Spolehlivý výkon vozů Fabia Super 2000 na brazilské rally v okolí města Curitiba přinesl značce Škoda druhé, třetí a čtvrté místo v konečném pořadí.
Guy Wilks z týmu Škoda UK Motorsport skončil druhý, Juho Hänninen z továrního týmu Škoda Motorsport třetí a týmový kolega Jan Kopecký čtvrtý.
Druhý podnik serie Intercontinental Rally Challenge (IRC) poznamenalo na úvod soutěže nevlídné počasí, pro vytrvalé a silné deště byl zrušen čtvrteční prolog a tak se závodníci poprvé postavili na start v pátek ráno. Na programu bylo 14 rychlostních zkoušek o celkové délce 213 km.
Hned úvodní páteční rychlostní zkouška znamenala smolný start pro Juho Hänninena s Mikko Markkulou, kteří měli na druhém kilometru defekt levého zadního kola a ztratili zhruba 90 vteřin a úvodní den obsadili čtvrtou pozici. S tímto handicapem se potýkali až do závěru soutěže a přestože sobotní den vyhráli všechny erzety, stačil jejich statečný výkon „pouze“ na třetí příčku. Týmoví kolegové Jan Kopecký a Petr Starý zakončili první den na třetí příčce, v sobotní úvodní erzetě měli defekt pravého zadního kola a ztratili těméř 40 sekund, propadli se na čtvrtou příčku, kterou obsadili i ve finálovém pořadí. Sobotní den byl poznamenán zrušením dvou erzet z důvodu zaplavených tras po nočních tropických lijácích. Závodníci tak přišly o 30 ostrých kilometrů.
Angličan Guy Wilks se spolujezdcem Philipem Phughem předváděli po celou soutěž špičkové výkony a od začátku do konce se drželi v těsném závěsu za vítězným Krisem Meekem.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport: „S výsledkem můžeme být s ohledem na průběh soutěže spokojeni, náročná soutěž, kde jsme startovali poprvé v historii, byla poznamenaná defekty obou našich továrních posádek, což se prostě na výsledku projeví. Zejména výkon Juho Hänninena ve druhé etapě, kdy vyhrál všechny rychlostní zkoušky a celkově zvítězil v šesti erzetách z dvanácti, je velkým povzbuzením do další soutěže v Argentině, kam se celý tým nyní přesouvá. Pro úspěch uděláme maximum, nečeká nás však žádná procházka růžovým sadem. Chtěl bych pogratulovat Krisovi Meekovi, ukázal proč je loňským šampionem IRC.“
Juho Hänninen: “Samozřejmě nás mrzí páteční defekt, soutěž se mohla vyvíjet trochu jinak. S dnešním výkonem jsem spokojen, v Argentině udělám vše pro to, abych podal můj nejlepší výkon.“
Jan Kopecký: „Byl to náročný víkend, ukázalo se, že máme na šotolině stále rezervy, těšíme se však do Argentiny. Fabia fungovala po celou dobu opět výtečně.“
Guy Wilks:“ Byl to dobrý závod se zajímavými souboji. Ze začátku jsme se trochu učili, nyní se již moc těšíme do Argentiny.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?