Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem jsou připraveni na náročnou Mexickou rally. Posádka Czech Ford National Teamu si je po seznamovacích jízdách vědoma zrádnosti místních tratí.
Martina Prokopa s Janem Tománkem čeká druhá soutěž mistrovství světa v rally s novým vozem Ford Fiesta S2000. Po úvodní zimní soutěži v zasněžených lesích Švédska je nyní na programu zrádná šotolina v mexických horách. Posádka Czech Ford National Teamu absolvovala bez vážnějších problémů úterní a středeční seznamovací jízdy i čtvrteční shakedown, zítra se ale na start druhého podniku letošní sezony světového šampionátu v automobilových soutěžích postaví s respektem.Martin Prokop: „Seznamovací jízdy i shakedown ukázaly, jak těžké letošní Mexiko bude. Musím říct, že po tréninku nejsem úplně optimálně naladěný a do závodu půjdu s velkým respektem. Cítím, že závod přinese hodně problémů. Už během seznamovacích jízd odcházely tréninkové vozy; my sami jsme pomáhali dvěma posádkám, kterým začala technika stávkovat.“„Musíme přehodnotit svou taktiku a přizpůsobit ji okolnostem. Minimálně ze začátku určitě nebudeme chtít za každou cenu hrát prim. Tratě jsou nesmírně zrádné s řadou nebezpečných míst. Nejmenším problémem je fakt, že zde nejsou klasické škarpy, ale poměrně hluboké příkopy, do kterých když auto zapadne, dostane ho na cestu už jen jeřáb. Na mnoha místech jsou ale podél poměrně úzké a klikaté tratě rovnou malé rokle. Navíc je zde spousta nelogicky rozmístěných můstků, které nečekáte, ale jakmile vás překvapí, můžete o ně vylomit kolo.“„Obzvlášť těžká bude nedělní etapa. Vůbec se nedá odhadnout, co se v neděli stane. Byl jsem hodně vyčerpaný už po tréninku těchto rychlostních zkoušek. Jsou to opravdu pekelné vložky, řekl bych nejtěžší, co jsem v mistrovství světa viděl.“„Budeme muset být také opatrní v brodech. V oblasti rally pršelo, takže tam, kde bývají malé potoky, jsou teď solidní řeky. Ford zatím nemá vyvinutou klapku na filtr, takže při brutálnějším průjezdu můžeme auto snadno utopit. Nám takto vůz zastavil na shakedownu a chvíli trvalo, než znovu nastartoval. Proto v brodech pojedeme krokem a budeme doufat, že se voda nedostane tam, kam nemá.“„Je jasné, že nás čeká první opravdu těžký závod s Fiestou S2000. Samozřejmě chceme uspět, ale prvním krokem je dojet až do cíle. Pak teprve lze získat důležité body. Na to chceme a budeme neustále myslet.“Zpravodajství z průběhu Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televize SPORT 5. O víkendu a v pondělí jsou na programu sestřihy jednotlivých etap a ve středu po soutěži pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.
tisková zpráva: www.bpa.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.