AKTUALIZECE V CÍLI: Meeke si udržel náskok před třemi Fábiemi. Hänninen vítězem všech dnešních RZ.
Po RZ 15 Pinhais (cíl):
Předposlení odjetá RZ se opět stala kořistí Hänninena, který si najel 1,6 sekund na průběžně vedoucího Meekea. Kopecký si vyjel třetí místo.
Ani RZ 14, před zrušenou RZ 15 poslední odjetá zkouška, nic na pořadí nezměnila. Další vítězství v RZ si připsal Hänninen, čímž se stal dnes vůbec neporaženým. Meeke druhý, Kopecký opět se třetím časem. POřadí v cíly ukazuje následující tabulka.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 1:42:45,4 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +46,7 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:20,2 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:49,3 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:05,5 6. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +14:00,4 7. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +14:41,8 8. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +18:22,2 9. San Matín J. - Villete M. Subaru Impreza +23:42,6 10. Orige V. - Morales K. Chevrolet Celta +26:23,8
Po RZ 12 Rio Pesqueiro 2:
Na RZ 8 se v pěkném světle ukázal Häninnen, který první dnešní zkoušku vyhrál. O pouhých 5 sekund za ním dorazil do cíle Wilks s další Fábií. Meeke třetí, Kopecký čtvrtý. Posledně jmenovaný dokonce během zkoušky píchnul. To hrálo do karet jeho týmovému kolegovi Häninnenovi a ten díky svému rychlému času na Kopeckého stáhnul na pouhých 3,7 sekund. Boj o třetí místo se tedy dramatizuje. Po zkoušce i nadále vede Meeke. Smůlu měl domácí hrdina Daniel Oliveira. Díky defektu pneumatiky ztratil skoro pět minut a klesl na osmé místo.
RZ 9 byla zrušena.
Po zrušení RZ 9 kvůli záplavám pokračuje dvanáctikilometrovou zkouškou Quatro Barras 1. I v této RZ byl nejrychlejší Hänninen a jeho útoku již Kopecký nebyl schopen odrazit a přenechal mu průběžnou třetí příčku. Druhé a třetí místo v RZ patřilo Britům Meekeovi a Wilksovi. S odtupem 8,4 sekund za vítězem dojel čtvrtý Kopecký. Magalhaes se vyjel pátou příčku, které mu náleží i průběžně.
I třetí dnes odjetá a zatím poslední RZ se odehrála za režie Hänninena. Dnes je Hänninen zatím neporažen a celkově si připisuje čtvrtou výhru v RZ. Další pořadí v RZ je také celkem standartní: Wilks, Meeke, Kopecký a Magalhaes. Posádky se nyní vrací do servisu na závodním okruhu v Curitibě, kde souběžně probíhá Mistrovství světa cestovních vozů na okruzích.
Patnáctikolometrová RZ 12 Rio Pesqueiro 2 je také zrušena. Program pokračuje v 18 hodin našeho času na RZ 13.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 1:20:57,0 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +35,4 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:31,9 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:44,3 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +3:31,5 6. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:13,7 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:36,6 8. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +12:16,4 9. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +14:47,1 10. San Matín J. - Villete M. GM Celta 1400 +18:54,5
Po RZ 7 - Ouro Fino 2:
Během odpolední sekce se v Brazílii na čele nic nezměnilo. Kris Meeke navýšil svůj náskok o dalších zhruba 6s. Ir se radoval z vítězství na 6. a 7. RZ, pouze na RZ5 ho porazil Juho Hänninen. Fin ve službách továrního týmu Škoda se snažil smazat svoji ztrátu způsobenou defektem pneumatiky, kterou nabral během dopoledne. Po RZ6 se posunul před Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000 na čtvrté místo. Zbývající dvě pozice na bedně drží Guy Wilks (na každé RZ až za Meekem) a Jan Kopecký (na všech RZ odpolední sekce 4. čas) s Fabiemi S2000.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 49:17,2 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +32,7 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:00,1 4. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:42,7 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:07,9 6. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +5:58,7 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:16,1 8. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:19,5 9. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +8:53,3 10. Köller B. - Bröering S. GM Celta 1400 +9:16,3
Po RZ 4 - Campo Magro:
Další tři rychlostní zkoušky nic nezměnily na celkovém pořadí soutěže. Všechny tři se staly kořistí obhájce titulu Meekeho, který si včele vytvořil již více jak dvacetivteřinový náskok. Dvěma druhými časy a jedním třetím se blýskl po defektu v první vložce Hänninen, přesto stále okupuje „až“ páté místo. Na druhém místě stále zůstává Guy Wilks, který se pomalu vzdaluje třetímu Janu Kopeckému. Ten zajel tři čtvrté časy a jistí prozatímní třetí místo. Na dalších pozicích bojuje již zmiňovaný Hänninen a Magalhaes. Ostatní na tuto pětici již nestačí a jedou si svou vlastní soutěž.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 29:56,1 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +23,1 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +42,3 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +1:20,9 5. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:36,8 6. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +4:44,0 7. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:51,1 8. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:07,4 9. Tokarski M. - Reginatto L. Peugeot 207 +7:23,0 10. San Martín J. - Villete M. Subaru Impreza Sti +7:42,3
Po RZ 1 - Campo Magro:
Kris Meeke, jakoby chtěl napravit svůj nezdar na Monte Carlu a hned v úvodní rychlostní zkoušce soutěže nasadil ostré tempo.
Na britského pilota nikdo nestačil a ten si hned po první RZ vytvořil náskok 11, 4 sekundy na druhého v pořadí Guye Wilkse. Na třetím místě zahájil Jan Kopecký, před Bruno Magalhaesem a s již větší ztrátou jedoucími Oliveirou a Hänninenem, kterého na úvodní RZ postihl defekt zadní pneumatiky. Proto ztráta více jak jedné minuty.
RZ 1 - Campo Magro 18,85 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 10:17,0 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +11,4 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +18,3 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +30,8 5. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +1:23,2 6. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:26,2 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:56,1 8. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:57,3 9. Dall´A. F. - Dalmut M. Peugeot 207 +2:26,6 10. San Martín J. - Villete M. Subaru Impreza Sti +2:34,7
Druhý podnik letošního IRC a zároveň druhá možnost pro jezdce Škodovky na podiová umístění. Očekávání jsou velká. Výsledky a průběh soutěže můžete sledovat s námi v tomto článku.
O tom jak dopadne tým Škoda Motorsport na Brazilské Rally Internacional de Curitiba se začne rozhodovat na první rychlostní zkoušce už ve 12:55 našeho času.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.