AKTUALIZACE V CÍLI: Úplný závěr soutěže obstarala divácká superspeciálka, která se tentokrát nejela jen pro pobavení diváků, ale rozhodovala o postavení dokonce na stupních vítězů!
Po RZ 22 Super Special 5:
Sébastien Loeb si na závěrečné zkoušce pohlídal svůj téměř půl minutový náskok a zvítězil v Mexické rally. Francouz tak získal letošní první vítězství, což ho katapultovalo do čela průběžného pořadí.
Za Loebem se však bojovalo do posledního metru o desetinky sekundy. Petter Solberg nakonec konkurenci na kraťoučké zkoušce doslova deklasoval (druhý Sordo +1,4s) a Sébastiena Ogiera porazil o 1,1s!
Na dalších pozicích se už nic nezměnilo, za zmínku určitě stojí krásné druhé místo Martina Prokopa s Fordem Fiesta S2000. Při premiéře s tímto vozem na šotolině nestačil Martin pouze na bývalého továrního jezdce Citroënu a Subaru Ponse s další Fiestou S2000.
RZ21 Super Special 5 - 4,42 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:42:41,7 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +24,2 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +25,3 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:47,5 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +2:15,1 6. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +2:48,0 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +10:13,4 8. Pons X. - Haro A. Ford Fiesta S2000 +18:44,4 9. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +19:02,0 10. Araujo A. - Ramalho M. Mitsubishi Lancer Evo IX +21:32,5
Po RZ 21 Comanjilla:
Sébastien Loeb dnes sice tempu nestačí, ale jeho náskok je natolik velký, že už udrží své vedení až co cíle a v Mexiku zřejmě vyhraje. Na dva pronásledovatele (Ogiera a Solberga) má náskok přes 26s.
Naopak mezi Petterem Solbergem a Sébastienem Ogierem se rozpoutal opravdu strhující souboj. Mladý Francouz vyhrál dnešní první RZ a dostal se před Pettera, který mu vítězství na RZ oplatil na následující zkoušce, a tak je před závěrem dělí pouze 0,6s ve prospěch Ogiera!
V týmu Ford zafungovala taktika a Jari-Matti Latvala před závěrem zkoušky číslo 21 zpomalil asi na 50s a tím před sebe pustil kolegu Hirvonena. "Letos jsem týmová dvojka," konstatoval v cíli RZ mladý Fin Latvala.
Po RZ18 Super Special 4:
Sébastien Loeb vyhrál na dalších třech testech. Až na poslední superspeciálce byl nejrychlejší Sébastien Ogier. Moc mu to ovšem nepomohlo, protože na Solberga má manko 2,7s. Nor Francouze překonal na 15. zkoušce. Jejich vzájemný odstup však od té doby nenarost na více než 5,5s. Takže oba tvrdě bojují o každou vteřinku. Zřejmě tak tomu bude až do cíle celé rally.
Na dalších místech se nic zajímavého neudálo. Všichni si drží svoje pozice a nikdo na nikoho výrazně neútočí.
RZ14 Ibarrilla - 29,90 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 3:08:49,6 --- 2. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +55,5 3. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +58,2 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:43,9 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:59,9 6. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +2:25,2 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +9:11,8 8. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +16:28,0 9. Pons X. - Haro A. Ford Fiesta S2000 +16:32,8 10. Araujo A. - Ramalho M. Mitsubishi Lancer Evo IX +18:04,7
Po RZ14 - Ibarrilla 2:
14. rychlostní zkoušku soutěže vyhrál Sébastien Loeb a na Solberga najel dalších 14s. Rychlejší než Nor byl i Ogier (o 3,7s) a dostal se tak před Pettera o 1,6s. Jinak se nic zvláštního neudálo. Nás může těšit průběžně osmá pozice Martina Prokopa, který vede SWRC. Martin se na průběžné první místo posunul po technických problémech Ponse.
RZ14 Ibarrilla - 29,90 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC 2:33:56,4 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +30,5 3. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC +32,1 4. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:28,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:43,7 6. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +2:04,3 7. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +7:30,2 8. Prokop M. - Tománek J. Ford Fiesta S2000 +13:46,6 9. Pons X. - Haro A. Ford Fiesta S2000 +13:52,3 10. Araujo A. - Ramalho M. Mitsubishi Lancer Evo IX +14:33,5
Po RZ 13 - Coca-Cola Street Stage 2:
Francouz, Sébastien Loeb, zahájil fenomenálně sobotní etapu rally Mexico. Ve všech čtyřech testech dopolední sekce totiž nenašel přemožitele a svoji ztrátu 30s už smazal a je na čele. Petter Solberg se sice snaží, seč mu síly stačí, ale zuby nehty drží za zády dalšího Francouze, Ogiera. Nor má na mladíka ve službách Citroënu náskok 2s.
