Corona Rally Mexico 2010: Preview

Rally México (MEX)
Rally México (MEX), foto: Archiv RallyZone.cz
Tomáš Urban 1. března 2010 20:30
Sdílej:

Druhým podnikem pokračuje MS v rally. Tentokrát na šotolině v Mexiku.

Rally je tradičně situována do tří dnů. Na soutěžící čeká 350 km rychlostních zkoušek. Na startu uvidíme jak speciály WRC, tak se zde pojede o body do seriálu PWRC a SWRC.

Ve čtvrtek 4.3. je na programu shakedown. Ten začíná ve 15 hodin našeho času. V Mexiku je o sedm hodin méně než u nás. Večer čeká na posádky slavnostní start soutěže v  Teatro Juárez, Guanajuato City.

V pátek čeká na soutěžící start z Leonu a 3 rychlostní testy, pak street stage. Následuje servis a znovu stejné 3 rychlostní testy a street stage, doplněné dvěmi průjezdy superspeciálky. Tedy celkově skoro 140 ostrých kilometrů. Nejdelší zkouška dne má 23,83 km a je hned jako RZ  1.

V sobotu opět 6 klasických RZ, jedna street stage a dva průjezdy superspeciálkou. Nejdelší Rz dne 30,1 km a opět se jí den začíná. Soutěřicí budou mít v cíli druhého dne 78,28 ostrých kilometrů.

V neděli se pak pojedou už jen tři Rz a jedna speciálka. nejdelší RZ dne 28,7km a opět je první ranní. V něděli na soutěžící tedy čeká 61,34 ostrých kilometrů. První vozy v cíli rally uvidíme v 18:32 našeho času.

Letos pořadatelé okořenili soutěž městskou RZ přímo ve městě Leon. Jedci, mechanici a diváci tak mají jedinečnou možnost vidět současně vozy na trati a také v servisu, jelikož je vše hned vedle sebe. Vstup je za dva dolary, vstup na SS stage je za 5,5 dolaru.

Povrch: šotolinaPovrch superspecial stage: 50% asfalt, 50% šotolinaPovrch Street stage: 100% asfalt

Počet RZ: 22Pátek: 9 RZSobota: 9 RZNeděle: 4 RZ

Počet km RZ: 139,08km

Celková délka soutěže: 858,05km

Počet přihlášených:35WRC:12PWRC:5SWRC: 6

Česká účast: Martin - Prokop, Ford Fiesta S2000

Boj o stupně vítězů může být mezi týmy Citroen a Ford. Vystrčit růžky bude chtít určitě Petter Solberg se Citroenem C4 WRC. Velmi jsem zvědavý na Ford Focus WRC 08 s Kenem Blockem za volantem. Se svým Focusem jede i Villarga.

V SWRC bude bojovat o vítězství celá řada skvělých pilotů. Premiéru s Fiestou S2000 bude mít Polák Kosciuzsko. Premiéru za volantem Fabie S200 si odbude Nassir Al-Attiyah, také s Fabií pojede Eyvind Brynildsen. S těmi všemi bude bojovat rozjetý Martin Prokop. Překvapit může Pons s Fiestou.

V PWRC jsou největšími favority Araujo s desítkovým Lancerem a Arai se Subaru Impreza N15

Výsledky a informace z dění v Mexiku budeme přinášet.

Mapy najdete ZDE

Rally guide najdete ZDE

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.