AKTUALIZECE V CÍLI: Meeke si udržel náskok před třemi Fábiemi. Hänninen vítězem všech dnešních RZ.
Po RZ 15 Pinhais (cíl):
Předposlení odjetá RZ se opět stala kořistí Hänninena, který si najel 1,6 sekund na průběžně vedoucího Meekea. Kopecký si vyjel třetí místo.
Ani RZ 14, před zrušenou RZ 15 poslední odjetá zkouška, nic na pořadí nezměnila. Další vítězství v RZ si připsal Hänninen, čímž se stal dnes vůbec neporaženým. Meeke druhý, Kopecký opět se třetím časem. POřadí v cíly ukazuje následující tabulka.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 1:42:45,4 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +46,7 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:20,2 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:49,3 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +4:05,5 6. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +14:00,4 7. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +14:41,8 8. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +18:22,2 9. San Matín J. - Villete M. Subaru Impreza +23:42,6 10. Orige V. - Morales K. Chevrolet Celta +26:23,8
Po RZ 12 Rio Pesqueiro 2:
Na RZ 8 se v pěkném světle ukázal Häninnen, který první dnešní zkoušku vyhrál. O pouhých 5 sekund za ním dorazil do cíle Wilks s další Fábií. Meeke třetí, Kopecký čtvrtý. Posledně jmenovaný dokonce během zkoušky píchnul. To hrálo do karet jeho týmovému kolegovi Häninnenovi a ten díky svému rychlému času na Kopeckého stáhnul na pouhých 3,7 sekund. Boj o třetí místo se tedy dramatizuje. Po zkoušce i nadále vede Meeke. Smůlu měl domácí hrdina Daniel Oliveira. Díky defektu pneumatiky ztratil skoro pět minut a klesl na osmé místo.
RZ 9 byla zrušena.
Po zrušení RZ 9 kvůli záplavám pokračuje dvanáctikilometrovou zkouškou Quatro Barras 1. I v této RZ byl nejrychlejší Hänninen a jeho útoku již Kopecký nebyl schopen odrazit a přenechal mu průběžnou třetí příčku. Druhé a třetí místo v RZ patřilo Britům Meekeovi a Wilksovi. S odtupem 8,4 sekund za vítězem dojel čtvrtý Kopecký. Magalhaes se vyjel pátou příčku, které mu náleží i průběžně.
I třetí dnes odjetá a zatím poslední RZ se odehrála za režie Hänninena. Dnes je Hänninen zatím neporažen a celkově si připisuje čtvrtou výhru v RZ. Další pořadí v RZ je také celkem standartní: Wilks, Meeke, Kopecký a Magalhaes. Posádky se nyní vrací do servisu na závodním okruhu v Curitibě, kde souběžně probíhá Mistrovství světa cestovních vozů na okruzích.
Patnáctikolometrová RZ 12 Rio Pesqueiro 2 je také zrušena. Program pokračuje v 18 hodin našeho času na RZ 13.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 1:20:57,0 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +35,4 3. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:31,9 4. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:44,3 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +3:31,5 6. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:13,7 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +11:36,6 8. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +12:16,4 9. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +14:47,1 10. San Matín J. - Villete M. GM Celta 1400 +18:54,5
Po RZ 7 - Ouro Fino 2:
Během odpolední sekce se v Brazílii na čele nic nezměnilo. Kris Meeke navýšil svůj náskok o dalších zhruba 6s. Ir se radoval z vítězství na 6. a 7. RZ, pouze na RZ5 ho porazil Juho Hänninen. Fin ve službách továrního týmu Škoda se snažil smazat svoji ztrátu způsobenou defektem pneumatiky, kterou nabral během dopoledne. Po RZ6 se posunul před Bruna Magalhaese s Peugeotem 207 S2000 na čtvrté místo. Zbývající dvě pozice na bedně drží Guy Wilks (na každé RZ až za Meekem) a Jan Kopecký (na všech RZ odpolední sekce 4. čas) s Fabiemi S2000.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 49:17,2 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +32,7 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +1:00,1 4. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:42,7 5. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +2:07,9 6. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +5:58,7 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:16,1 8. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:19,5 9. Tulio R. - Valandro C. Peugeot 207 XS +8:53,3 10. Köller B. - Bröering S. GM Celta 1400 +9:16,3
Po RZ 4 - Campo Magro:
Další tři rychlostní zkoušky nic nezměnily na celkovém pořadí soutěže. Všechny tři se staly kořistí obhájce titulu Meekeho, který si včele vytvořil již více jak dvacetivteřinový náskok. Dvěma druhými časy a jedním třetím se blýskl po defektu v první vložce Hänninen, přesto stále okupuje „až“ páté místo. Na druhém místě stále zůstává Guy Wilks, který se pomalu vzdaluje třetímu Janu Kopeckému. Ten zajel tři čtvrté časy a jistí prozatímní třetí místo. Na dalších pozicích bojuje již zmiňovaný Hänninen a Magalhaes. Ostatní na tuto pětici již nestačí a jedou si svou vlastní soutěž.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 29:56,1 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +23,1 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +42,3 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +1:20,9 5. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:36,8 6. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +4:44,0 7. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +4:51,1 8. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +7:07,4 9. Tokarski M. - Reginatto L. Peugeot 207 +7:23,0 10. San Martín J. - Villete M. Subaru Impreza Sti +7:42,3
Po RZ 1 - Campo Magro:
Kris Meeke, jakoby chtěl napravit svůj nezdar na Monte Carlu a hned v úvodní rychlostní zkoušce soutěže nasadil ostré tempo.
Na britského pilota nikdo nestačil a ten si hned po první RZ vytvořil náskok 11, 4 sekundy na druhého v pořadí Guye Wilkse. Na třetím místě zahájil Jan Kopecký, před Bruno Magalhaesem a s již větší ztrátou jedoucími Oliveirou a Hänninenem, kterého na úvodní RZ postihl defekt zadní pneumatiky. Proto ztráta více jak jedné minuty.
RZ 1 - Campo Magro 18,85 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Meeke K. - Nagle P.. Peugeot 207 S2000 10:17,0 --- 2. Wilks G. - Pugh P. Škoda Fabia S2000 +11,4 3. Kopecký J. - Starý P. Škoda Fabia S2000 +18,3 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +30,8 5. Oliveira D.- Giraudet D. Peugeot 207 S2000 +1:23,2 6. Hänninen J. - Markula M. Škoda Fabia S2000 +1:26,2 7. Scheer E. - Pavinatto G. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:56,1 8. Peredo E. - Bustos C. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:57,3 9. Dall´A. F. - Dalmut M. Peugeot 207 +2:26,6 10. San Martín J. - Villete M. Subaru Impreza Sti +2:34,7
Druhý podnik letošního IRC a zároveň druhá možnost pro jezdce Škodovky na podiová umístění. Očekávání jsou velká. Výsledky a průběh soutěže můžete sledovat s námi v tomto článku.
O tom jak dopadne tým Škoda Motorsport na Brazilské Rally Internacional de Curitiba se začne rozhodovat na první rychlostní zkoušce už ve 12:55 našeho času.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.