Šéf týmu Ford WRT, Malcolm Wilson, věří, že jeho bývalý elitní jezdec, Marcus Grönholm, má stále dostatečnou rychlost. Kdyby měl Fin zájem, tak ho Wilson opět rád ve svém týmu uvítá.
Grönholm získal sice své tituly již v letech 2000 a 2002, ale až do roku 2007 jezdil v továrním týmu Ford. Vloni se vrátil za volantem Subaru WRC týmu Prodrive v Portugalsku a letos s Focusem WRC Stobartu ve Švédsku. Bohužel už po prvním dni byly šance na solidní výsledek pryč kvůli zlobící elektronice na Fordu Focus WRC.V sobotu ztratil dalších pět minut, když musel měnit na trati pneumatiku. Jenže Marcus také zajel jeden nejrychlejší čas na RZ a jeho časy se pohybovaly hodně vysoko, což dokazuje jeho rychlost. „Myslím, že byl zklamaný jen chvíli. Poté už si zbytek soutěže užil. Před startem soutěže byl na něj vyvíjen velký tlak. Jak znám Marcuse, tak chtěl být určitě hned od začátku konkurenceschopný,“ říká Wilson.
„Před startem soutěže jsem mu řekl, že už dva roky pořádně nezávodil, zatímco všichni ostatní závodí pořád. Jasně ale dokázal, že rychlost pořád má. Je ale obtížné zajíždět vyrovnané časy, když jste dlouho mimo auto. Zajížděl dobré časy, ale přidal i pár chybiček a pochopitelně měl problémy s elektronikou, což způsobilo hlavní ztrátu.“„Zatím jsme spolu nejednali o dalších startech, ale kdykoliv bych ho rád uvítal zpět v týmu Ford. Je to skvělý charakter a musíte pamatovat na to, že pomohl zajistit týmu oba tituly mezi konstruktéry, které jsme získali! Takže bych rozhodně rád viděl Marcuse zpět!“ zakončil Wilson.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?