reálném nasazení však bude vůz osazen motorem o objemu 1,6l, který se zatím vyvíjí. Tým chce ale vyzkoušet, jak se bude vůz chovat jako celek.Podobně jako u Citroënu se nepředpokládá, že by značky vyvíjející vozy WRC podle nových regulí, dokázaly své vozy osadit motory 1,6l dříve než v druhé polovině léta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.