AKTUALIZACE V CÍLI: Úplný závěr soutěže obstarala divácká superspeciálka, která se tentokrát nejela jen pro pobavení diváků, ale rozhodovala o postavení dokonce na stupních vítězů!
Po RZ 22 Super Special 5:
Sébastien Loeb si na závěrečné zkoušce pohlídal svůj téměř půl minutový náskok a zvítězil v Mexické rally. Francouz tak získal letošní první vítězství, což ho katapultovalo do čela průběžného pořadí.
Za Loebem se však bojovalo do posledního metru o desetinky sekundy. Petter Solberg nakonec konkurenci na kraťoučké zkoušce doslova deklasoval (druhý Sordo +1,4s) a Sébastiena Ogiera porazil o 1,1s!
Na dalších pozicích se už nic nezměnilo, za zmínku určitě stojí krásné druhé místo Martina Prokopa s Fordem Fiesta S2000. Při premiéře s tímto vozem na šotolině nestačil Martin pouze na bývalého továrního jezdce Citroënu a Subaru Ponse s další Fiestou S2000.
RZ21 Super Special 5 - 4,42 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Po RZ 21 Comanjilla:
Sébastien Loeb dnes sice tempu nestačí, ale jeho náskok je natolik velký, že už udrží své vedení až co cíle a v Mexiku zřejmě vyhraje. Na dva pronásledovatele (Ogiera a Solberga) má náskok přes 26s.
Naopak mezi Petterem Solbergem a Sébastienem Ogierem se rozpoutal opravdu strhující souboj. Mladý Francouz vyhrál dnešní první RZ a dostal se před Pettera, který mu vítězství na RZ oplatil na následující zkoušce, a tak je před závěrem dělí pouze 0,6s ve prospěch Ogiera!
V týmu Ford zafungovala taktika a Jari-Matti Latvala před závěrem zkoušky číslo 21 zpomalil asi na 50s a tím před sebe pustil kolegu Hirvonena. "Letos jsem týmová dvojka," konstatoval v cíli RZ mladý Fin Latvala.
Po RZ18 Super Special 4:
Sébastien Loeb vyhrál na dalších třech testech. Až na poslední superspeciálce byl nejrychlejší Sébastien Ogier. Moc mu to ovšem nepomohlo, protože na Solberga má manko 2,7s. Nor Francouze překonal na 15. zkoušce. Jejich vzájemný odstup však od té doby nenarost na více než 5,5s. Takže oba tvrdě bojují o každou vteřinku. Zřejmě tak tomu bude až do cíle celé rally.
Na dalších místech se nic zajímavého neudálo. Všichni si drží svoje pozice a nikdo na nikoho výrazně neútočí.
RZ14 Ibarrilla - 29,90 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas
Po RZ14 - Ibarrilla 2:
14. rychlostní zkoušku soutěže vyhrál Sébastien Loeb a na Solberga najel dalších 14s. Rychlejší než Nor byl i Ogier (o 3,7s) a dostal se tak před Pettera o 1,6s. Jinak se nic zvláštního neudálo. Nás může těšit průběžně osmá pozice Martina Prokopa, který vede SWRC. Martin se na průběžné první místo posunul po technických problémech Ponse.
RZ14 Ibarrilla - 29,90 km
Pořadí po RZ
Po RZ 13 - Coca-Cola Street Stage 2:
Francouz, Sébastien Loeb, zahájil fenomenálně sobotní etapu rally Mexico. Ve všech čtyřech testech dopolední sekce totiž nenašel přemožitele a svoji ztrátu 30s už smazal a je na čele. Petter Solberg se sice snaží, seč mu síly stačí, ale zuby nehty drží za zády dalšího Francouze, Ogiera. Nor má na mladíka ve službách Citroënu náskok 2s.
Hned první RZ dne byla konečná pro trojici jezdců: Wilsona, Blocka a Sorda. Wilson skončil mimo trať, Block poškodil zavěšení a Sorda zradil vůz. Všichni už jsou mimo.
Zatím to nevypadá na útok ze strany továrních Fordů. Oba jezdci sice ve srovnání se včerejšími časy zrychlili, nicméně zatím na špici nemají. Díky vypadnutí Sorda se ovšem oba Finové o místo posunuli, takže jsou na čtvrtém (Latvala), respektive pátém místě (Hirvonen). Záda jim kryje Henning Solberg.
Po RZ9 - Super Special 2:
Tolik předpovídané taktické rošády se nakonec v Mexiku nekonaly! Důvod je zcela jasný: V čele jsou jezdci, u nichž se to nečekalo. Petter Solberg se udržel v čele soutěže i po odpolední sekci měřených testů. Nor zvítězil v dalších dvou RZ a udržuje si náskok zhruba 15s na Ogiera a něco málo pod 30s na Loeba.
Odpolední sekce výborně sedla mladíkovi z Juniorského týmu Citroënu, Sébastienu Ogierovi. Francouz vyhrál dva klasické a dva divácké testy a i nadále drží v šachu svého slavnějšího a zkušenějšího krajana Loeba. Ten zaznamenal nejlépe druhé časy za Ogierem. Jeho ztráta na čelo je po páteční etapě 27,5s.
Čtvrtou příčku drží týmová dvojka Citroënu, Dani Sordo, který ztrácí na čelo 40s. Hned za ním už začínají posádky Fordu, po pátku je nejrychlejší Latvala, který ztrácí rovnou minutu a na kolegu Hirvonena má náskok 30s. Jako stín jedničky Fordu se dnes pohybuje Henning Solberg, který po pátku zaostává za Mikkem o 6s.
Nás může těšit průběžná dvanáctá (druhá v SWRC) příčka Martina Prokopa s Fiestou S2000.
RZ9 Super Special 2 - 2,21 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas
Po RZ3 - El Cubilete 1:
Petter Solberg využívá své dobré startovní pozice (startuje dnes jako 9.). Nor si za volantem soukromé C4 WRC během tří měřených testů vypracoval náskok 17,4s na čele soutěže. Jeho nejbližším pronásledovatelem je Francouz Ogier (5. na trati), který si taktéž pochvaluje svoje postavení na trati. Výkony Ogiera (na všech RZ druhý čas za Solbergem) jsou letos zatím milým překvapením.
Až na třetí RZ se dostal Sébastien Loeb před svého kolegu, Daniho Sorda. Můžeme však očekávat, že pokud by tomu tak bylo i na konci dne, tak se pozice obou továrních jezdců opět otočí. Zatím poměrně slabším výkonem se prezentují oba tovární Fordy, když jejich maximul je zatím až 4. pozice z 3. RZ, kterou zajel Latvala. Týmová dvojka je před Hirvonenem o 15s, ovšem i zde můžeme na konci dne očekávat týmovou režii.
Na solidní 9. příčce se drží Ken Block, zatím nepředvádí nic extra, ale nezklamal. Zato Kimi Räikkönen (po RZ1 desátý) ztratil hned na druhém testu 35 minut a je tak prakticky bez šanci na solidní umístění. Podle vyjádření Citroënu se jednalo o mechanický problém, který nastal po dvou skocích.
RZ3 El Cubilete 1 - 18,98 km
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
Start první rychlostní zkoušky je naplánován na pátek ve 14:28 hodin středoevropského času. Vzhledem k časovému posunu je cíl první etapy po jedenácté hodině večerní našeho času.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.