Bývalý juniorský mistr světa, Michal Kosciuszko, vede v polovině první etapy kategorii SWRC. Polák startuje poprvé s Fordem Fiesta S2000, jeho nejbližší pronásledovatel je Prokop (Fiesta S2000).
„Zatím vše probíhá velmi dobře. Zkoušky nejsou tak strašné, jen docela kloužou. Neměl jsem úplně ideální rozpis, takže jsem moc neriskoval. Ve skutečnosti jsem jel velmi opatrně, například na druhé RZ jsem brody projížděl opravdu opatrně. Snažím se sžívat s novým autem, zatím mám za sebou pouze 40km test. To je teď můj hlavní cíl,“ říká Kosciuszko v servisu po první sekci.Druhý v pořadí je náš Martin Prokop, který byl rád, že dokázal svého Forda dostat do servisu: „Ve vysoké rychlosti na RZ3 jsme do něčeho narazili, myslím, že to poškodilo palivový systém. Ve voze byl cítit silný zápach benzínu. V dalším průběhu jsme trefili ještě něco dalšího. Ani nevím jak, ale jsem zpět v servisu. Mechanici budou mít hodně práce.“Třetí místo drží Xevi Pons s další Fiestou S2000. I pro Španěla se jedná o premiérový start s vozem Ford Fiesta. Čtvrtý je Nasser Al-Attiyah, který ztrácí se svou Škodou Fabia S2000 51s.: „Není to jednoduché, protože se musím naučit, jak jezdit s tímto vozem. První tři zkoušky jsem chtěl prostě projet, abych zjistil, jak na tom jsem. V servisu chci společně s inženýry udělat na voze změny, abych ho udělal komfortnějším. Zatím se v něm totiž necítím moc jistě.“Po první RZ byl Nor Eyvind Brynildsen se Škodou Fabia třetí, jenže na RZ2 musel, podobně jako Räikkönen, zastavit, a tak se propadl na poslední (6.) místo v rámci SWRC. Před ním je Llovera s Puntem S2000.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?