Zase je u konce jedna éra. Po více než 25leté spolupráci se Mitsubishi rozchází s italským Ralliartem.
Poté, co se Mitsubishi stáhlo ze světa rally (v první řadě japonský výrobce opustil šampionát WRC a poté i dálkové soutěže), bylo už jen pouze otázkou času, jak dlouho vydrží vzájemná spolupráce s Ralliartem.Na svých webových stránkách oznámila společnost Mitsubishi, která se v motoristickém sportu angažuje již 25 let, následující: „Z důvodů náhlé celosvětové změny v hospodářství a všudypřítomné finanční krize se podmínky naší firmy radikálně zhoršily. Proto jsme se rozhodli ukončit na konci března naše dlouholeté partnerství se společností Ralliart.“ Ralliart bude i nadále podporovat zákaznické programy, v úvahu přichází i nové projekty s jinými výrobci. Ukončení partnerství by se také mohlo podepsat na výkonnosti známé řady EVO, za kterou v poslední době právě Ralliart nesl odpovědnost.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?