Semerád s Ceplechou obsadili na úvodní soutěži Mistrovství světa PWRC páté místo.
Tři náročné dny a více než 350 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek po sněhem a ledem pokrytých tratích Švédské Rally absolvovala posádka Czech National Teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha s jejich Mitsubishi Lancer Evo IX. Pro Martina s Bohoušem to byla jejich druhá světová rally na sněhu za použití speciálních pneumatik s hroty. Přestože se jedná o pro středoevropana neobvyklé závodění na ledu a sněhu, užíval si Martin Semerád celou rally doslova plnými doušky."Jízda na sněhu mě baví. Auto má na pneumatikách s hroty až neuvěřitelný grip," říká k jízdě na sněhu Martin Semerád.Martin Semerád se se svým spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou prakticky hned od začátku soutěže pohyboval na třetím či čtvrtém místě v hodnocení Mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Boj o bronzovou příčku sváděli s úřadujícím mistrem světa PWRC Portugalcem Armindem Araujem. "Hlavně druhý den to byla skvělá bitva. S Armindem jsme se přetahovali o vteřiny, jednou jsme dali mi jemu potom zase on nám. Podařilo se nám stáhnout jeho náskok až na čtyři desetiny, ale v poslední rychlostní zkoušce dne jsem udělal chybu, přetočil se a nabral ztrátu patnácti vteřin. Nejbližší soupeř za námi byl ale dost daleko, a proto jsme se s Bohoušem rozhodli, že se v poslední etapě pokusíme Arauja tlačit a o třetí místo se popereme," uvádí Martin Semerád.Ve třetí etapě se za suverénně jedoucími seveřany Švédem Flodinem a Norem Grondalem měl odehrát souboj o třetí místo mezi Martinem Semerádem a Armindem Araujem. V úvodním testu dne se české posádce podařilo z patnáctivteřinového náskoku Portugalce ukrojit přes pět vteřin a vše nasvědčovalo tomu, že se misky vah obrátí ve prospěch Semeráda s Ceplechou. V následujícím testu ale přišla chyba a modrobílé Mitsubishi Czech National Teamu na dlouhých osm minut uvěznila sněhová bariéra. "Hodně jsem se snažil tahat a dostat se na kýžené třetí místo, ale svou snahu jsem přehnal a v jedné pomalé zatáčce jsme sklouzli do příkopu a trvalo nám dlouhých osm minut než nás diváci vyprostili. Všem jim chci moc poděkovat, protože jejich obětavost byla nevídaná. Nevím jestli to byli Švédi, Češi nebo jiná národnost, ale opravdu se snažili. Tato ztráta rozhodla a z boje o bronz jsme vypadli a klesli na čtvrté místo. Do druhé sekce rychlostních zkoušek jsme šli jen s tím dojet si v klidu pro čtvrté místo a jeli jsme naprosto na jistotu. V poslední rychlostní zkoušce ale bylo místy již vytaháno ve stopě množství velkých kamenů a o jeden z nich jsme prorazili pneumatiku. Roztrhaný plášť nám hodně demoloval auto, ale snažil jsem se dojet do cíle, abychom udrželi naší pozici. Na defektu jsme jeli asi deset kilometrů a těsně před cílem auto už bez pneumatiky nezatočilo a sklouzli jsme do příkopu. Jsem strašně zklamaný, protože jsme nejdříve přišli o třetí místo a pak nešťastně i o to čtvrté. Před soutěží bych s pátým místem byl spokojený, ale když vím, že jsme tady měli na víc, tak mě to mrzí. Je to ale rally. Chtěl bych poděkovat celému týmu, který fungoval skvěle a bezvadně připravil auto. Další soutěží bude Jordánsko a to bude zase něco úplně jiného," říkal v cíli soutěže Martin Semerád. Počínání svého syna Martina na Švédské Rally bedlivě sledoval i jeho otec a vedoucí týmu v jedné osobě, Josef Semerád, který se Švédské Rally sám aktivně zúčastnil před dvěma roky. "Nebýt ztráty čtvrtého místa v posledním testu, tak jsem s vystoupením našeho týmu tady ve Švédsku spokojený. Už od pondělního testu vše fungovalo jak má, s autem nebyl jediný problém a kluci se mohli soustředit jen a jen na svou jízdu. Na útočení na rychlé seveřany jsme nemohli pomýšlet, ale dlouho jsme zůstali ve hře o třetí místo a osobně jsem rád, že se Martin pokusil na třetí místo dostat i přesto, že se mu to nakonec nepovedlo a chyboval. Martin může být i rád za tuto zkušenost, protože poznal jaké to je o něco bojovat a vyzkoušet si co je v jeho silách. Ukázal, že když potřebuje umí zrychlit a když se závodí může přijít chyba. Druhá ztráta mě ale mrzí, protože už chybělo jen si pro to čtvrté místo dojet do cíle. Roztrhaná pneumatika s hřeby navíc udělala na autě hodně škody a mechanici budou mít co dělat. I s tím se ale musí počítat," dodává Josef Semerád.Czech National Team a jeho posádka Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou tedy mají z úvodní soutěže Mistrovství světa produkčních vozů sezóny 2010 smíšené pocity. Kvalitní časy na rychlostních zkouškách a boj o čelní pozice v kategorii PWRC se mísí s pocity hořkosti ze ztráty pracně získaného umístění. S ročním odstupem se dá hodnotit pokrok, kterého dosáhl Martin Semerád během svého prvního roku v soutěžích Mistrovství světa. Právě před rokem totiž absolvoval svou premiéru na nejvyšší úrovni světových rally v Norsku. Do druhé soutěže sezóny 2010 PWRC, kterou bude pro posádku Semerád - Ceplecha dubnová Jordánská Rally tak Czech National Team vstoupí na páté pozici v hodnocení Mistrovství světa produkčních vozů. Švédský sníh a led vystřídá horko a písek arabské pouště v oblasti Mrtvého moře.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.