Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem jsou připraveni na náročnou Mexickou rally. Posádka Czech Ford National Teamu si je po seznamovacích jízdách vědoma zrádnosti místních tratí.
Martina Prokopa s Janem Tománkem čeká druhá soutěž mistrovství světa v rally s novým vozem Ford Fiesta S2000. Po úvodní zimní soutěži v zasněžených lesích Švédska je nyní na programu zrádná šotolina v mexických horách. Posádka Czech Ford National Teamu absolvovala bez vážnějších problémů úterní a středeční seznamovací jízdy i čtvrteční shakedown, zítra se ale na start druhého podniku letošní sezony světového šampionátu v automobilových soutěžích postaví s respektem.Martin Prokop: „Seznamovací jízdy i shakedown ukázaly, jak těžké letošní Mexiko bude. Musím říct, že po tréninku nejsem úplně optimálně naladěný a do závodu půjdu s velkým respektem. Cítím, že závod přinese hodně problémů. Už během seznamovacích jízd odcházely tréninkové vozy; my sami jsme pomáhali dvěma posádkám, kterým začala technika stávkovat.“„Musíme přehodnotit svou taktiku a přizpůsobit ji okolnostem. Minimálně ze začátku určitě nebudeme chtít za každou cenu hrát prim. Tratě jsou nesmírně zrádné s řadou nebezpečných míst. Nejmenším problémem je fakt, že zde nejsou klasické škarpy, ale poměrně hluboké příkopy, do kterých když auto zapadne, dostane ho na cestu už jen jeřáb. Na mnoha místech jsou ale podél poměrně úzké a klikaté tratě rovnou malé rokle. Navíc je zde spousta nelogicky rozmístěných můstků, které nečekáte, ale jakmile vás překvapí, můžete o ně vylomit kolo.“„Obzvlášť těžká bude nedělní etapa. Vůbec se nedá odhadnout, co se v neděli stane. Byl jsem hodně vyčerpaný už po tréninku těchto rychlostních zkoušek. Jsou to opravdu pekelné vložky, řekl bych nejtěžší, co jsem v mistrovství světa viděl.“„Budeme muset být také opatrní v brodech. V oblasti rally pršelo, takže tam, kde bývají malé potoky, jsou teď solidní řeky. Ford zatím nemá vyvinutou klapku na filtr, takže při brutálnějším průjezdu můžeme auto snadno utopit. Nám takto vůz zastavil na shakedownu a chvíli trvalo, než znovu nastartoval. Proto v brodech pojedeme krokem a budeme doufat, že se voda nedostane tam, kam nemá.“„Je jasné, že nás čeká první opravdu těžký závod s Fiestou S2000. Samozřejmě chceme uspět, ale prvním krokem je dojet až do cíle. Pak teprve lze získat důležité body. Na to chceme a budeme neustále myslet.“Zpravodajství z průběhu Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televize SPORT 5. O víkendu a v pondělí jsou na programu sestřihy jednotlivých etap a ve středu po soutěži pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.