Petter Solberg vyhrál dnešní shakedown v Mexiku. Za Norem se soukromou C4 WRC se seřadily všechny čtyři vozy týmů Citroën. Nejlepší Ford, s Hirovnenem za volantem, byl až na 6. místě. Překvapil Räikkönen, který byl 5.!
Dnešní shakedown se nesl ve znamení Citroënu, který opanoval výsledkovou listinu. Ford obsadil zbývající pozice v TOP10. Nejpomalejším jezdcem na Focusu WRC byl Block, který byl 11. Z vítězství v kategorii SWRC se radoval Brynildsen s Fabii S2000.Shakedown poznamenal jeden brod, ve kterém uvízl ne jeden závodní speciál. Vyprávět by o tom mohli například jezdci na Fiestách S2000 (Prokop, Kosciuszko nebo Pons). Brodem protéká velké množství vody, protože v oblasti dlouho pršelo. Například Matthew Wilson přiznal, že musí vodou projíždět na první rychlostní stupeň.Trať shakedownu byla dlouhá 5,13km a byla od servisu, který je ve městě Leon, vzdálená 15km. Šotolina byla po vydatných deštích ještě vlhká, jinak svítilo slunce a teplota se pohybovala kolem 26 stupňů Celasia.Shakedown:1. P. SOLBERG. Citroen C4 WRC. 2:51.72. SORDO. Citroen C4 WRC. 2:51.83. OGIER. Citroen C4 WRC. 2:51.94. LOEB. Citroen C4 WRC. 2:52.55. RAIKKONEN. Citroen C4 WRC. 2:54.26. HIRVONEN. Ford Focus RS WRC 09. 2:55.37. H.SOLBERG. Ford Focus RS WRC 08. 2:56.28. VILLAGRA. Ford Focus RS WRC 08. 2:56.49. WILSON. Ford Focus RS WRC 08. 2:59.910. LATVALA. Ford Focus RS WRC 09. 3:00.111. BLOCK. Ford Focus RS WRC 08. 3:04.6
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?