Jari-Matti Latvala, jezdec týmu BP Ford Abu Dhabi, je připraven obětovat svoje šance na vítězství v Rally Mexico na úkor týmového kolegy, Mikky Hirvonena.
Latvala, týmová dvojka Fordu, řekl, že je schopen pokusit se dostat do vedení v Rally Mexico na konci prvního dne, aby tak pomohl týmovému kolegovi Hirvonenovi. Vedení po prvním dni totiž znamená nevýhodu v podobě čištění tratě ostatním jezdcům v průběhu druhého dne. Podobně se situace vyvíjela i v roce 2008, kdy byl po prvním dni první Latvala, který však ztratil všechny naděje na dobrý výsledek v průběhu druhé etapy díky problémům s turbem. „Jsem připraven to udělat. Jsem týmová dvojka, takže moji prací je pomáhat Mikkovi. Kdyby se naskytla nějaká výhoda, tak se musíme podívat na možnosti a zkusit pomoci Mikkovi tím, že pojedeme jako první auto,“ řekl Latvala pro server www.wrc.com.
Po prohlídce tratí přímo na místě Mikko potvrdil, že právě taktika bude hrát asi rozhodující roli. „Tratě jsou opravdu podobné těm z minule. Nejvíc se bude rozhodovat v sobotu a v neděli. Kvůli těmto dvěma etapám se v pátek pojede takticky. Jako vedoucí jezdec průběžného pořadí budu v pátek startovat jako první, takže po taktické stránce toho moc neovlivním. Doufám, že na konci páteční etapy nebudu v čele, ale jak jsem řekl, není to v mých rukou,“ říká Hirvonen.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?