Ačkoliv posádku Martin Prokop - Jan Tománek trápil téměř po celou první etapu Mexické rally silný zápach benzinu uvnitř jejich Fordu Fiesta S2000, dokázala dvojice Czech Ford National Teamu vyhrát jednu erzetu a drží druhé místo v průběžném hodnocení S-WRC.
Mexická rally 2010 odstartovala v pátek 5. března první etapou, kterou tvořilo 137 měřených kilometrů rozdělených do 9 rychlostních zkoušek. Do první etapy vyrážely posádky za jasného počasí už v sedm hodin ráno, kdy se teplota vzduchu pohybovala okolo 10°C, ale v poledne se rtuť teploměru vyšplhala až k 26°C. Martin Prokop s Janem Tománkem přijížděli se svou Fiestou S2000 do prvního servisu po RZ 3 se smíšenými pocity. Posádka Czech Ford National Teamu prožila stresující chvíle, když na třetí vložce naplnil vůz zápach benzinu, v průběžném pořadí S-WRC přesto držela - i díky nejrychlejšímu času na RZ 2 - druhou příčku.Problém se ale týmu nepodařilo v servisu vyřešit a Martin Prokop si na zápach benzinu stěžoval i v průběhu odpolední sekce. Po RZ 5 sice jihlavský jezdec klesl ze druhé na třetí pozici, po odstoupení dosud vedoucího Poláka Kosciuszka na následující vložce se ale na druhé místo vrátil a udržel jej až do cíle první etapy. V jejím závěru se navíc Martin s Jendou blýskli nejrychlejším časem mezi účastníky S-WRC na superspeciálce, která uzavírala program prvního dne Mexické rally. Do druhého dne Mexické rally navíc odstartuje se ztrátou pouhých osmi sekund na vedoucího Xaviera Ponse s další Fiestou S2000.Martin Prokop: "Na třetí erzetě jsme ve vysoké rychlosti tvrdě trefili kámen, který na trať vyhodilo před námi jedoucí auto. Byl to takový náraz, že nás to vyhodilo do vzduchu. Bohužel při tom došlo k poškození spodní části motorového prostoru, hlavně je poškozená olejová vana. Musíme s tím jet a dávat velký pozor, protože víme, že pokud se bude něco podobného opakovat, znamenalo by to pro nás konec. Ve večerním servisu zkoušíme nějaké fígle, jak škody minimalizovat, tak uvidíme.""Po celý den někde utíkal benzin a v autě to šíleně zapáchalo, takže nás bolí hlava a štípou oči. Hrůza. Je to spíš boj o přežití než závody. Odpoledne nás navíc vystrašila kontrolka tlaku oleje. Naštěstí se ukázalo, že chyba byla jen v čidle.""Musím říct, že prakticky nesleduji výsledky, jak si vedou ostatní. Prostě se jen snažíme držet na trati, hlídáme teploty, a snažíme se dostat do cíle. V mistrovství světa jsem už něco zažil a viděl, ale musím říct, že tohle je vážně extrémně těžká rally."V sobotu čeká na posádky celkem 80 měřených kilometrů rozdělených do 9 rychlostních zkoušek. Sobotní erzety mají extrémně kluzký povrch a budou velice zrádné.Zpravodajství z průběhu Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televizní stanice SPORT 5. O víkendu a v pondělí jsou na programu sestřihy jednotlivých etap a ve středu po soutěži pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.Průběžné pořadí Mexické rally 2010 po 1. etapě (S-WRC):
1. X. Pons - A. Haro (ESP; Ford Fiesta S2000) 1:31:23,6 hod2. M. Prokop - J. Tománek (Ford Fiesta S2000) + 8,0 s3. N. Al-Attiyah - G. Bernacchini (QAT/ITA; Škoda Fabia S2000) + 1:18,7 min4. M. Kosciuszko - M. Szczepaniak (POL; Ford Fiesta S2000) + 19:19,7 min5. A. Llovera - B. Rozada (Fiat Grande Punto S2000) + 23:11,2 min
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.