Druhý podnik serie Intercontinental Rally Challenge (IRC) poznamenalo na úvod soutěže nevlídné počasí, pro vytrvalé a silné deště byl zrušen čtvrteční prolog a tak se závodníci poprvé postavili na start v pátek ráno.
Na programu bylo sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 97,5km a přestože panovaly obavy o stav trati, ta téměř vyschla a na jezdce čekala mimořádně rychlá soutěž, kdy dle svých slov používají „jen“ pátý a šestý rychlostní stupeň.Hned úvodní rychlostní zkouška znamenala smolný start pro Juho Hänninena z továrního týmu Škoda Motorsport, který měl na druhém kilometru defekt levého zadního kola a ztratil zhruba 90 vteřin. Přestože pak zajížděl časy mezi nejlepšími třemi, patří mu po prvním dni „pouze“ čtvrtá příčka se ztrátou 1:40 min na vedoucího Krise Meeka. Týmový kolega Jan Kopecký zajíždí od začátku časy na třetí až čtvrté pozici a po prvním dnu je celkově třetí se ztrátou rovné minuty. Angličan Guy Wilks jezdící se Škodou Fabia Super 2000 za tým Škoda UK Motorsport figuruje po prvním dnu na vynikajícím druhém místě, půl minuty za vedoucím jezdcem.V sobotní závěrečné etapě je na programu osm erzet a 119 ostrých kilometrů.Jan Kopecký: “Zdejší trať je hodně rychlá, podobná Finsku, je třeba si na tu rychlost trochu zvyknout. Zítra je před námi ještě dlouhý den s více točivým profilem trati.“Juho Hänninen: “Soutěž pro nás nezačala nejlépe, defekt kola hned na začátku první erzety nám na pohodě nepřidal a už vůbec ne na umístění. Jel jsem pak trochu opatrněji, neměli jsme již k dispozici rezervní kolo. Kris jede fantasticky, má můj velký respekt.“
tisková zpráva: www.skoda-auto.cz
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.