Po nepodařeném vstupu do sezony ve Švédsku je Petter Solberg docela zklamaný. Pořád zůstává nejasné, proč se Norovi tak nedařilo.
Byl to začátek k zapomenutí. Už od začátku rally byl Petter Solberg bez šance. Petter se přitom na soutěž poctivě připravoval. S aktuálním materiálem přímo od Citroënu mohl klidně atakovat špičku. Nakonec však obsadil deváté místo se ztrátou přes deset minut, což bylo daleko za očekáváním.„Nenašli jsme k tomu žádnou rozumnou odpověď. Jediné, co vím, je, že skvělý pocit, který jsem z vozu měl během testů před závodem, byl během rally pryč. Před soutěží jsem absolvoval dvě místní soutěže a dva dny jsem testoval na různých tratích. Během rally panovaly stejné podmínky, jako při testech. Už na divácké zkoušce jsem ztratil sedm vteřin! Neměl jsem z toho dobrý pocit, nedokázal jsem chodit pozdě na brzdy a dostatečně brzy akcelerovat,“ vysvětluje Petter.
Solbergův tým po skončení soutěže odeslal diferenciál C4 WRC týmu Citroën Racing na překontrolování, protože by se mohlo jednat o možnou příčinu problému: „Budeme se snažit přijít na to, v čem byl problém. V současné době nelze nic vyloučit. Je mnoho důvodů, které mohou být příčinou našich špatných časů. Je klidně možné, že už na to nemám. Kdo ví? Možná na mě bylo až moc práce a stresu při hledání sponzorů a zajišťování týmu. Možná jsme nebyli dostatečně připravení. Po soutěži jsem ležel tři dny v posteli, protože jsem byl úplně vyřízený.“„Cítím se ve špičkové formě a po testu, který se odehraje během víkendu, budu vědět, jak je na tom auto. Naší malou výhodou ze Švédska tak jedině zůstane dobrá startovní pozice pro Mexiko. Je to rally, na které se mi vždy dařilo a už jsem zde i vyhrál. Podle výsledku, kterého jsme dosáhli ve Velké Británii v minulé sezoně, by se nám v Mexiku mohlo dařit, zvláště když budeme mít tak dobré auto,“ zakončil Petter Solberg.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.