Po úspěšné premiéře v šampionátu S-WRC, kterou Czech Ford National Team ve Švédsku ozdobil třetím místem, čeká posádku Martin Prokop - Jan Tománek další soutěž v Mexiku.
Úřadující juniorský mistr světa v rally Martin Prokop debutoval v polovině února ve Švédsku za volantem nového Fordu Fiesta S2000 a v úvodním podniku premiérového ročníku mistrovství světa v rally vozů kategorie Super 2000 (S-WRC) si s navigátorem Janem Tománkem počínali skvěle. V sobotu večer dokázali vyhrát závěrečnou rychlostní zkoušku druhé etapy Švédské rally v absolutním pořadí a stali se tak historicky první posádkou, která s vozem třídy S2000 při soutěži mistrovství světa vyhrála některý z měřených úseků. Martin Prokop se navíc stal teprve třetím českým soutěžním jezdcem, který si ve světovém šampionátu připsal nejrychlejší čas na rychlostní zkoušce.Ze zasněžených skandinávských tratí se soutěžácká elita nyní stěhuje na vysokohorské šotolinové tratě do Mexika. Mexická rally se do kalendáře vrací po roční přestávce a letos bude jediným podnikem MS rally na americkém kontinentu. V okolí Leonu se v rámci světového šampionátu poprvé závodilo roku 2004, díky zajímavým tratím a skvělé atmosféře si ale soutěž velice rychle získala přízeň fanoušků i závodníků. Mexická rally je charakteristická rychlými testy ve vysokých nadmořských výškách v pohořích Sierra de Lobos a Sierra de Guanajuato. V řidším horském vzduchu ztrácí motory soutěžních speciálů přibližně 20 procent výkonu, což samozřejmě jezdcům komplikuje jejich úkol. Tratě rychlostních zkoušek jsou poměrně široké, na povrchu však leží vrstva zrádného a kluzkého sypkého písku, na kterém se jezdci mohou ve vysokých rychlostech snadno dostat mimo trať.Mexická rally 2010 odstartuje v Leonu v pátek 5. března ve 14 hodin středoevropského času. V následujících třech dnech na posádky čeká 22 rychlostních zkoušek o celkové délce 354,6 km. Nejúspěšnější z posádek se na cílové rampě objeví v neděli 7. března v 19. hodin středoevropského času.Czech Ford National Rally Team absolvoval v pondělí v Mexiku krátký test vozu, v úterý a ve středu jsou na programu seznamovací jízdy, ve čtvrtek dopoledne pak tradiční zkušební rychlostní zkouška (shakedown).Martin Prokop: "Mexiko už trochu známe, protože jsme tam v sezoně 2007 absolvovali seznamovací jízdy a o rok později jsme soutěž jeli s S1600. Byli jsme ale trošku přemotivovaní a hned na první rychlostní zkoušce jsme šli přes střechu. Letos proto zvolíme trochu jinou strategii. V pondělí jsme absolvovali krátký test a byli jsme hodně spokojení. Ford Fiesta S2000 je skvělý i na šotolině. V Mexiku nám v S-WRC přibudou noví a silní soupeři: Nasser Al-Attiyah a Michal Kosciuszko. Myslím si, že stejně jako několikrát v minulosti mezi sebou svedeme tvrdou bitvu, ale uděláme vše pro to, abychom bojovali o vítězství."Zpravodajství z průběhu Mexické rally můžete exkluzivně sledovat ve vysílání první české motoristické televize SPORT 5. Ve středu 3. března v podvečer je na programu pořad Shakedown (preview), o víkendu a v pondělí sestřihy jednotlivých etap a ve středu po soutěži pak hodinový sestřih celé rally. S-WRC se věnuje také pořad Rally World, který SPORT 5 odvysílá ve středu 17. března.Průběžné pořadí S-WRC 2010:
1. Per-Gunnar Andersson (SWE) 25 bodů, 2. Janne Tuohino (FIN) 18, 3. Martin Prokop (CZE) 15, 4. Patrik Sandell (SWE) 12, 5. Eyvind Brynildsen (NOR) 10, 6. Bernardo Sousa (POR) 8, 7. Per-Arne Sääv (SWE) 6.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?