ROZHOVOR; Kimi Räikkönen měl původně v plánu absolvovat šotolinový test před startem mexické soutěže, jenže bolesti zad, které ho trápí ještě z angažmá v F1, to znemožnily.
Otázka: Když byste se ohlédl zpět, jak hodnotíte Váš první start na soutěži World Rally Championship s Citroën Junior Teamem a s vozem C4 WRC?Kimi Räikkönen: „Opravdu pozitivní je, že jsme absolvovali všechny rychlostní testy a hodně jsme se toho naučili. Celkově jsme určitě mohli dopadnout lépe, nebýt pár chyb. V průběhu soutěže se nám ale podařilo vylepšit naše časy na RZ. To byl náš hlavní úkol. Celkově se nám dařily více druhé průjezdy zkouškami. Při druhých průjezdech jsem už byl také jistější. Až se nám podaří nasbírat více zkušeností, věci půjdou ještě lépe.Mexico bude první příležitostí, kdy budete řídit vůz C4 WRC na šotolině. Myslíte, že to bude lehčí, než jízda na sněhu?„Opravdu už se těším na start Rally Mexico. Podle mých dosavadních zkušeností bych usoudil, že jízda na šotolině pro nás bude lepší, než jízda na sněhu. Alespoň mi to říkal Marcus Grönholm! Myslím si, že pro nás bude na šotolině snazší najít potřebný grip. Zatím však nemám velké zkušenosti s tímto povrchem. Potřebuji odjet více kilometrů s C4 WRC, nejlépe přímo při soutěžích.Jak se budete přistupovat k Rally Mexico?„Původně jsem měl v plánu jeden šotolinový test, abych se seznámil s vozem C4 WRC na tomto povrchu. Bohužel mě postihly bolesti zad, které tomu zabránily. Dostal jsem nějaké prášky, ale osobně chci před startem zůstat v klidu. Pochopitelně, že by bylo lepší, kdybych mohl absolvovat test, ale je důležitější, být na druhou soutěž sezony 100% fit.“
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.