ROZHOVOR; Kimi Räikkönen měl původně v plánu absolvovat šotolinový test před startem mexické soutěže, jenže bolesti zad, které ho trápí ještě z angažmá v F1, to znemožnily.
Otázka: Když byste se ohlédl zpět, jak hodnotíte Váš první start na soutěži World Rally Championship s Citroën Junior Teamem a s vozem C4 WRC?Kimi Räikkönen: „Opravdu pozitivní je, že jsme absolvovali všechny rychlostní testy a hodně jsme se toho naučili. Celkově jsme určitě mohli dopadnout lépe, nebýt pár chyb. V průběhu soutěže se nám ale podařilo vylepšit naše časy na RZ. To byl náš hlavní úkol. Celkově se nám dařily více druhé průjezdy zkouškami. Při druhých průjezdech jsem už byl také jistější. Až se nám podaří nasbírat více zkušeností, věci půjdou ještě lépe.Mexico bude první příležitostí, kdy budete řídit vůz C4 WRC na šotolině. Myslíte, že to bude lehčí, než jízda na sněhu?„Opravdu už se těším na start Rally Mexico. Podle mých dosavadních zkušeností bych usoudil, že jízda na šotolině pro nás bude lepší, než jízda na sněhu. Alespoň mi to říkal Marcus Grönholm! Myslím si, že pro nás bude na šotolině snazší najít potřebný grip. Zatím však nemám velké zkušenosti s tímto povrchem. Potřebuji odjet více kilometrů s C4 WRC, nejlépe přímo při soutěžích.Jak se budete přistupovat k Rally Mexico?„Původně jsem měl v plánu jeden šotolinový test, abych se seznámil s vozem C4 WRC na tomto povrchu. Bohužel mě postihly bolesti zad, které tomu zabránily. Dostal jsem nějaké prášky, ale osobně chci před startem zůstat v klidu. Pochopitelně, že by bylo lepší, kdybych mohl absolvovat test, ale je důležitější, být na druhou soutěž sezony 100% fit.“
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.