AKTUALIZECE V CÍLI: Meeke si udržel náskok před třemi Fábiemi. Hänninen vítězem všech dnešních RZ.
Po RZ 15 Pinhais (cíl):
Předposlení odjetá RZ se opět stala kořistí Hänninena, který si najel 1,6 sekund na průběžně vedoucího Meekea. Kopecký si vyjel třetí místo.
Ani RZ 14, před zrušenou RZ 15 poslední odjetá zkouška, nic na pořadí nezměnila. Další vítězství v RZ si připsal Hänninen, čímž se stal dnes vůbec neporaženým. Meeke druhý, Kopecký opět se třetím časem. POřadí v cíly ukazuje následující tabulka.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 1:42:45,4 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +46,7 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:20,2 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:49,3 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:05,5 6. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +14:00,4 7. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +14:41,8 8. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +18:22,2 9. San Matín J. - Villete M. Subaru Impreza +23:42,6 10. Orige V. - Morales K. Chevrolet Celta +26:23,8
Po RZ 12 Rio Pesqueiro 2:
Na RZ 8 se v pěkném světle ukázal Häninnen, který první dnešní zkoušku vyhrál. O pouhých 5 sekund za ním dorazil do cíle Wilks s další Fábií. Meeke třetí, Kopecký čtvrtý. Posledně jmenovaný dokonce během zkoušky píchnul. To hrálo do karet jeho týmovému kolegovi Häninnenovi a ten díky svému rychlému času na Kopeckého stáhnul na pouhých 3,7 sekund. Boj o třetí místo se tedy dramatizuje. Po zkoušce i nadále vede Meeke. Smůlu měl domácí hrdina Daniel Oliveira. Díky defektu pneumatiky ztratil skoro pět minut a klesl na osmé místo.
RZ 9 byla zrušena.
Po zrušení RZ 9 kvůli záplavám pokračuje dvanáctikilometrovou zkouškou Quatro Barras 1. I v této RZ byl nejrychlejší Hänninen a jeho útoku již Kopecký nebyl schopen odrazit a přenechal mu průběžnou třetí příčku. Druhé a třetí místo v RZ patřilo Britům Meekeovi a Wilksovi. S odtupem 8,4 sekund za vítězem dojel čtvrtý Kopecký. Magalhaes se vyjel pátou příčku, které mu náleží i průběžně.
I třetí dnes odjetá a zatím poslední RZ se odehrála za režie Hänninena. Dnes je Hänninen zatím neporažen a celkově si připisuje čtvrtou výhru v RZ. Další pořadí v RZ je také celkem standartní: Wilks, Meeke, Kopecký a Magalhaes. Posádky se nyní vrací do servisu na závodním okruhu v Curitibě, kde souběžně probíhá Mistrovství světa cestovních vozů na okruzích.
Patnáctikolometrová RZ 12 Rio Pesqueiro 2 je také zrušena. Program pokračuje v 18 hodin našeho času na RZ 13.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 1:20:57,0 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +35,4 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:31,9 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:44,3 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +3:31,5 6. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:13,7 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:36,6 8. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +12:16,4 9. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +14:47,1 10. San Matín J. - Villete M. GM Celta 1400 +18:54,5
Po RZ 7 - Ouro Fino 2:
Během odpolední sekce se v Brazílii na čele nic nezměnilo. Kris Meeke navýšil svůj náskok o dalších zhruba 6s. Ir se radoval z vítězství na 6. a 7. RZ, pouze na RZ5 ho porazil Juho Hänninen. Fin ve službách továrního týmu Škoda se snažil smazat svoji ztrátu způsobenou defektem pneumatiky, kterou nabral během dopoledne. Po RZ6 se posunul před Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000 na čtvrté místo. Zbývající dvě pozice na bedně drží Guy Wilks (na každé RZ až za Meekem) a Jan Kopecký (na všech RZ odpolední sekce 4. čas) s Fabiemi S2000.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 49:17,2 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +32,7 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:00,1 4. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:42,7 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:07,9 6. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +5:58,7 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:16,1 8. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:19,5 9. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +8:53,3 10. Köller B. - Bröering S. GM Celta 1400 +9:16,3
Po RZ 4 - Campo Magro:
Další tři rychlostní zkoušky nic nezměnily na celkovém pořadí soutěže. Všechny tři se staly kořistí obhájce titulu Meekeho, který si včele vytvořil již více jak dvacetivteřinový náskok. Dvěma druhými časy a jedním třetím se blýskl po defektu v první vložce Hänninen, přesto stále okupuje „až“ páté místo. Na druhém místě stále zůstává Guy Wilks, který se pomalu vzdaluje třetímu Janu Kopeckému. Ten zajel tři čtvrté časy a jistí prozatímní třetí místo. Na dalších pozicích bojuje již zmiňovaný Hänninen a Magalhaes. Ostatní na tuto pětici již nestačí a jedou si svou vlastní soutěž.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 29:56,1 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +23,1 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +42,3 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +1:20,9 5. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:36,8 6. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +4:44,0 7. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:51,1 8. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:07,4 9. Tokarski M. - Reginatto L. Peugeot 207 +7:23,0 10. San Martín J. - Villete M. Subaru Impreza Sti +7:42,3
Po RZ 1 - Campo Magro:
Kris Meeke, jakoby chtěl napravit svůj nezdar na Monte Carlu a hned v úvodní rychlostní zkoušce soutěže nasadil ostré tempo.
Na britského pilota nikdo nestačil a ten si hned po první RZ vytvořil náskok 11, 4 sekundy na druhého v pořadí Guye Wilkse. Na třetím místě zahájil Jan Kopecký, před Bruno Magalhaesem a s již větší ztrátou jedoucími Oliveirou a Hänninenem, kterého na úvodní RZ postihl defekt zadní pneumatiky. Proto ztráta více jak jedné minuty.
RZ 1 - Campo Magro 18,85 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 10:17,0 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +11,4 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +18,3 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +30,8 5. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +1:23,2 6. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:26,2 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:56,1 8. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:57,3 9. Dall´A. F. - Dalmut M. Peugeot 207 +2:26,6 10. San Martín J. - Villete M. Subaru Impreza Sti +2:34,7
Druhý podnik letošního IRC a zároveň druhá možnost pro jezdce Škodovky na podiová umístění. Očekávání jsou velká. Výsledky a průběh soutěže můžete sledovat s námi v tomto článku.
O tom jak dopadne tým Škoda Motorsport na Brazilské Rally Internacional de Curitiba se začne rozhodovat na první rychlostní zkoušce už ve 12:55 našeho času.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?