Světová rada FIA na svém zasedání v Paříži dala zelenou světovému turbo motoru o objemu 1,6l.
Opravdu “světový motor“ má zelenou. Minimálně toto důležité rozhodnutí padlo na čtvrtečním jednání Světové rady FIA. Podle očekávání padla volba na turbo motor o objemu 1,6l s přímým vstřikováním. Motor je postaven na tom, s čím teď jezdí vozy kategorie S2000. Ten se od roku 2011 bude používat v MS rally, mistrovství světa cestovních vozů – WTCC a také v dalších sériích.
Měly by tak být utvořeny lepší podmínky pro vstup dalších výrobců do WRC, například těch, kteří se v motorsportu angažují ve více disciplínách. Mimo jiné se mluví o Volkswagenu. Automobilce z Wolfsburgu je to taková nahrávka na smeč, protože právě VW by motor mohlo využít i v jiných disciplínách. V rally by tak volba přirozeně mohla padnout na Škodu, která je v IRC úspěšná. Také Toyota by mohla koketovat se vstupem do WRC, ale i do WTCC. Komponenty pro stavbu auta by již údajně mohly být ve výrobě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?