ROZHOVOR; Kimi Räikkönen měl původně v plánu absolvovat šotolinový test před startem mexické soutěže, jenže bolesti zad, které ho trápí ještě z angažmá v F1, to znemožnily.
Otázka: Když byste se ohlédl zpět, jak hodnotíte Váš první start na soutěži World Rally Championship s Citroën Junior Teamem a s vozem C4 WRC?Kimi Räikkönen: „Opravdu pozitivní je, že jsme absolvovali všechny rychlostní testy a hodně jsme se toho naučili. Celkově jsme určitě mohli dopadnout lépe, nebýt pár chyb. V průběhu soutěže se nám ale podařilo vylepšit naše časy na RZ. To byl náš hlavní úkol. Celkově se nám dařily více druhé průjezdy zkouškami. Při druhých průjezdech jsem už byl také jistější. Až se nám podaří nasbírat více zkušeností, věci půjdou ještě lépe.Mexico bude první příležitostí, kdy budete řídit vůz C4 WRC na šotolině. Myslíte, že to bude lehčí, než jízda na sněhu?„Opravdu už se těším na start Rally Mexico. Podle mých dosavadních zkušeností bych usoudil, že jízda na šotolině pro nás bude lepší, než jízda na sněhu. Alespoň mi to říkal Marcus Grönholm! Myslím si, že pro nás bude na šotolině snazší najít potřebný grip. Zatím však nemám velké zkušenosti s tímto povrchem. Potřebuji odjet více kilometrů s C4 WRC, nejlépe přímo při soutěžích.Jak se budete přistupovat k Rally Mexico?„Původně jsem měl v plánu jeden šotolinový test, abych se seznámil s vozem C4 WRC na tomto povrchu. Bohužel mě postihly bolesti zad, které tomu zabránily. Dostal jsem nějaké prášky, ale osobně chci před startem zůstat v klidu. Pochopitelně, že by bylo lepší, kdybych mohl absolvovat test, ale je důležitější, být na druhou soutěž sezony 100% fit.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?