Druhý podnik serie Intercontinental Rally Challenge (IRC) poznamenalo na úvod soutěže nevlídné počasí, pro vytrvalé a silné deště byl zrušen čtvrteční prolog a tak se závodníci poprvé postavili na start v pátek ráno.
Na programu bylo sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 97,5km a přestože panovaly obavy o stav trati, ta téměř vyschla a na jezdce čekala mimořádně rychlá soutěž, kdy dle svých slov používají „jen“ pátý a šestý rychlostní stupeň.Hned úvodní rychlostní zkouška znamenala smolný start pro Juho Hänninena z továrního týmu Škoda Motorsport, který měl na druhém kilometru defekt levého zadního kola a ztratil zhruba 90 vteřin. Přestože pak zajížděl časy mezi nejlepšími třemi, patří mu po prvním dni „pouze“ čtvrtá příčka se ztrátou 1:40 min na vedoucího Krise Meeka. Týmový kolega Jan Kopecký zajíždí od začátku časy na třetí až čtvrté pozici a po prvním dnu je celkově třetí se ztrátou rovné minuty. Angličan Guy Wilks jezdící se Škodou Fabia Super 2000 za tým Škoda UK Motorsport figuruje po prvním dnu na vynikajícím druhém místě, půl minuty za vedoucím jezdcem.V sobotní závěrečné etapě je na programu osm erzet a 119 ostrých kilometrů.Jan Kopecký: “Zdejší trať je hodně rychlá, podobná Finsku, je třeba si na tu rychlost trochu zvyknout. Zítra je před námi ještě dlouhý den s více točivým profilem trati.“Juho Hänninen: “Soutěž pro nás nezačala nejlépe, defekt kola hned na začátku první erzety nám na pohodě nepřidal a už vůbec ne na umístění. Jel jsem pak trochu opatrněji, neměli jsme již k dispozici rezervní kolo. Kris jede fantasticky, má můj velký respekt.“
tisková zpráva: www.skoda-auto.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.