Martin Prokop s Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu vybojovali v Mexiku druhé místo v hodnocení S-WRC a po dvou soutěžích se ujali vedení v tomto šampionátu.
Martin Prokop startoval do závěrečné etapy Mexické rally s pětisekundovým náskokem před Xavierem Ponsem s další Fiestou. Zatímco Pons jel zcela na hranici svých možností a značně riskoval, český závodník jel takticky a šetřil vůz. Proto hned po RZ 19, která nedělní program zahajovala, klesli Prokop s Tománkem na druhou příčku v hodnocení účastníků mistrovství světa vozů kategorie Super 2000 (S-WRC), kterou pak s přehledem kontrolovali až do cíle soutěže.Po problémech v páteční etapě, kdy posádka Czech Ford National Teamu trefila kámen vyhozený na trať dříve jedoucím vozem, o který poškodila spodní část motorového prostoru své Fiesty S2000, prožili Prokop s Tománkem dva další velmi solidní dny. Martin s Jendou vyhráli v hodnocení S-WRC tři rychlostní zkoušky (RZ 2, 9 a 18) od jedenácté do osmnácté erzety vedli průběžné hodnocení S-WRC a díky zisku bodů za druhé místo v konečném hodnocení Mexické rally v kategorii S-WRC se ujali vedení v tomto šampionátu s osmibodovým náskokem před Ponsem a Anderssonem, kteří se zatím dělí o druhé místo. V absolutní klasifikaci rally navíc obsadili devátou příčku a Martin Prokop si tak připsal první body své kariéry do celkového hodnocení mistrovství světa v rally.Martin Prokop: „Dnes jsme jeli tak, jak jsem řekl už včera. Bez zbytečného riskování, pro důležité body. Mám velkou radost, že jsme tak náročnou soutěž zvládli bez větších problémů, protože celá řada soupeřů dopadla mnohem hůř. Znovu musím pochválit jak vůz, tak celý tým, který odvedl vynikající práci.“„Xevi Pons ukázal, jak kvalitním jezdcem je. Má spoustu zkušeností díky předchozím startům s WRC a určitě to bude po celou sezonu velice silný soupeř. Ale neodepisoval bych ani Nassera Al-Attiyaha, kterému sice Mexiko určitě nevyšlo tak, jak si představoval, ale až se s S2000 rozjede, bude hodně nebezpečný.“Výsledky Mexické rally 2010 v kategorii S-WRC:1. X. Pons - A. Haro (ESP; Ford Fiesta S2000) 4:01:26,1 hod2. M. Prokop - J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) + 17,6 s3. A. Llovera - B. Rozada (AND/ESP; Fiat Grande Punto S2000) + 33:29,1 min4. M. Kosciuszko -M. Szczepaniak (POL; Ford Fiesta S2000) + 33:36,8 min5. E. Brynildsen - C. Menkerud (NOR; Škoda Fabia S2000) + 33:59,8 minŠampionát S-WRC pokračuje na přelomu března a dubna v Jordánsku. Tuto soutěž ale Czech Ford National Team vynechává a znovu se do seriálu vrátí na Novém Zélandu (5. - 9. května), kde Martin Prokop s Janem Tománkem předloni zvítězili v hodnocení P-WRC.Zpravodajství z Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televizní stanice SPORT 5. V pondělí 8. března v 18:05 hod je na programu sestřih závěrečné etapy soutěže, ve středu 10. března pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 2 soutěžích:1. Martin Prokop (CZE) 33 bodů, 2.-3. Per-Gunnar Andersson (SWE) a Xavier Pons (ESP) po 25, 4. Eyvind Brynildsen (NOR) 20, 5. Janne Tuohino (FIN) 18, 6. Albert Llovera (AND) 15, 7.-8. Patrik Sandell (SWE) a Michal Kosciuszko (POL) 12, 9. Bernardo Sousa (POR) 8, 10. Per-Arne Sääv (SWE) 6.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?