Trio jezdců s Fabiemi S2000, Juho Hänninen, Jan Kopecký a Guy Wilks, obsadili první tři příčky na shakedownu Rally Internacional de Curitiba, třetím podniku IRC.
Na pětikilometrovém shakedownu byli nejrychlejší jezdci na Fabiích v pořadí Juho Hänninen, Jan Kopecký a Guy Wilks. Trať shakedownu byla po nočním dešti blátivá a kluzká, byla tak v některých místech nepředvídatelná. Jan Kopecký v cíli řekl: „Kvůli nočnímu dešti to bylo v některých místech kluzké, to znamenalo, že se často měnila přilnavost. Trať spíše odpovídala podmínkám, které můžeme očekávat během druhého dne soutěže, takže jsem to mohl pojmout jako trénink. Řízení auta bylo docela OK.“Guy Wilks, který na soutěži bude startovat pod hlavičkou Škoda UK Motorsport, byl třetí a v cíli řekl: „Bylo to přínosné, protože jsem získal důvěru za volantem auta. Mohli jsme také zapracovat na rozdílných nastaveních tlumičů.“Bruno Magalhaes, který bude startovat s Peugeotem Portugal 207 S2000, byl čtvrtý. Nebyl však spokojen s tím, že neměl více času na projetí shakedownu poté, co se vrátil ze servisu, který je v Autodromo de Curitiba. „Dva průjezdy mi nestačily, protože člověk hlavně potřebuje kilometry za volantem, aby získal důvěru a zkontroloval všechny komponenty,“ řekl Magalhaes.Kris Meeke, jezdec týmu Peugeot UK a loňský vítěz tohoto podniku, se rozhodl do shakedownu ani nenastoupit. Důvod? Dvouhodinové odložení startu shakedownu kvůli čekání na příjezd základní lékařské pomoci pro případ nouze.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?