Martin Prokop s Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu vybojovali v Mexiku druhé místo v hodnocení S-WRC a po dvou soutěžích se ujali vedení v tomto šampionátu.
Martin Prokop startoval do závěrečné etapy Mexické rally s pětisekundovým náskokem před Xavierem Ponsem s další Fiestou. Zatímco Pons jel zcela na hranici svých možností a značně riskoval, český závodník jel takticky a šetřil vůz. Proto hned po RZ 19, která nedělní program zahajovala, klesli Prokop s Tománkem na druhou příčku v hodnocení účastníků mistrovství světa vozů kategorie Super 2000 (S-WRC), kterou pak s přehledem kontrolovali až do cíle soutěže.Po problémech v páteční etapě, kdy posádka Czech Ford National Teamu trefila kámen vyhozený na trať dříve jedoucím vozem, o který poškodila spodní část motorového prostoru své Fiesty S2000, prožili Prokop s Tománkem dva další velmi solidní dny. Martin s Jendou vyhráli v hodnocení S-WRC tři rychlostní zkoušky (RZ 2, 9 a 18) od jedenácté do osmnácté erzety vedli průběžné hodnocení S-WRC a díky zisku bodů za druhé místo v konečném hodnocení Mexické rally v kategorii S-WRC se ujali vedení v tomto šampionátu s osmibodovým náskokem před Ponsem a Anderssonem, kteří se zatím dělí o druhé místo. V absolutní klasifikaci rally navíc obsadili devátou příčku a Martin Prokop si tak připsal první body své kariéry do celkového hodnocení mistrovství světa v rally.Martin Prokop: „Dnes jsme jeli tak, jak jsem řekl už včera. Bez zbytečného riskování, pro důležité body. Mám velkou radost, že jsme tak náročnou soutěž zvládli bez větších problémů, protože celá řada soupeřů dopadla mnohem hůř. Znovu musím pochválit jak vůz, tak celý tým, který odvedl vynikající práci.“„Xevi Pons ukázal, jak kvalitním jezdcem je. Má spoustu zkušeností díky předchozím startům s WRC a určitě to bude po celou sezonu velice silný soupeř. Ale neodepisoval bych ani Nassera Al-Attiyaha, kterému sice Mexiko určitě nevyšlo tak, jak si představoval, ale až se s S2000 rozjede, bude hodně nebezpečný.“Výsledky Mexické rally 2010 v kategorii S-WRC:1. X. Pons - A. Haro (ESP; Ford Fiesta S2000) 4:01:26,1 hod2. M. Prokop - J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) + 17,6 s3. A. Llovera - B. Rozada (AND/ESP; Fiat Grande Punto S2000) + 33:29,1 min4. M. Kosciuszko -M. Szczepaniak (POL; Ford Fiesta S2000) + 33:36,8 min5. E. Brynildsen - C. Menkerud (NOR; Škoda Fabia S2000) + 33:59,8 minŠampionát S-WRC pokračuje na přelomu března a dubna v Jordánsku. Tuto soutěž ale Czech Ford National Team vynechává a znovu se do seriálu vrátí na Novém Zélandu (5. - 9. května), kde Martin Prokop s Janem Tománkem předloni zvítězili v hodnocení P-WRC.Zpravodajství z Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televizní stanice SPORT 5. V pondělí 8. března v 18:05 hod je na programu sestřih závěrečné etapy soutěže, ve středu 10. března pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 2 soutěžích:1. Martin Prokop (CZE) 33 bodů, 2.-3. Per-Gunnar Andersson (SWE) a Xavier Pons (ESP) po 25, 4. Eyvind Brynildsen (NOR) 20, 5. Janne Tuohino (FIN) 18, 6. Albert Llovera (AND) 15, 7.-8. Patrik Sandell (SWE) a Michal Kosciuszko (POL) 12, 9. Bernardo Sousa (POR) 8, 10. Per-Arne Sääv (SWE) 6.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?