Po dvou etapách vede Martin Prokop S-WRC

Ford Fiesta S2000
Ford Fiesta S2000, foto: BPA/Miloš Rybář
iAdam 7. března 2010 08:00
Sdílej:

Martin Prokop s Janem Tománkem a vozem Ford Fiesta S2000 v barvách Czech Ford National Teamu zvládli skvěle sobotní etapu Mexické rally 2010 a ujali se vedení v průběžném hodnocení S-WRC.

V sobotu byla na programu Mexické rally 2010 nejdelší etapa soutěže, v jejímž rámci posádky absolvovaly téměř 159 měřených kilometrů rozdělených do 9 rychlostních zkoušek. Na jednotlivých vložkách dosahovali v sobotu nejrychlejších časů především jezdci, kteří v pátek nabrali výraznou ztrátu, zatímco posádka Czech Ford National Teamu pokračovala ve svých vyrovnaných výkonech, pravidelně porážela po pátku vedoucího Xaviera Ponse a po druhé sobotní vložce Španěla připravila o vedení v hodnocení účastníků mistrovství světa vozů kategorie Super 2000 (S-WRC). Po páteční etapě plné těžkostí, kterou česká posádka absolvovala s bolestmi hlavy způsobenými výpary z unikajícího paliva, byl Martin Prokop v sobotu o poznání spokojenější. Martin Prokop s Jan Tománkem se navíc posunuli na 8. místo v absolutním pořadí soutěže a jihlavský jezdec tak má nadosah první body do celkového hodnocení mistrovství světa rally ve své kariéře. V neděli jsou na programu tři závěrečné testy o celkové délce 51,49 km. Pořadatelé totiž z bezpečnostních důvodů zrušili sedmikilometrovou RZ 20 Sauz Seco. Přesto bude třetí etapa velice náročná. Martin Prokop o nedělních vložkách po seznamovacích jízdách prohlásil, že jsou ďábelské a že v mistrovství světa zatím nic zrádnějšího neviděl. Výsledky soutěže budeme znát v neděli 7. března okolo 19. hodin středoevropského času. Martin Prokop: „V pátek večer se nám podařilo opravit většinu škod na autě a dnes ráno se zdálo, že je vše v pořádku. Auto fungovalo skvěle. Jen jsem si dávalpozor na to, abych nikde nezavadil o zem olejovou vanou, to by mohlo být zlé. Navíc jsem byl dopoledne trochu naštvaný, protože jsme se párkrát dostali do prachu zvířeného Xeviho vozem a to jsme pak moc neviděli, ale samozřejmě máme radost, že jsme se ujali vedení. Zatím je to z našeho pohledu skvělé. Budeme se snažit tuto pozici udržet, ale určitě ne za každou cenu. Sám Pons odpoledne přiznal, že jede úplně naplno a hodně riskuje, takže to bude těžké. My do takového rizika jít nechceme, chceme získat důležité body. Uvidíme, jak zítra všechno dopadne.“ Zpravodajství z průběhu Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televizní stanice SPORT 5. O víkendu a v pondělí jsou na programu sestřihy jednotlivých etap a ve středu po soutěži pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března. Průběžné pořadí Mexické rally 2010 po 2. etapě (S-WRC): 1. M. Prokop - J. Tománek (CZE; Ford Fiesta S2000) 3:25:17,6 hod 2. X. Pons - A. Haro (ESP; Ford Fiesta S2000) + 4,8 s 3. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini (QAT/ITA; Škoda Fabia S2000) + 2:11,6 min 4. A. Llovera - B. Rozada (AND/ESP; Fiat Grande Punto S2000) + 31:30,5 min 5. E. Brynildsen - C. Menkerud (NOR; Škoda Fabia S2000) + 34:05,0 min

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.