Martin Prokop: V Mexiku nás čekají ďábelské rychlostní zkoušky

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Zenios Zeniou
BPA 5. března 2010 16:13
Sdílej:

Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem jsou připraveni na náročnou Mexickou rally. Posádka Czech Ford National Teamu si je po seznamovacích jízdách vědoma zrádnosti místních tratí.

Martina Prokopa s Janem Tománkem čeká druhá soutěž mistrovství světa v rally s novým vozem Ford Fiesta S2000. Po úvodní zimní soutěži v zasněžených lesích Švédska je nyní na programu zrádná šotolina v mexických horách. Posádka Czech Ford National Teamu absolvovala bez vážnějších problémů úterní a středeční seznamovací jízdy i čtvrteční shakedown, zítra se ale na start druhého podniku letošní sezony světového šampionátu v automobilových soutěžích postaví s respektem.Martin Prokop: „Seznamovací jízdy i shakedown ukázaly, jak těžké letošní Mexiko bude. Musím říct, že po tréninku nejsem úplně optimálně naladěný a do závodu půjdu s velkým respektem. Cítím, že závod přinese hodně problémů. Už během seznamovacích jízd odcházely tréninkové vozy; my sami jsme pomáhali dvěma posádkám, kterým začala technika stávkovat.“„Musíme přehodnotit svou taktiku a přizpůsobit ji okolnostem. Minimálně ze začátku určitě nebudeme chtít za každou cenu hrát prim. Tratě jsou nesmírně zrádné s řadou nebezpečných míst. Nejmenším problémem je fakt, že zde nejsou klasické škarpy, ale poměrně hluboké příkopy, do kterých když auto zapadne, dostane ho na cestu už jen jeřáb. Na mnoha místech jsou ale podél poměrně úzké a klikaté tratě rovnou malé rokle. Navíc je zde spousta nelogicky rozmístěných můstků, které nečekáte, ale jakmile vás překvapí, můžete o ně vylomit kolo.“„Obzvlášť těžká bude nedělní etapa. Vůbec se nedá odhadnout, co se v neděli stane. Byl jsem hodně vyčerpaný už po tréninku těchto rychlostních zkoušek. Jsou to opravdu pekelné vložky, řekl bych nejtěžší, co jsem v mistrovství světa viděl.“„Budeme muset být také opatrní v brodech. V oblasti rally pršelo, takže tam, kde bývají malé potoky, jsou teď solidní řeky. Ford zatím nemá vyvinutou klapku na filtr, takže při brutálnějším průjezdu můžeme auto snadno utopit. Nám takto vůz zastavil na shakedownu a chvíli trvalo, než znovu nastartoval. Proto v brodech pojedeme krokem a budeme doufat, že se voda nedostane tam, kam nemá.“„Je jasné, že nás čeká první opravdu těžký závod s Fiestou S2000. Samozřejmě chceme uspět, ale prvním krokem je dojet až do cíle. Pak teprve lze získat důležité body. Na to chceme a budeme neustále myslet.“Zpravodajství z průběhu Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televize SPORT 5. O víkendu a v pondělí jsou na programu sestřihy jednotlivých etap a ve středu po soutěži pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.

tisková zpráva: www.bpa.cz

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.