Trio jezdců s Fabiemi S2000, Juho Hänninen, Jan Kopecký a Guy Wilks, obsadili první tři příčky na shakedownu Rally Internacional de Curitiba, třetím podniku IRC.
Na pětikilometrovém shakedownu byli nejrychlejší jezdci na Fabiích v pořadí Juho Hänninen, Jan Kopecký a Guy Wilks. Trať shakedownu byla po nočním dešti blátivá a kluzká, byla tak v některých místech nepředvídatelná. Jan Kopecký v cíli řekl: „Kvůli nočnímu dešti to bylo v některých místech kluzké, to znamenalo, že se často měnila přilnavost. Trať spíše odpovídala podmínkám, které můžeme očekávat během druhého dne soutěže, takže jsem to mohl pojmout jako trénink. Řízení auta bylo docela OK.“Guy Wilks, který na soutěži bude startovat pod hlavičkou Škoda UK Motorsport, byl třetí a v cíli řekl: „Bylo to přínosné, protože jsem získal důvěru za volantem auta. Mohli jsme také zapracovat na rozdílných nastaveních tlumičů.“Bruno Magalhaes, který bude startovat s Peugeotem Portugal 207 S2000, byl čtvrtý. Nebyl však spokojen s tím, že neměl více času na projetí shakedownu poté, co se vrátil ze servisu, který je v Autodromo de Curitiba. „Dva průjezdy mi nestačily, protože člověk hlavně potřebuje kilometry za volantem, aby získal důvěru a zkontroloval všechny komponenty,“ řekl Magalhaes.Kris Meeke, jezdec týmu Peugeot UK a loňský vítěz tohoto podniku, se rozhodl do shakedownu ani nenastoupit. Důvod? Dvouhodinové odložení startu shakedownu kvůli čekání na příjezd základní lékařské pomoci pro případ nouze.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?