Hned první RZ dne byla konečná pro trojici jezdců: Wilsona, Blocka a Sorda. Wilson skončil mimo trať, Block poškodil zavěšení a Sorda zradil vůz. Všichni už jsou mimo.
Zatím to nevypadá na útok ze strany továrních Fordů. Oba jezdci sice ve srovnání se včerejšími časy zrychlili, nicméně zatím na špici nemají. Díky vypadnutí Sorda se ovšem oba Finové o místo posunuli, takže jsou na čtvrtém (Latvala), respektive pátém místě (Hirvonen). Záda jim kryje Henning Solberg.
Po RZ9 - Super Special 2:
Tolik předpovídané taktické rošády se nakonec v Mexiku nekonaly! Důvod je zcela jasný: V čele jsou jezdci, u nichž se to nečekalo. Petter Solberg se udržel v čele soutěže i po odpolední sekci měřených testů. Nor zvítězil v dalších dvou RZ a udržuje si náskok zhruba 15s na Ogiera a něco málo pod 30s na Loeba.
Odpolední sekce výborně sedla mladíkovi z Juniorského týmu Citroënu, Sébastienu Ogierovi. Francouz vyhrál dva klasické a dva divácké testy a i nadále drží v šachu svého slavnějšího a zkušenějšího krajana Loeba. Ten zaznamenal nejlépe druhé časy za Ogierem. Jeho ztráta na čelo je po páteční etapě 27,5s.
Čtvrtou příčku drží týmová dvojka Citroënu, Dani Sordo, který ztrácí na čelo 40s. Hned za ním už začínají posádky Fordu, po pátku je nejrychlejší Latvala, který ztrácí rovnou minutu a na kolegu Hirvonena má náskok 30s. Jako stín jedničky Fordu se dnes pohybuje Henning Solberg, který po pátku zaostává za Mikkem o 6s.
Nás může těšit průběžná dvanáctá (druhá v SWRC) příčka Martina Prokopa s Fiestou S2000.
RZ9 Super Special 2 - 2,21 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC 1:23:39,9 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +15,0 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +27,5 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +40,8 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +1:01,2 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +1:31,5 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +1:37,5 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +2:47,2 9. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +4:19,8 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 08 +4:33,3
Po RZ3 - El Cubilete 1:
Petter Solberg využívá své dobré startovní pozice (startuje dnes jako 9.). Nor si za volantem soukromé C4 WRC během tří měřených testů vypracoval náskok 17,4s na čele soutěže. Jeho nejbližším pronásledovatelem je Francouz Ogier (5. na trati), který si taktéž pochvaluje svoje postavení na trati. Výkony Ogiera (na všech RZ druhý čas za Solbergem) jsou letos zatím milým překvapením.
Až na třetí RZ se dostal Sébastien Loeb před svého kolegu, Daniho Sorda. Můžeme však očekávat, že pokud by tomu tak bylo i na konci dne, tak se pozice obou továrních jezdců opět otočí. Zatím poměrně slabším výkonem se prezentují oba tovární Fordy, když jejich maximul je zatím až 4. pozice z 3. RZ, kterou zajel Latvala. Týmová dvojka je před Hirvonenem o 15s, ovšem i zde můžeme na konci dne očekávat týmovou režii.
Na solidní 9. příčce se drží Ken Block, zatím nepředvádí nic extra, ale nezklamal. Zato Kimi Räikkönen (po RZ1 desátý) ztratil hned na druhém testu 35 minut a je tak prakticky bez šanci na solidní umístění. Podle vyjádření Citroënu se jednalo o mechanický problém, který nastal po dvou skocích.
RZ3 El Cubilete 1 - 18,98 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Mills P. Citroën C4 WRC 39:46,7 --- 2. Ogier S. - Ingrassia J. Citroën C4 WRC +17,4 3. Loeb S. - Elena D. Citroën C4 WRC +26,2 4. Sordo D. - Marti M. Citroën C4 WRC +28,5 5. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 09 +38,8 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 09 +54,1 7. Solberg H. - Minor I. Ford Focus RS WRC 08 +1:00,7 8. Wilson M. - Martin S. Ford Focus RS WRC 08 +1:26,7 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Focus RS WRC 08 +1:42,1 10. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 08 +2:24,8
Start první rychlostní zkoušky je naplánován na pátek ve 14:28 hodin středoevropského času. Vzhledem k časovému posunu je cíl první etapy po jedenácté hodině večerní našeho času.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.