Jari-Matti Latvala, jezdec týmu BP Ford Abu Dhabi, je připraven obětovat svoje šance na vítězství v Rally Mexico na úkor týmového kolegy, Mikky Hirvonena.
Latvala, týmová dvojka Fordu, řekl, že je schopen pokusit se dostat do vedení v Rally Mexico na konci prvního dne, aby tak pomohl týmovému kolegovi Hirvonenovi. Vedení po prvním dni totiž znamená nevýhodu v podobě čištění tratě ostatním jezdcům v průběhu druhého dne. Podobně se situace vyvíjela i v roce 2008, kdy byl po prvním dni první Latvala, který však ztratil všechny naděje na dobrý výsledek v průběhu druhé etapy díky problémům s turbem. „Jsem připraven to udělat. Jsem týmová dvojka, takže moji prací je pomáhat Mikkovi. Kdyby se naskytla nějaká výhoda, tak se musíme podívat na možnosti a zkusit pomoci Mikkovi tím, že pojedeme jako první auto,“ řekl Latvala pro server www.wrc.com.
Po prohlídce tratí přímo na místě Mikko potvrdil, že právě taktika bude hrát asi rozhodující roli. „Tratě jsou opravdu podobné těm z minule. Nejvíc se bude rozhodovat v sobotu a v neděli. Kvůli těmto dvěma etapám se v pátek pojede takticky. Jako vedoucí jezdec průběžného pořadí budu v pátek startovat jako první, takže po taktické stránce toho moc neovlivním. Doufám, že na konci páteční etapy nebudu v čele, ale jak jsem řekl, není to v mých rukou,“ říká Hirvonen.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?