Švédský pilot P. G. Andersson se stal na domácí trati švédské rally prvním jezdcem, který dokázal zvítězit v nově vypsaném šampionátu SWRC, pro speciály S2000. V historických tabulkách bude také zapsáno, že vítězství docílil s českým speciálem Škoda Fabia S2000 z dílen českého týmu JM Racing.
Domácí jezdec, navigován Andersem Fredrikssonem, byl na domácí trati pod velkým tlakem, z kterého jakoby si nic nedělal a od začátku soutěže se usadil na čele soutěže. Výborný výkon, který předváděl, byl podtržen nejen vítězstvím, ale také udělením cenný Abu Dhabi Spirit of the rally. Sympatický švéd byl z podpory fanoušků, které se na domácí soutěži dočkal a partnerů, kteří mu umožnili start doslova nadšen. "Srdečně bych chtěl všem poděkovat za obrovskou podporu. Dovedla nás k jednomu z nejkrásnějších vítězství v kariéře," prohlásil Andersson. "Teď musíme jen doufat, že naše vynaložené úsilí nám napomůže k dalším možným startům v letošní sezoně. Zítra odlétám na čtrnáct dní do Thajska, ale budu na telefonu, pokud by chtěl někdo být mým sponzorem," doplnil s úsměvem P.G. "Ale především chci všem ještě jednou vřele poděkovat za podporu," uzavřel nadšený vítěz SWRC.
foto: rallysweden.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?