Martin Prokop s Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu vybojovali v Mexiku druhé místo v hodnocení S-WRC a po dvou soutěžích se ujali vedení v tomto šampionátu.
Martin Prokop startoval do závěrečné etapy Mexické rally s pětisekundovým náskokem před Xavierem Ponsem s další Fiestou. Zatímco Pons jel zcela na hranici svých možností a značně riskoval, český závodník jel takticky a šetřil vůz. Proto hned po RZ 19, která nedělní program zahajovala, klesli Prokop s Tománkem na druhou příčku v hodnocení účastníků mistrovství světa vozů kategorie Super 2000 (S-WRC), kterou pak s přehledem kontrolovali až do cíle soutěže.Po problémech v páteční etapě, kdy posádka Czech Ford National Teamu trefila kámen vyhozený na trať dříve jedoucím vozem, o který poškodila spodní část motorového prostoru své Fiesty S2000, prožili Prokop s Tománkem dva další velmi solidní dny. Martin s Jendou vyhráli v hodnocení S-WRC tři rychlostní zkoušky (RZ 2, 9 a 18) od jedenácté do osmnácté erzety vedli průběžné hodnocení S-WRC a díky zisku bodů za druhé místo v konečném hodnocení Mexické rally v kategorii S-WRC se ujali vedení v tomto šampionátu s osmibodovým náskokem před Ponsem a Anderssonem, kteří se zatím dělí o druhé místo. V absolutní klasifikaci rally navíc obsadili devátou příčku a Martin Prokop si tak připsal první body své kariéry do celkového hodnocení mistrovství světa v rally.Martin Prokop: „Dnes jsme jeli tak, jak jsem řekl už včera. Bez zbytečného riskování, pro důležité body. Mám velkou radost, že jsme tak náročnou soutěž zvládli bez větších problémů, protože celá řada soupeřů dopadla mnohem hůř. Znovu musím pochválit jak vůz, tak celý tým, který odvedl vynikající práci.“„Xevi Pons ukázal, jak kvalitním jezdcem je. Má spoustu zkušeností díky předchozím startům s WRC a určitě to bude po celou sezonu velice silný soupeř. Ale neodepisoval bych ani Nassera Al-Attiyaha, kterému sice Mexiko určitě nevyšlo tak, jak si představoval, ale až se s S2000 rozjede, bude hodně nebezpečný.“Výsledky Mexické rally 2010 v kategorii S-WRC:1. X. Pons - A. Haro (ESP; Ford Fiesta S2000) 4:01:26,1 hod2. M. Prokop - J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) + 17,6 s3. A. Llovera - B. Rozada (AND/ESP; Fiat Grande Punto S2000) + 33:29,1 min4. M. Kosciuszko -M. Szczepaniak (POL; Ford Fiesta S2000) + 33:36,8 min5. E. Brynildsen - C. Menkerud (NOR; Škoda Fabia S2000) + 33:59,8 minŠampionát S-WRC pokračuje na přelomu března a dubna v Jordánsku. Tuto soutěž ale Czech Ford National Team vynechává a znovu se do seriálu vrátí na Novém Zélandu (5. - 9. května), kde Martin Prokop s Janem Tománkem předloni zvítězili v hodnocení P-WRC.Zpravodajství z Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televizní stanice SPORT 5. V pondělí 8. března v 18:05 hod je na programu sestřih závěrečné etapy soutěže, ve středu 10. března pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 2 soutěžích:1. Martin Prokop (CZE) 33 bodů, 2.-3. Per-Gunnar Andersson (SWE) a Xavier Pons (ESP) po 25, 4. Eyvind Brynildsen (NOR) 20, 5. Janne Tuohino (FIN) 18, 6. Albert Llovera (AND) 15, 7.-8. Patrik Sandell (SWE) a Michal Kosciuszko (POL) 12, 9. Bernardo Sousa (POR) 8, 10. Per-Arne Sääv (SWE) 6.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.