ROZHOVOR; Kimi Räikkönen měl původně v plánu absolvovat šotolinový test před startem mexické soutěže, jenže bolesti zad, které ho trápí ještě z angažmá v F1, to znemožnily.
Otázka: Když byste se ohlédl zpět, jak hodnotíte Váš první start na soutěži World Rally Championship s Citroën Junior Teamem a s vozem C4 WRC?Kimi Räikkönen: „Opravdu pozitivní je, že jsme absolvovali všechny rychlostní testy a hodně jsme se toho naučili. Celkově jsme určitě mohli dopadnout lépe, nebýt pár chyb. V průběhu soutěže se nám ale podařilo vylepšit naše časy na RZ. To byl náš hlavní úkol. Celkově se nám dařily více druhé průjezdy zkouškami. Při druhých průjezdech jsem už byl také jistější. Až se nám podaří nasbírat více zkušeností, věci půjdou ještě lépe.Mexico bude první příležitostí, kdy budete řídit vůz C4 WRC na šotolině. Myslíte, že to bude lehčí, než jízda na sněhu?„Opravdu už se těším na start Rally Mexico. Podle mých dosavadních zkušeností bych usoudil, že jízda na šotolině pro nás bude lepší, než jízda na sněhu. Alespoň mi to říkal Marcus Grönholm! Myslím si, že pro nás bude na šotolině snazší najít potřebný grip. Zatím však nemám velké zkušenosti s tímto povrchem. Potřebuji odjet více kilometrů s C4 WRC, nejlépe přímo při soutěžích.Jak se budete přistupovat k Rally Mexico?„Původně jsem měl v plánu jeden šotolinový test, abych se seznámil s vozem C4 WRC na tomto povrchu. Bohužel mě postihly bolesti zad, které tomu zabránily. Dostal jsem nějaké prášky, ale osobně chci před startem zůstat v klidu. Pochopitelně, že by bylo lepší, kdybych mohl absolvovat test, ale je důležitější, být na druhou soutěž sezony 100% fit.“
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.