Martin Prokop: V Mexiku nás čekají ďábelské rychlostní zkoušky

Prokop, Martin
Prokop, Martin, foto: Zenios Zeniou
BPA 5. března 2010 16:13
Sdílej:

Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem jsou připraveni na náročnou Mexickou rally. Posádka Czech Ford National Teamu si je po seznamovacích jízdách vědoma zrádnosti místních tratí.

Martina Prokopa s Janem Tománkem čeká druhá soutěž mistrovství světa v rally s novým vozem Ford Fiesta S2000. Po úvodní zimní soutěži v zasněžených lesích Švédska je nyní na programu zrádná šotolina v mexických horách. Posádka Czech Ford National Teamu absolvovala bez vážnějších problémů úterní a středeční seznamovací jízdy i čtvrteční shakedown, zítra se ale na start druhého podniku letošní sezony světového šampionátu v automobilových soutěžích postaví s respektem.Martin Prokop: „Seznamovací jízdy i shakedown ukázaly, jak těžké letošní Mexiko bude. Musím říct, že po tréninku nejsem úplně optimálně naladěný a do závodu půjdu s velkým respektem. Cítím, že závod přinese hodně problémů. Už během seznamovacích jízd odcházely tréninkové vozy; my sami jsme pomáhali dvěma posádkám, kterým začala technika stávkovat.“„Musíme přehodnotit svou taktiku a přizpůsobit ji okolnostem. Minimálně ze začátku určitě nebudeme chtít za každou cenu hrát prim. Tratě jsou nesmírně zrádné s řadou nebezpečných míst. Nejmenším problémem je fakt, že zde nejsou klasické škarpy, ale poměrně hluboké příkopy, do kterých když auto zapadne, dostane ho na cestu už jen jeřáb. Na mnoha místech jsou ale podél poměrně úzké a klikaté tratě rovnou malé rokle. Navíc je zde spousta nelogicky rozmístěných můstků, které nečekáte, ale jakmile vás překvapí, můžete o ně vylomit kolo.“„Obzvlášť těžká bude nedělní etapa. Vůbec se nedá odhadnout, co se v neděli stane. Byl jsem hodně vyčerpaný už po tréninku těchto rychlostních zkoušek. Jsou to opravdu pekelné vložky, řekl bych nejtěžší, co jsem v mistrovství světa viděl.“„Budeme muset být také opatrní v brodech. V oblasti rally pršelo, takže tam, kde bývají malé potoky, jsou teď solidní řeky. Ford zatím nemá vyvinutou klapku na filtr, takže při brutálnějším průjezdu můžeme auto snadno utopit. Nám takto vůz zastavil na shakedownu a chvíli trvalo, než znovu nastartoval. Proto v brodech pojedeme krokem a budeme doufat, že se voda nedostane tam, kam nemá.“„Je jasné, že nás čeká první opravdu těžký závod s Fiestou S2000. Samozřejmě chceme uspět, ale prvním krokem je dojet až do cíle. Pak teprve lze získat důležité body. Na to chceme a budeme neustále myslet.“Zpravodajství z průběhu Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televize SPORT 5. O víkendu a v pondělí jsou na programu sestřihy jednotlivých etap a ve středu po soutěži pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.

tisková zpráva: www.bpa.cz

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.