Kopecký po prvním dnu třetí, Hänninen čtvrtý

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: www.ircseries.com
iM2 6. března 2010 00:18
Sdílej:

Druhý podnik serie Intercontinental Rally Challenge (IRC) poznamenalo na úvod soutěže nevlídné počasí, pro vytrvalé a silné deště byl zrušen čtvrteční prolog a tak se závodníci poprvé postavili na start v pátek ráno.

Na programu bylo sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 97,5km a přestože panovaly obavy o stav trati, ta téměř vyschla a na jezdce čekala mimořádně rychlá soutěž, kdy dle svých slov používají „jen“ pátý a šestý rychlostní stupeň.Hned úvodní rychlostní zkouška znamenala smolný start pro Juho Hänninena z továrního týmu Škoda Motorsport, který měl na druhém kilometru defekt levého zadního kola a ztratil zhruba 90 vteřin. Přestože pak zajížděl časy mezi nejlepšími třemi, patří mu po prvním dni „pouze“ čtvrtá příčka se ztrátou 1:40 min na vedoucího Krise Meeka. Týmový kolega Jan Kopecký zajíždí od začátku časy na třetí až čtvrté pozici a po prvním dnu je celkově třetí se ztrátou rovné minuty. Angličan Guy Wilks jezdící se Škodou Fabia Super 2000 za tým Škoda UK Motorsport figuruje po prvním dnu na vynikajícím druhém místě, půl minuty za vedoucím jezdcem.V sobotní závěrečné etapě je na programu osm erzet a 119 ostrých kilometrů.Jan Kopecký: “Zdejší trať je hodně rychlá, podobná Finsku, je třeba si na tu rychlost trochu zvyknout. Zítra je před námi ještě dlouhý den s více točivým profilem trati.“Juho Hänninen: “Soutěž pro nás nezačala nejlépe, defekt kola hned na začátku první erzety nám na pohodě nepřidal a už vůbec ne na umístění. Jel jsem pak trochu opatrněji, neměli jsme již k dispozici rezervní kolo. Kris jede fantasticky, má můj velký respekt.“

tisková zpráva: www.skoda-auto.cz

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.