Jeden z favoritů na vítězství v letošním prvním ročníku S-WRC, Nasser Al Attiyah, jezdec Barwa World Rally Teamu, se na poslední chvíli rozhodl pro změnu vozu na tento rok.
Qatařan původně plánoval starty na sedmi podnicích s Fordem Fiesta S2000 týmu Autotek. Jen čtrnáct dní před začátkem jeho sezony, rally v Mexiku, se rozhodl změnit vůz. Nově by se tak měl objevit za volantem Škody Fabia S2000, tu by měl připravovat tým Rene Georges Rally Sport. Produkční mistr z roku 2006 by se letos měl účastnit tří šampionátů pod hlavičkou FIA: FIA Cross Country Series, Middle East Rally Championship (Šampionát Středního východu) a S-WRC. Jeho rok však začal lednovou obhajobou titulu Středního východu, když vyhrál s Fiestou S2000 Qtel Qatar International Rally. Al-Attiyahovo druhé místo na lednové Rally Dakar pobídlo Volkswagen, aby podporoval všechny aktivity tohoto jezdce v roce 2010, v S-WRC se tak stane právě přes Škodu.Jack de Keijzer, koordinátor Rene Georges Rally Sport teamu, má pomoci s najitím potenciálu Fabie. „Z Fabie S2000 chceme udělat auto roku 2010 a věříme, že právě vítězství v S-WRC je tou nejlepší možnou cestou. Již pro nás jezdí Eyvind Brynildsen, teď máme ještě Nassera Al-Attiyaha, takže máme skvělé jezdce, kteří pro nás získají snad nějaká vítězství.“
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.