Jeden z nejvýznamnějších hráčů šampionátu Jižní Afriky minulosti, automobilka Ford, se v tomto pro našince velmi vzdáleném šampionátu vrací na scénu.
Ford se v minulosti na africkém kontinentu proslavil především s legendárními Escorty. Tentokrát vstoupí na scénu s novou zbraní vyvinutou Wilsonovým M-Sportem, Fordem Fiesta S2000. Za volantem nové Fiesty s podporou Konica Minolty Jižní Afrika, dovozce Fordu pro Jižní Afriku a stavební společnosti Basil Read Groupe, objeví dvojice Charl Wilken a Greg Godrich. Celý tým ponese název Basil Read/bizhub Ford Team.Jacques Brent, více prezident Ford Jižní Afrika k tomu řekl: "Je naprosto úžasné vrátit se po deseti letech na místní rally scénu. Na spolupráci s Basil Read/bizhub Ford Teamem se těšíme,". "Z našich nových sponzorských aktivit jsme nadšeni," řekl Marius Heyns z Basil Read Groupe, jednoho ze sponzorů týmu. Také ředitel hlavního sponzora Konica Minolta Jižní Afrika je z pokračování spolupráce s posádkou Charl Wilken a Greg Godrich, která v minulosti přinesla mnoho výborných výsledků nadšen, stejně jako šéf samotného týmu Filip Wilken, který prohlásil: "Vznik Basil Read/bishup Ford Teamu je výsledkem naší tvrdé práce a s novou Fiestou S2000 máme příležitost ukázat jihoafrické veřejnosti velkolepou show,".
"Pro mě a Grega je to fantastická příležitost být součástí takového profesionálního týmu. Na sezonu se strašně těším. Ale musíme být realističtí, před startem sezony se v novém autě moc nesvezeme, protože se k nám dostane pár dní před startem. Nicméně, jsem si jistý, že až dostaneme auto do ruky, tak budeme hodně rychlí a budeme útočit na celkové prvenství," řekl Charl Wilken.
foto: rallybuzz.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?